Fransa’dan Türkiye’ye moral veren haber

YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Türkiye’ye inanan ve uzun bir yatırım tecrübesi olan Fransa merkezli dev bir gruptan çok önemli bir hamle geldi. Detaylarını paylaşıyorum: Eylül ayında Münih Otomobil Fuarı’nda Renault CEO’su Luca de Meo ile bir görüşme yapmış ve Türk ekonomisinin geleceği açısından önemli bir bilgiyi ilk kez gazetemizde duyurmuştum.

Luca de Meo, 1970’li yılların başından bu yana faaliyet gösteren Bursa Oyak Renault fabrikasının grubun stratejisinde çok hayati olduğunun altını çizmiş ve yakında yeni duyurular yapacaklarını ifade etmişti. İşte, De Meo’nun işaret ettiği kararlar birer birer hayata geçiriliyor. Renault Group dün resmî bir açıklama yaparak, Türkiye’de faaliyet gösterecek Renault Group Otomotiv A.Ş’nin (RGO) kurulacağını duyurdu.

De Meo’nun ilk defa detaylarını paylaştığı “Renaulution” planı kapsamında, Türkiye’deki varlığını ve yatırımlarını güçlendirecek. “Renaulution” planı çerçevesinde teknoloji, enerji ve mobilite başlıkları üzerine yeni bir iş modeli kurgulanacak. Yeni yapılanmayla birlikte Bursa fabrikasındaki üretim ve MAIS bünyesinde devam eden satış pazarlama operasyonları sürecek.

Oyak Grubu ile olan köklü ortaklık güçlenerek devam edecek. Türkiye’de yüzde 100 Renault Group iştiraki olarak faaliyet gösterecek yeni şirketin CEO’luk görevine dünden itibaren Hakan Doğu atandı.

Münih’te konuştuğum Renault CEO’su Luca de Meo, Türkiye’de varlıklarını güçlendirmeye büyük önem verdiklerini söylemişti.

BAŞARI HİKÂYESİ

Renault Group, 1968’den bu yana Türkiye’de, Oyak Grubu ortaklığında köklü ve başarılı bir şekilde varlık gösteriyor. Grup, binek araç üretiminde lider konumunda. Clio ve Megane modelleri başta olmak üzere üretiminin de yüzde 80’ini ihraç ediyor. Oyak Renault Bursa Fabrikası, Türkiye’nin en fazla ihracat yapan üçüncü şirketi. Şirket, Türkiye’nin toplam ihracatına yıllık 3 milyar euroluk katkıda bulunuyor.

Grubun 2000 yılından bu yana Türkiye’ye yaptığı yatırımların toplamı ise 2 milyar euro seviyesinde. Renault ve Dacia markaları hâlen Türkiye’de binek otomobil pazarının lideri konumunda. Oyak Renault Genel Müdürü Dr. Antoine Aoun geçen ay 7 milyonuncu otomobili ve motoru banttan indirdiklerini söylemişti. Fabrikanın otomobil üretimine başladığı yıllarda yaklaşık 20 bin olan üretim kapasitesi bugün yıllık 378 bin otomobil ve 920 bin motor hacmine ulaşmış durumda.

Renault Mais Genel Müdürü Dr. Berk Çağdaş’ın stratejisiyle de, müşteri memnuniyeti konusunda da premium markalarla aynı seviyeye ulaşıldı. Neden bu bilgileri paylaştım? Çünkü yerel üretim üssü ve satış-pazarlama ekiplerinin başarısı küresel markaların dikkatini çekiyor.

Küresel otomotiv endüstrisinin büyüklüğü 2030 yılında 9 trilyon dolarlık bir hacme ulaşacak. Otomotiv, Türkiye ekonomisi ve gençlerin istihdamı için çok hayati sektör. Avrupa’nın altıncı büyük üretim üssü durumundayız. Mevcut yatırımları korumak ve yenilerini çekebilmek için yatırım ortamının iyileştirilmesi, vergi, teşvik düzenlemeleri ve Türkiye algısının olumlu yönde gelişmesi çok faydalı olacaktır.

Yazarlarımızdan

20 Ocak 2022, Perşembe 07:01
20 Ocak 2022, Perşembe 07:01
Sıradaki haber yükleniyor...
holder