Hakan Çelik Otoda talebi ekimde karşılaşırız
HABERİ PAYLAŞ

Otoda talebi ekimde karşılaşırız

Otomotiv sektörünün önde gelen yöneticilerinden Ali Haydar Bozkurt, artan fiyatlara karşı fırsatçılarla mücadele edilmesi ve ikinci elin mutlaka düzenlenmesi çağrısında bulundu.

Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış Üst Yöneticisi (CEO) Ali Haydar Bozkurt, birikmiş birkaç yıllık talebin yanı sıra bu yılın talebi de eklenince müşterilerin 2-3 ay araç beklemek zorunda kaldığını söyledi. Bozkurt, “Bu durum çok uzun sürmez. Eylülekimden sonra korkulduğu gibi koronada ikinci dalga olmazsa, talebi karşılamaya başlarız” dedi.

Haberin Devamı

Otoda talebi ekimde karşılaşırız

Otomobil talebindeki patlamayı nasıl açıklıyorsunuz?

2018’den itibaren ertelenen bir talep vardı. Hem filo hem perakende pazarı çok düşmüştü. Araçlar belli bir yaşa geldi. Değişim zamanı. Özellikle bireysel müşteriler, toplu taşımadan ziyade bireysel araçlarını kullanmayı güvenli bulduğu için alım başladı.

Sıfır araç bulmak zor, ikinci elde de fiyatlar çok yüksek.

Üretimle ilgili sıkıntı, bir arz sıkıntısı yaratıyor. 2 yıldır bekleyen talebin devreye girmesiyle arz sıkıntısı iyice büyüdü. Biz talep patlamasını pandemi olmasa da bekliyorduk. Tabii şu var; piyasada fırsatçılık söz konusu. Piyasadaki ikinci el araç fiyatlarının artması distribütörlere, bayilere soruluyor. İkinci el araç piyasası bizim işimiz değil. Biz sıfır araç satarız. Sokaktaki vatandaş arabasını istediği fiyata ilana koyuyor.

Serbest piyasa. O fiyata satar veya satamaz. O fiyata da çıkıp biri alıyorsa, ona da kimse bir şey diyemez. Yaşanan sıkıntı şu; bayinin elindeki aracın bir liste fiyatı var. Ama bazıları otomobilini satın aldıktan sonra üzerine 20 bin lira fark koyarak, ilana çıkıyorsa bizim elimizden bir şey gelmiyor. Çözüm; ikinci el alım-satımıyla ilgili yasanın bir an önce çıkması lazım. Konu daha fazla ertelenmemeli.

Araç fiyatları nasıl belirleniyor?

‘Distribütör firmalar fırsatçılık mı yapıyor?’ diye düşünülüyor. Rekabetçi olmak için fiyatını olabildiğince aşağıda tutmaya çalışıyor firmalar. Zaten fiyatı afaki bir şekilde artırırsa ürün satılmaz. Otomobil sektöründe fiyatı belirleyen şey, Euro kurudur.

Haberin Devamı

Yeni araçlar, o günün kuru neyse o fiyattan geliyor. Araçların fiyatlarını kafamıza göre artıramayız. Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) baremleri var. 1 lira geçtiği anda araç bir üst ÖTV baremine geçiyor, bir bakıyorsunuz bu 1 lira yüzünden arabanın fiyatı birden 20 bin lira artıyor.

FAİZLER UYGUN

BU YIL, TOPLAM SATIŞ ADETLERİNDE NASIL BİR BEKLENTİNİZ VAR?

Euro kuru düşündürüyor. Bunların hepsi birbirine bağlı olarak pazara yön verecek şeyler. Şu anda faiz hâlâ bence makul seviyede. Bunu kullanmak için zaten çok fazla insan, araç almak istiyor. Faizlerin bu seviyesini koruyabilirsek, pazar yılsonuna kadar 700 bine işaret ediyor.

BANKALARIN KREDİ KAMPANYASINI BİTİRMESİ NASIL ETKİLEDİ?

Kamu bankalarının sağladığı düşük oranlı taşıt kredisinin bitmesi tabii ki üzücü. Devam etmesini isterdik. Çünkü bu, biraz bir kavram karmaşasına kurban gitti. İkinci eldeki çılgınca yüksek fiyatların toplumda psikolojik etki oluşturduğunu ve böyle bir sonuçla karşımıza geldiğini düşünüyorum. Biz de kendi yaptığımız kampanyalarla olabildiğince, o farkı kapatmak için elimizden geleni yapacağız.

Haberin Devamı

150 MİLYON EURO’LUK YATIRIM

Tofaş, 2020 yılının ilk 6 ayına ait finansal sonuçlarını açıkladı. 6 ayda 84 bin 500 adet araç ile otomotiv sanayi üretiminin yüzde 16’sını karşılayan Tofaş, 48 bin 200 araç ihraç etti. Fiat markası yılın ilk yarısını lider olarak tamamlarken, Fiat Egea, Türkiye’nin en çok tercih edilen otomobili oldu.

Otoda talebi ekimde karşılaşırız

Şirketin 6 aylık satış geliri 7.5 milyar TL olarak gerçekleşti. Aynı dönemde net kârı ise 634 milyon TL’ye ulaştı. Tofaş Üst Yöneticisi (CEO) Cengiz Eroldu, “Koronaya rağmen, yılın ilk yarısında 50 milyon Euro yatırım gerçekleştirdik. 2020’de toplam 150 milyon Euro”luk yatırım planlıyoruz” diye konuştu.

GÜÇLENEREK GELDİ

Kısa süre önce Kona modelinin Smart adlı yeni donanım seviyesini Türkiye’de satışa sunan Hyundai Assan, şimdi de C-SUV segmentindeki modeli Tucson’a yeni bir donanım seviyesi hazırladı. ‘Power edition’ adı verilen versiyon, modelin en güçlü ve en performanslı motoru olan 177 beygirlik, benzinli turbo ünitede hayat buluyor. Hyundai Assan Genel Müdürü Murat Berkel, “2 bin adeti benzinli versiyon olmak üzere son 5 ayda toplam 8 bin Tucson satmayı hedefliyoruz” dedi.

Otoda talebi ekimde karşılaşırız

GARANTİ SÜRESİ 3 YILA ÇIKTI

Mercedes-Benz Otomotiv Hafif Ticari Araçlar, ‘siz güvenle yola bakın, aracınıza biz bakarız’ sloganıyla yeni bir uygulamayı hayata geçirdi. Temmuz 2020’den itibaren perakende satışı yapılan 0 km araçların garanti süresi 3 yıla yükseltildi. Ayrıca 3 yıllık garanti kapsamında kilometre sınırı da bulunmuyor. Garanti, araçların malzeme ve montaj kaynaklı teknik nedenden dolayı arızalanan parçaları ve işçilik bedelini kapsıyor.

Otoda talebi ekimde karşılaşırız

Sıradaki haber yükleniyor...
holder