Demiryollarında hedef sıfır hata

YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

İstanbul’da 21-23 Ekim tarihleri arasında Türk Demiryolu Zirvesi düzenlendi. Bu alanda şimdiye kadar yapılan en geniş katılımlı, ilk uluslararası nitelikte toplantı olarak tarihe geçti. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu’nu önceki çalışmalarından tanıyorum. Çalışkan, iş odaklı ve konularına hakim bir isimdir. Ekip arkadaşları arasında projeleri çok sıkı ve titiz takip etmesiyle tanınır, zaman kaybına tahammülü yoktur.

Takvime karşı yarışılan projelerin ağırlıkta olduğu bakanlıkta Karaismailoğlu farkını görmeye başladık. Uzun süre uykuda kalan demiryollarını sadece yatırım ölçeğinde değil tren kültürünü yaygınlaştırmak için de kolları sıvadı. İstanbul’daki demiryolu zirvesini bu yolda stratejik bir gelişme olarak değerlendiriyorum.

Tarihi Sirkeci Garı’ndaki etkinlikte Almanya’dan Deutsche Bahn (DB), Avusturya’dan ÖBB, İtalya FS, İspanya ADIF-Renfe, Bulgaristan NRIC şirketlerinden üst düzey temsilciler reform çalışmalarını anlattılar ve Türk demiryollarıyla işbirliği hakkında görüşlerini paylaştılar.

Fütürist tren tasarım atölyesi, demiryolu ürünlerinin satıldığı vagon, Doğu Ekspresi sergisi ve İkinci Dünya Savaşı’ndan bu yana çalışan tarihi lokomotifi çok beğendim. Zirvenin fikri ve teknik hazırlıkları Ulaştırma Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanı Dr. Yunus Emre Ayözen ve Bakanlık İletişim Ajansı Başkanı Muhammed Atilla Sevim tarafından yürütüldü.

Türk Demiryolu ailesini temsilen TCDD Genel Müdürü Ali İhsan Uygun, TCDD Taşımacılık Genel Müdürü Kamuran Yazıcı ve TÜRASAŞ Genel Müdürü Mustafa Metin Yazar, dünyanın farklı ülkelerinden tren dostlarıyla bir araya geldiler. Tarihçi İlber Ortaylı, iletişimci Ali Saydam ve akademisyenler Prof. Dr. Kerem Alkin ile Selçuk Şirin birer konuşma yaptı.

Zirvenin sonunda, Bakan Adil Karaismailoğlu ile “vizyon oturumunda” bir araya geldik. Demiryollarının durumunu enine boyuna konuşma fırsatımız oldu.

Bakan, halen devam etmekte olan projeler hakkında bilgi verdi. 2002’den bu yana ağırlıklı olarak karayolları ve havacılık altyapısına yatırım yapıldığını bundan sonra raylı sistemlerin öncelikli olarak ele alınacağını söyledi. İstanbul, Ankara, Eskişehir ve Konya arasında hizmet veren Yüksek Hızlı Tren’in (YHT) Sivas bacağı tamamlanacak.

Denizyolları ve limanlar başta olmak üzere mevcut ulaştırma ağlarıyla trenlerin entegrasyonu gerçekleştirilecek. Güvenlik birinci öncelik olacak, “sıfır hata” hedefiyle adımlar atılacak. Şu an yüzde 65’ler seviyesinde olan sinyalizasyon seviyesi süratle yukarıya taşınacak.

Halkalı-Kapıkule hattının tamamlanmasıyla Türkiye kesintisiz olarak Berlin’e kadar trenle bağlanacak. Gayrettepe-İstanbul Havalimanı Metrosu bu yıl içinde büyük oranda kullanıma hazır hale gelecek. Oturumun sonunda, Bakan Karaismailoğlu’na, Osmanlı’dan Cumhuriyet’e, tarihimizde büyük anlamı bulunan Haydarpaşa ve Sirkeci Garları’nın durumunu sordum. Her iki mekanın da İstanbul’un kültür mirasına uygun şekilde değerlendirileceğini ve korunacağını söyledi.

Yazarlarımızdan

23 Kasım 2020, Pazartesi 08:23
23 Kasım 2020, Pazartesi 08:17
Sıradaki haber yükleniyor...
holder