Hakan Çelik Dünya devinde bayrak değişimi
HABERİ PAYLAŞ

Dünya devinde bayrak değişimi

Ford Otosan, son 10 yıldır otomotiv sektörü ihracat şampiyonu ve son 6 yıldır da üst üste Türkiye ihracat şampiyonu olma başarısını devam ettiriyor. 1959’da kurulan Ford Otosan, Ford Motor Company ve Koç Holding’in eşit oranda hisse sahibi oldukları halka açık bir şirket.

Kocaeli’deki Gölcük ve Yeniköy fabrikaları, Eskişehir’deki fabrikası, İstanbul’daki Sancaktepe Ar-Ge Merkezi ve Yedek Parça Deposu ile 3 ana merkezde faaliyet gösteren Ford Otosan, 13 bini aşkın kişiye istihdam sağlıyor. Komple bir aracı, motoru da dahil olmak üzere sıfırdan ticari bir ürün oluşana kadar tasarlamak, geliştirmek ve test etmek için gerekli tüm altyapıya sahip olan Ford Otosan, Ford Avrupa’nın en büyük ticari araç üretim merkezi konumunda.

Dünya devinde bayrak değişimi

KİM HANGİ GÖREVDE?

İşte bu önemli kuruluşta, Ford Otosan Genel Müdürlüğü’ne, Haydar Yenigün’ün Koç Holding Otomotiv Grup Başkanı olarak atanmasının ardından 1 Nisan 2022 itibarıyla Operasyonlardan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı olarak görev yapmakta olan Güven Özyurt getirildi. Ford Otosan’a 1990 yılında mühendis olarak katılan Özyurt, İstanbul Teknik Üniversitesi Makine Mühendisliği bölümü mezunu. İstanbul Üniversitesi İşletme Yönetimi Programı ile Harvard Business School İleri Yönetim Programı’nı tamamlamış. Ford Otosan’ın Yeni Projeler Genel Müdür Yardımcısı görevini halen sürdüren Cem Temel ise 1 Nisan 2022 tarihinden itibaren geçerli olmak üzere Operasyonlar ve Yatırımlar Genel Müdür Yardımcısı olarak atandı.

Dünya devinde bayrak değişimi

Haydar Yenigün’ün genel müdürlüğü döneminde Ford Otosan’ın Türkiye’nin en önemli otomotiv üretim merkezlerinden biri olma niteliği güçlendi. Yeni yönetim şimdi önemli bir sorumluluğu devralıp ileri taşımaya çalışacak.

YILLIK KAPASİTE 900 BİN

Ford Otosan geçtiğimiz yıl açıkladığı yatırım ile Kocaeli fabrikalarının kapasitesini 650 bin araca çıkaracağını duyurmuştu. Romanya’da satın aldığı Craiova fabrikasının 250 bin araçlık kurulu kapasitesinin de eklenmesi ile şirketin toplam yıllık üretim kapasitesi 900 bin aracın üzerine çıkarken, çalışan sayısı da 20 bini geçecek. Anlaşmanın tamamlanması ile Ford Otosan 2 ülkede 4 fabrikasıyla Transit, E-Transit, yeni nesil 1 ton Transit Custom ve tam elektrikli versiyonu, yeni Transit Courier, ve yeni Transit Courier tam elektrikli versiyonu, Ford Puma ve yeni Ford Puma tam elektrikli araçlarının yanı sıra Ford Trucks markalı araçları ve Rakun’u üretecek.

Dünya devinde bayrak değişimi

İKİ YENİ MODEL TÜRKİYE’DE

Mercedes-EQ markasının lüks sınıftaki tamamen elektrikli ilk sedan otomobili EQS ile tamamı Mercedes AMG tarafından geliştirilen üçüncü model olan AMG GT 4 Kapı Coupe’nin, yenilenen nesli Türkiye’de satışa sunuldu. Yeni EQS’in fiyatı 4 milyon 207 bin 500 TL’den başlarken yenilenen Mercedes AMG GT 4 Kapı Coupe’un başlangıç fiyatı ise 4 milyon 959 bin 500 TL. 649 kilometreye kadar menzil sunabilen EQS, 300 kilometreye kadar menzil için 15 dakikada şarj edilebiliyor. Yenilenen Mercedes AMG GT 4-Kapı Coupe’da 3 farklı motor seçeneği sunulurken güç seviyeleri 367 ile 639 (+204) beygir arasında değişiyor.

Dünya devinde bayrak değişimi

HAYAL TASARIMLAR GERÇEĞE DÖNÜŞÜYOR

Alman üretici Audi, bir yıl önce elektrikli güç-aktarma sistemine sahip Audi A6 Sportback’i tanıtmıştı. Bu kez çalışmanın devamı niteliğindeki Audi A6 Avant e-tron concept gün ışığına çıktı. Araç, 4.96 metre uzunluğa, 1.96 metre genişliğe ve 1.44 metre yüksekliğe sahip gövdesiyle üst sınıfta yer alıyor. Yeni model 800 volt teknolojisi, 270 kW şarj kapasitesi ve 700 kilometreye kadar WLTP menzile sahip. Serinin güçlü versiyonları 0-100 km/s hızlanmasını 4 saniyeden daha kısa sürede tamamlayacak. Audi A6 Avant e-tron concept’in iki elektromotoru, 350 kW toplam güç ve 800 Nm tork sağlıyor.

Dünya devinde bayrak değişimi

B SUV SEGMENTİ İLE BÜYÜDÜ

Peugeot Genel Müdürü İbrahim Anaç, 2021 yılı değerlendirmesi yaptı ve 2022’deki yol haritasını özetledi:

“Geçen yıl model bazında baktığımızda 208, Avrupa’nın en çok satan otomobili oldu. Yine B SUV pazarında SUV 2008 en çok satan B SUV modeli oldu. Peugeot olarak biz altıncı marka olarak kapattık geçen yılı. Yüzde 5.3 pazar payı elde ettik. B SUV’da Peugeot SUV 2008 modelimizle lider konumdayız. Yüzde 16 pazar payı elde ettik. Toplam SUV pazarında da ikinci sıradayız. Yeni 208’in lansmanını yaptık. Son 11 yılın en yüksek satış adedini elde ettik. 2022’de her şeye rağmen yüzde 20 büyümeyi hedefliyoruz. Yeni 308 ve elektrikli 2008’in lansmanını yapacağız.”

Sıradaki haber yükleniyor...
holder