Direksiyona özgürlük

YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Kendi başına giden otomobilleri dünyada test eden ilk insanlardan biri oldum. Volvo’nun ‘Drive Me’ adını verdiği teknoloji, kaza yapmayan otomobillere giden önemli bir adım

Otonom sürüş özellikli yani kendi başına giden araçlar 2017, kaza yapmayan Volvo marka araçlar ise 2020 yılında kullanıma sunulacak.

Otomobil kullanmak zevkli ancak kurallara dikkat edilmediğinde ya da dalgınlık gibi sık karşılaşılan durumlarda oldukça tehlikeli bir iştir. Mühendisler yıllardır bu riskleri ortadan kaldırmanın yollarını arıyor. İşte bu alanda devrim niteliğinde bazı gelişmeler var. İsveçli otomobil üreticisi Volvo, kaza ihtimalini düşürmek ve sürüşü daha keyifli hale getirebilmek için kendi başına gidebilen ‘otonom sürüş’ özellikli araçlar geliştirdi. İsveç’in Goteburg şehrinde gerçek trafik ve yol şartlarında testlerine başlanan otomobillerden ilk 100’ü 2017’den itibaren resmen kullanıcılara teslim edilecek. Firma, İsveç hükümeti ve üniversitelerle ortak yürüttüğü proje çerçevesinde 2020 yılında ölümcül kaza yapmayan otomobilleri satışa sunmayı hedefliyor. Geçtiğimiz günlerde bu otomobilleri dünyada ilk kullanan insanlardan biri oldum. Sistem kamera, radar, sensör ve lazerlerin yardımıyla çalışıyor. Sürücü isterse tek bir düğmeye basarak ‘otonom sürüş’ sistemine geçiyor. Bu aşamadan itibaren araç önündeki trafiği izleyerek hızını ayarlıyor, gerekirse fren yapıyor ve sonra tekrar hareket ediyor.

Sürücünün uyuklaması ya da yola konsantre olmadığı anlarda devreye giren uyarı teknolojisi kazaları ciddi olarak azaltmaya aday.

Yola konsantre olmayın!

Araç kendi başına trafik koşullarını izleyerek ilerlerken sürücü yola konsantre olmasına gerek kalmadan yanındakiyle rahatlıkla sohbet edebiliyor, cep telefonuyla konuşabiliyor ya da kitap bile okuyabiliyor. Volvo’nun bununla eş zamanlı olarak üzerinde çalıştığı bir teknoloji de sürücünün dikkatinin dağıldığı anlarda uyarılarda bulunmaya dayanıyor. Otomobilin içine yerleştirilen kamera ve sensörler sürücünün gözünün yorgunluk gibi durumlarda kapandığı ya da yüzünün yola dönük olmadığı durumları fark ederek çeşitli müdahalelerde bulunuyor. Sesli uyarı, direksiyon hareketi ve hafifçe fren yapmak bu uyarılar arasında. Sistemin tek faydası güvenlik ve konforu artırması değil. Araç daha verimli şekilde yola devam edeceği için yakıt tüketimi azalacak ve çevre daha az kirletilecek. Volvo’nun gelecek yıl başında pazara sunacağı tamamen yeni SUV aracı XC 90 bu teknolojilerin bazılarını bünyesinde barındıran ilk otomobil olacak.

Bu teknoloji fark yaratıyor

Gelişmiş teknolojilerle donatılmış, çevreye duyarlı yeni Scania Streamline modelleri ‘Scania Day 2014’ etkinliği ile tanıtıldı. İstanbul Park Ring Road alanında gerçekleştirilen etkinlikte açıklama yapan Doğuş Otomotiv Scania Genel Müdürü İlhami Eksin, ağır vasıta sektöründe çekicilerin son 10 yılda kamyonlara oranla yüzde 65’lik bir pazar payına ulaştığını belirterek “2014 yılında pazar geçen yıla yakın seviyelerde kapanır” dedi. İlhami Eksin önümüzdeki yıllarda da Türkiye’nin konumu ve büyük alt yapı projeleri nedeniyle inşaat ve taşımacılık sektöründe stratejik bir ülke olmaya devam edeceğinin altını çizdi.

Yüksek verimlilik

Aerodinamik tasarım odaklı ağır vasıta trendini 1991 yılında ‘Streamline’ ile başlatan Scania, yeni aracı ile bu geleneği sürdürüyor. Tasarım, donanım ve yakıt verimliliği çalışmalarında attığı adımlara bir yenisini daha ekleyerek en tasarruflu çözümleri sunuyor. Yeni ‘Streamline’ ile Scania, yakıt tasarrufu ve çalışma süresi konusundaki öncülüğünü perçinlemiş oluyor. Scania yüksek performansa sahip üstün teknoloji ile donatılmış yeni Streamline çekicileriyle tüm zorlu sürüş koşullarının üstesinden gelebilecek bir yapıya sahip.

Toyota GT86 ile rekora doğru

Rekortmen pilot Harald Müller, spor otomobile bakışı değiştiren Toyota GT86 ile Guinness World Records Dünya Drift Rekoru denemesini gerçekleştirecek. Atatürk’ü Anma ve Gençlik ve Spor Bayramı etkinlikleri çerçevesinde 19 Mayıs’ta Samsun’da gerçekleştirilecek rekor denemesinde 2 saat 21 dakika 58 saniye ile en uzun süre drift yapma rekorunu elinde bulunduran Harald Müller, kendi rekorunu kırmaya çalışacak. Toyota GT86, dünyanın birçok ülkesinde drift için tercih ediliyor. 2.0 Boxer motora sahip Toyota GT86, 200 beygir güce sahip.

Yazarlarımızdan

01 Mart 2021, Pazartesi 09:46
01 Mart 2021, Pazartesi 09:40
01 Mart 2021, Pazartesi 07:00
Sıradaki haber yükleniyor...
holder