Ford Otosan Şampiyonlar Ligi'nde

YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Türkiye’nin en köklü ve en büyük otomotiv kuruluşlarından biri olan Ford Otosan, kamyon üretimine ilave olarak uluslararası satış, pazarlama ve dağıtım ağıyla da etkili küresel bir oyuncu olma yolunda.

EN BEĞENİLEN KAMYON OLDU

Ford Trucks, Portekiz ve İspanya’da arka arkaya gerçekleştirdiği bayi açılışlarıyla küresel büyümesinde önemli bir adım atarak Batı Avrupa pazarına giriş yaptı. Ford Otosan’ın kamyon üretim gücünün ve mühendislik yeteneğinin ulaştığı noktanın önemli bir göstergesi olan F-MAX modeliyle 2019 Uluslararası Yılın Kamyonu (ITOY) ödülünün sahibi olan Ford Trucks, bu ödülün ardından yoğun ilgi gördü.

Portekiz ve İspanya’daki bayii açılış törenlerine (soldan) Bruno Oliveira, Serhan Turfan, Jose Carlos Pereira de Matos Duque, Haydar Yenigün, Emrah Duman, Sinan Kayhan katıldı.

Bunun üzerine global büyüme planlarında revizyona giderek Batı Avrupa’da bayi ağının oluşturulması sürecini erkene aldı. Türkiye merkezli bir marka olarak küresel büyüme hikayesiyle dikkatleri çeken Ford Trucks, bayilik ve distribütörlük faaliyetlerini 2019 sonu itibarıyla 44 ülkeye ulaştırmayı planlıyor.

Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, “Uluslararası pazarlarda yerli üretimle büyüyen, global ağını hızla büyüten bir şirket olarak ülkemizi, yurtdışında en iyi şekilde temsil etmek için çalışıyoruz. Avrupa bizim ana ihracat pazarımız ve barındırdığı potansiyel ile büyüme stratejimizde büyük öneme sahip. Hedefimiz ihracatımızın yüzde 50’sini Avrupa pazarlarına yönelik gerçekleştirmek. Bu kapsamda Batı Avrupa’da yeni ülkelerde de var olmak üzere görüşmelerimizi sürdürüyoruz.

Ford Trucks, bir Koç Holding kuruluşu olan Otosan eliyle Portekiz ve İspanya’da tesislerini hizmete açtı. Bu adımla Ford Otosan sadece üretimle değil satış ve pazarlama becerisiyle de küresel bir oyuncu olma yolunda önemli bir adım atmış oldu.

İspanya ve Portekiz’deki distribütörlük anlaşmalarımızın ardından, İtalya’daki yapılanmamızın bu yılın içerisinde tamamlanmasını bekliyoruz. Sonrasında öncelikli hedef pazarlarımız Almanya, Fransa, Hollanda, Belçika ve Lüksemburg olacak. Ford Trucks markamızla nihai hedefimiz tüm Avrupa’ya yayılmak” değerlendirmesini yaptı. Haydar Yenigün, ihracatın yüzde 50’sini Avrupa’ya gerçekleştireceklerini ve 2023 sonunda en az 80 ülkede bulunmayı hedeflediklerini sözlerine ekledi.

İŞTE YENİ BMW3 SERİSİ

Yeni BMW 3 Serisi’nin iç mekânı da baştan geliştirilmiş. Tamamen sürücü odaklı ve daha rafine bir iç mekâna sahip olan Yeni BMW 3 Serisi’nin orta konsolunda çok daha modern kumanda tuşlarına ve yüksek kalitede malzemelere yer veriliyor. BMW 3 Serisi’nin 7’nci neslini temsil eden, G20 gövde kodlu modeli, önemli ölçüde geliştirilen sportif becerileri ve yenilenen tasarım dilinin yanı sıra ileri sürücü destek ve bilgi-eğlence teknolojileriyle sınıfında standartları yeniden belirliyor.

Türkiye’de 337 bin 900 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunulan ve BMW’nin yenilenen güçlü ve verimli motorlarının yer verildiği Yeni BMW 3 Serisi, Türkiye’de BMW 320i motor seçeneğiyle satışa sunuluyor.

BMW’nin tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de en önemli modeli olarak görülen BMW 3 Serisi’nin yeni nesliyle iddiasını daha da artırdığını söyleyen Borusan Otomotiv İcra Kurulu Başkanı Hakan Tiftik, “Yeni BMW 3 Serisi, tasarımı ve sahip olduğu teknolojik özellikler ile markanın gelmiş olduğu son noktayı temsil eden en önemli model olarak dikkat çekiyor” dedi.

HEDEF 2 BİN SATIŞ

Tüm dünyada BMW satışlarının yüzde 25’ini BMW 3 Serisi’nin oluşturduğunu belirten Hakan Tiftik, “Eylül ayından itibaren satışına başladığımız BMW 3 Serisi ülkemizde de yine büyük bir ilgiyle karşılanıyor. Çok kısa bir sürede yüksek bir talep gördü. Şu ana kadar 750 adetlik satış gerçekleştirdik. Yılsonuna kadar toplamda 2 bin adet Yeni BMW 3 Serisi satışı gerçekleştirmeyi hedefliyoruz” diye konuştu.

DİNAMİK TASARIM

BMW’nin yeni tasarım dilinin kullanıldığı modelde, net çizgiler ve kıvrımlar otomobilin modern ve estetik görünmesini sağlayarak, Yeni BMW 3 Serisi’nin sportif ve duygu dolu mevcudiyetini gözler önüne seriyor. Lansmana özel First Edition donanım paketleriyle tasarlanan, Yeni BMW 3 Serisi, Sport Line, Luxury Line ve M Sport tasarım seçenekleriyle de kişiselleştirilebiliyor. Yeni BMW 3 Serisi, aktif Böbrek Izgara kontrolü, hava perdeleri ve neredeyse tamamen düzleşen tabanı ile rüzgar direncini (Cd) 0.26’dan 0.23’e indirdi. Türkiye’de vergi dilimleri nedeniyle çok tercih edilen 1.6 litre hacminde ve 170 beygir gücündeki motor, 100 km’de 6 litrelik ortalama yakıt tüketimi ve 7.7 saniyelik 0-100 km/s hızlanması ile performans ile ekonomiyi bir arada sunuyor. Yeni BMW 3 Serisi’nde standart olarak sağlanan 8 ileri otomatik şanzıman görev yapıyor.

FIAT 500 DOLCEVİTA TÜRKİYE’DE

Geçtiğimiz yıllarda Riva, Anniversario, Collezione gibi özel serilerle farklı tarzlara ve zevklere hitap eden ikonik model Fiat 500, bu kez cabrio gövdeli Dolcevita özel serisi ile Türkiye’deki otomobil severlerle buluştu. İtalyan Riveriası’nın şezlonglarından ve plaj şemsiyelerinden esinlenen mavi beyaz renklerdeki çizgili tentesi, kırmızı-beyazkırmızı gövde çizgisi ve bulut beyazı rengiyle Fiat 500 Dolcevita, 1.2 litrelik 69 beygir gücündeki benzinli motor ve Dualogic (otomatik) vites seçeneği ile sunuluyor.

Geçen aydan itibaren online. fiat.com.tr sitesinde ön siparişe açılan Fiat 500 Dolcevita, online rezervasyona özel olarak 179 bin 900 TL fiyat ile satışa sunuluyor. İtalyanca’da ‘Tatlı Hayat’ anlamına gelen Dolcevita özel serisi, lüksü İtalya’nın altın çağı olan 1960’lı yılların cazibe ve şıklığı ile birleştiriyor.

Yazarlarımızdan

24 Ekim 2020, Cumartesi 08:24
24 Ekim 2020, Cumartesi 07:58
Sıradaki haber yükleniyor...
holder