Hakan Çelik İletişimin kalbinin attığı yer
HABERİ PAYLAŞ

İletişimin kalbinin attığı yer

Türk Telekom Üst Yöneticisi (CEO) Ümit Önal, 16 yılda 17.8 milyar dolarlık yatırım yaptıklarını belirterek, bu yıl da 8 milyar TL’lik yatırım gündemlerinin olduğunu söyledi. Önal, iletişimin kalbinin attığı Şebeke Yönetim Merkezi ve daha pek çok hizmetlerini anlattı.

İletişimin kalbinin attığı yer

50.6 MİLYON ABONEYE ULAŞTI

Türk Telekom Üst Yöneticisi (CEO) Ümit Önal’ın açıklamalarından öne çıkanlar şöyle: Türkiye’nin en yüksek yatırım yapan teknoloji şirketlerinden biriyiz. Ülkenin dijital dönüşümü için 2005’teki özelleştirmeden bu yana şirket satın alımları dahil 17.8 milyar dolar yatırım gerçekleştirdik. Dijitalleşmenin olmazsa olmazı fiber altyapımızı yaygınlaştırmak için yatırımlarımızı son 10 yılda 2’ye katlarken; müşterilere ulaştırdığımız fiberi ise 10 katına çıkardık. 2021 yatırım hedefimizi 2020’ye göre yüzde 20’lik bir artış ile 8 milyar TL olarak belirledik.

Haberin Devamı

2021 ilk çeyreği itibarıyla (ocak-mart) fiber ağımızı 336 bin kilometreye, fiber hane kapsamımızı ise 27.1 milyona çıkardık. Yine ilk çeyrekte fiber abone sayımızı 7.3 milyona ulaştırırken, son 12 ayda toplam 2.9 milyon fiber abone eklemiş olduk. 2021 ilk çeyrek itibarıyla 50.6 milyon abonemiz ile Türkiye’nin en çok aboneye sahip operatörü konumunda bulunuyoruz.

İletişimin kalbinin attığı yer

MÜZEDE 236 ESER VAR

180 yılı aşan geçmişiyle Türk Telekom, aynı zamanda Türkiye’nin iletişim tarihinde pek çok önemli ilki gerçekleştiren yenilikçi bir kurum. Türk Telekom’un, bu ilkleri ve iletişimin yapı taşları sayılacak teknoloji ve iletişim gereçlerini sergilediği bir de İletişim Müzesi bulunuyor. İletişim Müzesi, Türk Telekom’un kuruluş yıldönümü olan 24 Nisan 2002 tarihinde açıldı. Kültür ve Turizm Bakanlığı envanter defterine kayıtlı 125 ve toplamda 236 eser sergileniyor. Yılda 22 bin ziyaretçiyi ağırlıyor.

ŞEBEKE YÖNETİM MERKEZİ

Türk Telekom’un mobil, sabit ve genişbant şebekelerinin çalıştığı tüm omurga altyapılarını Şebeke Yönetim Merkezi yani operasyon merkezimiz aracılığıyla 7 gün 24 saat izliyoruz ve oluşabilecek her türlü soruna anında müdahale ederek sahadaki ekiplerimizin yönlendirilmesini sağlıyoruz. Şebeke Yönetim Merkezi, Türkiye’nin iletişiminin kalbinin attığı yer olarak öne çıkıyor.

Haberin Devamı

İş süreçlerimizi, tamamen yerli ve milli kaynaklarımızla geliştirdiğimiz yapay zeka destekli akıllı ağ operasyonlarıyla yönetiyoruz. Bu platformumuz sayesinde 60’tan fazla aktif senaryo ile arıza tahminleme, anomali tespiti ve yakın gerçek zamanlı karar destek çalışmaları yapabiliyoruz.

400 MİLYONA FİBERE ÇEVİRİRİZ

Operatör başına 450-500 milyon TL maliyet ile her operatörün baz istasyonlarını fibere çevirebiliriz.

SİBER GÜVENLİK HİZMETİ

Pandemi sürecinde evden çalışma modeline geçişle yeni siber riskler oluştu. Özellikle siber güvenlik servislerinin omurga düzeyinde sunulması Türk Telekom olarak bizi öne çıkaran özelliklerden biri oldu. Müşterilerimizin, kendi lokasyonları için herhangi bir yatırım ve kurulum ihtiyacı olmadan bu döneme uygun hızlı devreye alınabilir siber güvenlik servisleri ile ihtiyaçlarını karşıladık.

Türkiye’nin en büyük DDOS kapasitesine sahip servis sunucusu olarak 2020 yılında farklı katmandaki DDOS ataklarına karşı omurga seviyesinde hibrit bir yapı ile koruma sağlamaya başladık. Türkiye’de siber güvenlik hizmeti veren ilk telekom operatörü olarak, 1500 metrekareyi aşan Siber Güvenlik Merkezi’nde müşterilerimize yakın geleceğin ve günümüzün siber saldırılarına karşı güvenlik hizmeti sunuyoruz.

Haberin Devamı

İletişimin kalbinin attığı yer

YERLİ YAZILIM VE DONANIM

2021 stratejilerimizden birini de yerli ve milli ekosisteme destek vererek ülkemizin donanım-yazılım ve lisans gibi ithalat kalemlerini azaltmak ve ‘Siber Vatan’ kapsamında yerli ürün ve servis portföyümüzle kurumsal müşterilerimize hizmet vermek olarak belirledik. Bu doğrultuda hem yerli milli ürünler geliştiriyor hem de yerli üreticilerle iş geliştirme faaliyetleri yürütüyoruz. Şu ana kadar ürün yerlileştirme kapsamında 11 adet ürünün kısmi yerlileştirilmesi yapıldı. 11 devam eden ve 8 adet aday projemiz bulunuyor.

TABLOLAR KONUŞUYOR

30 TEMMUZ’A KADAR

Bize göre teknoloji; insanların ekonomik, sosyal ve ruhsal iyilik hallerine hizmet etmek için var. Bu anlayışla hayata geçirdiğimiz ‘Telefon Kütüphanesi’ projemizin 10’uncu yılında başta görme engelliler olmak üzere tüm vatandaşlarımıza hitap eden ‘Tablolar Konuşuyor Dijital Resim Sergisi’ni Cumhurbaşkanlığımız himayesinde hayata geçirdik. Dünyaca ünlü 30 tablonun sesli betimlemeleriyle yer aldığı serginin açılışını Sayın Cumhurbaşkanımızın eşi Emine Erdoğan Hanımefendi ile birlikte yaptık. Sergi 30 Temmuz’a kadar devam edecek.

İletişimin kalbinin attığı yer

ENGELLİLERE ÖZEL

Telefon Kütüphanesi projemizi Boğaziçi Üniversitesi Görme Engelliler Teknoloji ve Eğitim Laboratuvarı (GETEM) işbirliği ile yürütüyoruz. Uygulama bugüne kadar 47 bin kez indirildi, 13 milyon dakika dinlendi. Bunun dışında İnternetle Hayat Kolay projesi ile 5 yılda yüzde 61’ini kadınların oluşturduğu 50 bin kişiye; güvenli internet kullanımı, e-posta kullanımı, e-Devlet uygulamaları, görüntülü haberleşme, çevrimiçi bankacılık ve bilinçli sosyal medya kullanımı konularında yüz yüze eğitimler verdik.

Sıradaki haber yükleniyor...
holder