Yeni Corolla Hatchback modelinin lansman toplantısında açıklamalarda bulunan Toyota Türkiye CEO’su, hibrit teknolojisinin lider markası olarak vergi sisteminin biran önce çağın şartlarına uydurulması çağrısı yaptı.
SINIFINDAKİ EN İDDİALI MODEL
Toyota, sportif tasarımı ve dinamik sürüşüyle segmentinde farkını ortaya koyacak tamamen yeni modeli Corolla Hatchback’i Türkiye’de satışa sunuyor. Corolla Hatchback, hibrit versiyonları başta olmak üzere benzinli seçenekleriyle de sınıfındaki en iddialı ve farklı modellerden biri olacak.
Yeni Corolla Hatchback, 157 bin 900 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunulurken, Toyota’nın zengin hibrit ürün gamını tamamlayan Yeni Corolla Hatchback Hybrid ise 193 bin 300 TL’den başlayan fiyatlara sahip olacak. Lansmana özel bu fiyatlar mart ayı sonuna kadar geçerli.
Corolla Hatchback 116 beygirlik 1.2 litre turbo beslemeli benzinli ve 122 beygirlik 1.8 litre hibrit motor seçenekleri ile yer alıyor. Corolla Hatchback Hybrid, sürüşlerini günlük kullanımlarda yüzde 50’ye kadar oranda elektrikli motoruyla gerçekleştirebiliyor.
C SEGMENTİNE YENİ BİR SOLUK
Yeni modelin basın toplantısında konuşan Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış AŞ CEO’su Ali Haydar Bozkurt, yoğun rekabetin yaşandığı C segmentine Corolla Hatchback ile yeni bir soluk geleceğini belirtti. Corolla Hatchback ile hibrit ürün gamının genişlediğine ve Türkiye’de her binek modelin bir hibrit versiyonu olduğuna da dikkat çeken Bozkurt, şunları söyledi;
“Corolla Hatchback’i benzerlerinden hemen ayıracaktır. 2020 yılında ilk etapta yüzde 50’den fazlası hibrit versiyon olmak üzere 1050 adetlik satış hedefimiz bulunuyor.”
16 BİN SİPARİŞ GELDİ
Ali Haydar Bozkurt, filo firmalarının özellikle hibrit otomobillere olan talebinin çok arttığına dikkat çekerek, “Yılın başında olmamıza rağmen filo firmalarından şu ana kadar 16 bin adet sipariş aldık. Bunun büyük bir çoğunluğu hibrit modeller için. Bugün itibarıyla hibrit talebimize karşılık bulabilsek, yarın hemen satabileceğimiz siparişlerimiz bulunuyor” dedi. Dünyada artık otomobil sektörünün bambaşka bir yere gittiğini belirten Bozkurt, “Ülkemizdeki vergi sisteminde 1.6 motor hacmi baz olarak alınıyor.
Bundan 15-20 sene önce 1.6 bir şey ifade ediyordu ve lüksün sınırıydı. Bugün bakıyoruz ki lüks diye tanımlanan birçok markanın 1.6 motor hacimli araçları bulunuyor. Diğer markalar da artık hibrite yönelmeye başladı. 2021’den itibaren Avrupa’daki emisyon standartları da değişecek. Dünya bu yöne doğru giderken, doğal olarak her marka hibrit olarak satışa sunduğu aracın desteklenmesini bekleyecektir. Bütün çevreci teknolojilerin desteklenmesi gerektiği görüşünü taşıyoruz” değerlendirmesini yaptı.
COROLLA HB İZLENİMLERİM
Köklü Alman markaları giderek daha tutucu ve sıkıcı tasarımlarla kullanıcıların karşısına çıkarken, Japon Toyota daha yenilikçi ve dinamik bir yola yöneldi. Bu yaklaşımın ilk örneklerini Toyota Corolla Sedan’da görmüştük.
Bu dönemde piyasaya sürülen ve Türkiye’de üretilen kompakt SUV C-HR Toyota’nın tasarım devriminin geçici bir hamle olmadığını kanıtladı. Toyota başlattığı bu değişimle sadece dayanıklılık, kullanım ekonomisi gibi alanlarda iddialı olmadığını, duygusal etki alanında da söz sahibi olacağını gösteriyor.
FIAT ÇITAYI YÜKSELTİYOR
Fiat 500 Ailesi’nin SUV üyesi 500X yenilendi. Üst düzey donanım seviyeleriyle daha da kişiselleştirilebilir hale gelen yeni Fiat 500X SUV, daha fazla teknoloji ve sportiflik unsurları barındıran özelliklerinin yanı sıra mevcut 1.6 dizel motora ilave olarak ürün gamına eklenen iki yeni benzinli motor seçeneğiyle dikkatleri üstüne toplamaya hazırlanıyor.
145 BİN 900 TL
Mart ayından itibaren satışa sunulan Fiat 500X SUV’a 145 bin 900 TL’den başlayan anahtar teslim satış fiyatıyla sahip olunabilecek. Yeni Fiat 500X SUV’un City Cross donanım seviyesi, DCT 6 ileri otomatik şanzımanlı ve 1.6 litre 120 HP’lik Multijet II turbo dizel motor kombinasyonuyla 179 bin 900 TL’lik anahtar teslim satış fiyatıyla satılıyor. 1.6 dizel motor otomatik şanzımanlı kombinasyon ise 189 bin 900 TL.
EGEA VE DOBLO FAKTÖRÜ
Fiat Marka Direktörü Altan Aytaç, “Orta ve büyük ölçekli markalara baktığımızda 2018’e göre 2019 yılında adedini artıran tek marka Fiat oldu. Bu yıla başlarken pazar beklentimizi 550-600 bin adet öngörmüştük. Yüzde 20’lik bir büyüme koymuştuk. Ocakşubat aylarında hurda teşviki bitmiş olmasına rağmen, düşük faizlerin de tetiklediği biraz da ertelenmiş talebin ortaya çıkmasıyla kuvvetli bir pazar yaşıyoruz. Hafif ticari araç tarafında da özellikle geçen sene ile kıyaslarsak daha iyi bir yıla başladığımızı söyleyebiliriz. Bu tempo devam ederse 700 binlere kadar çıkabiliriz” açıklamasını yaptı.