Elektrikli gelecek

YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörü olduğu BMW Group markalarının elektrifikasyon sürecindeki stratejisini, geçen hafta online bir konferansta öğrenme imkanım oldu. BMW ve MINI’nin yeni dönemde hangi adımları atacağını Alman uzmanlarla konuştum.

Tüm modellerine yönelik başlattığı elektrifikasyon stratejisinin sonuçlarını almaya başlayan BMW Group, dünya çapında elektrikli otomobiller konusunda öncü markalardan biri olmayı sürdürüyor. 2023 yılına kadar yollarda toplamda 25 yeni elektrikli modele sahip olmayı hedefleyen BMW Group, bu modellerin yarısından fazlasını ise tamamen elektrikli olarak tutkunlarıyla buluşturacak.

7 MİLYON SATIŞ HEDEFİ

2013 yılında başladığı elektrikli otomobil serüveninde dünyada lider konuma gelmeyi başaran BMW Group, 2019 yılında toplam 500 bin adet elektrikli modelini yollara çıkardı.

Türkiye'de 2021 yılının ilk çeyreğinde yollarla bulaşacak olan BMW iX3’ün yanı sıra WLTP verilerine göre, yaklaşık 600 kilometrelik menzile sahip BMW iNext ve 4 kapılı Gran CoupÈ tasarımına sahip BMW i4, gelecek yıllarda satışa sunulacak.

Dünyada en çok plug-in hybrid (PHEV) modeli yollarla buluşturan marka BMW Group olurken, 2014 - 2020 yılları arasında dünya çapında en çok tercih edilen ‘hybrid sports car’ kategorisinde BMW i8 ile de elektrikli araç konusundaki başarısını taçlandırdı.

BMW Group, 2021 yılı sonunda 1 milyon adet elektrikli aracı tutkunlarıyla buluşturmayı hedefliyor. Ayrıca, 2030 yılısonunda 7 milyon adet elektrikli araç satışı hedefleyen BMW Group, bunların yarısından fazlasını ise tamamen elektrikli modellerden oluşturmayı planlıyor.

10 YENİ ÇEŞİT

Ürün gamının elektrifikasyon stratejisini sistematik olarak sürdüren BMW Group, Avrupa’da yüzde 10’luk bir pazar payına sahip. Geçen sene MINI’nin ilk tamamen elektrikli modeli MINI Electric’in lansmanı gerçekleştirildi.

Ayrıca, BMW’nin PHEV ürün gamında yer alan 10 yeni modeli de tutkunlarına sunuldu. BMW i3’ün seri üretimi 2024 yılına kadar uzatılırken, yine 2019 yılında BMW Vision M Next’in de tanıtımı gerçekleştirildi.

BMW i’nin otomotiv dünyasında yeni bir sayfa açılmasını sağlayan başarısının, gelecek yeni modellerle de sürdürülmesi hedefleniyor.

TÜRKİYE’DE NELER VAR?

Türkiye’de yeni BMW 740Ld xDrive ve yeni BMW 530i xDrive’da sunulan yenilikçi 48 V mild-hybrid teknolojisi sayesinde sürücülere performans ve verimliliği bir arada sağlıyor. Güçlü 48 V marş jeneratörü ve ek batarya sisteminden oluşan mild-hybrid teknolojisi ile otomobil, sürüş halindeyken fren yapıldığında marş jeneratörü otomobilin kinetik enerjisini elektriğe çeviriyor ve böylelikle elektrik enerjisi bataryada depolanabiliyor.

2014 yılında yollara çıkan BMW i3, Türkiye koşullarında vergi, yakıt/enerji tüketim maliyetleri ve konvansiyonel otomobillere kıyasla bakım maliyetleri açılarından ciddi avantajlara sahip. BMW X ailesinin tamamen elektrikli ilk modeli olan BMW iX3, markanın elektrikli mobilite alanındaki en yeni temsilcisi olarak dikkat çekiyor. WLTP kriterlerine göre 459 kilometrelik menziliyle dikkat çeken yeni BMW iX3, 2021 yılı ilk çeyreğinde Türkiye’de olacak.

MINI’nin, uzun süredir heyecanla beklenen yüzde 100 elektrikli ilk seri üretim modeli MINI Electric, Türkiye’de geçtiğimiz aylarda yollara çıkmıştı. Bu araç, özel olarak geliştirilen lityum-iyon bataryaları ile tam şarjda 232 km’ye kadar sunduğu menzili ile dikkat çekiyor.

MARKAYI ZİRVEYE TAŞIYAN MODEL

Kısa süre önce Fransız PSA grubunun bünyesine katılan Almanya merkezli otomobil üreticisi Opel, ocaktemmuz ayları arasında Türkiye’de elde ettiği toplam 17 bin 105 adetlik satış ile sene başında hedeflediği yüzde 5’lik pazar payına erişti.

Bu performansla Opel Türkiye, marka sırlamasında 6’ncı oldu. Opel, 2020 başında pazara sunduğu yeni Corsa ile başarılı bir yıl öngördüğünü açıklamıştı. Mart ayında piyasaya sunulan yeni Corsa, satışa çıktığından bu yana 4 bin 366 satış adedini yakaladı ve ilk yedi ayda segmentinin 2’nci en çok satan modeli oldu.

Temmuz ayında Opel’in B-Suv segmentindeki oyuncusu Crossland X segmentte 2’nciliği göğüslerken, Astra modeli ise segmentinde ilk 5’teki yerini korudu. Opel’in Türkiye pazarında yeni Corsa ile birlikte yeni Astra, Crossland X, Grandland X, Insignia ve Combo modelleri en çok satan araçlar arasında yer alıyor.

PREMIUM ARAÇLARA İLGİ ARTIYOR

Geniş ürün gamı ve her modelinde hibrit seçeneği sunan Lexus, Türkiye’de ilk 6 ayda 2020’nin en çok büyüyen markalarından biri oldu. Lexus Türkiye, 2020’nin ilk 6 ayında önceki yıla göre 3 katından daha fazla satış gerçekleştirdi.

Lexus Türkiye Direktörü Selim Okutur, “Bizi bu başarıya taşıyan başlıca modellerimiz ise yenilenen büyük SUV modelimiz RX ve ES sedan oldu. 6 veya 7 kişilik tercih edilebilen RX L, NX SUV, amiral gemisi sedan LS ve süper coupe LC satışları da hedeflerimize olumlu katkı yaptı” dedi.

Yazarlarımızdan

Sıradaki haber yükleniyor...
holder