Otomotiv kiralamayla büyüyecek

YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

 

Bazı tahminlere göre araç satın alma dönemi kapanacak, yerini kiralama ya da paylaşıma bırakacak. Otomotiv sektörünün çok merak edilen bu konusunu Anadolu Grubu’nun yeni kiralama şirketi Garenta’yı yöneten, aynı zamanda Kia’yı Türkiye’ye ithal eden Çelik Motor’un genel müdürü Bora Koçak’la konuştu

Görünür gelecekte araç sahibi olma trendinde nasıl değişiklikler bekleniyor? Geniş kitleler araç satın almak yerine kiralamaya yönelecek mi?

[[HAFTAYA]]

Türkiye’de kiralama sektörü son yıllarda oldukça hızlı büyümesine rağmen, hâlâ birçok Avrupa ülkesine kıyasla küçük bir pazar. 2012 yılında toplam filodaki araç sayısını 160 bine çıkaran sektör, 2013 yılını yaklaşık 200 bin araçla kapattı. Genel beklenti ise sektörün 2014 yılında yüzde 10 civarında büyüyerek, yaklaşık 220 bin araç ile kapatacağı yönünde. Bu da yılda yaklaşık 75 bin otomobilin kiralama pazarına satıldığını gösteriyor. Otomotiv pazarının ortalama 500 bin adetlerde seyredeceğini öngördüğümüzde, toplam pazarın yaklaşık yüzde 15’inin kiralama sektörünü oluşturduğunu söyleyebiliriz. Batı Avrupa pazarlarında bu oranın, yüzde 50’nin üzerinde olduğunu düşünürsek, Türkiye’de kiralama pazarı için daha kat edecek çok yol var. Günlük araç kiralama sektöründe araç parkının yaklaşık 15 bin adet seviyesinde olduğunu tahmin edebiliyoruz. Kısa dönem araç kiralama ile uzun dönem kiralama arasındaki temel fark, uzun dönemde yaklaşık 3.5 yıl civarında olan araç kiralama süresinin, kısa dönemde 6 ay ile 1 yıl arasında değişmesidir.

Yazın talep artıyor

 Kiralama sektöründe müşteri memnuniyeti nasıl oluşuyor?

Müşteri memnuniyeti, güven unsuruyla ilişkili bir kavram. Verilen hizmet, şubelerinizin yaygınlığı, araçların durumu ve çeşitliliği, 7/24 yol yardım hizmeti gibi birçok hizmeti sağlayarak güven duygusunu oluşturmak gerekiyor.

Araç kiralama talebi daha çok kimlerden geliyor? Hangi tip araçlar ilgi görüyor?

Özellikle yaz aylarında pazarın tavan yaptığını görüyoruz. Tatil trafiği, günlük araç kiralama ihtiyacında da yoğunluk sağlamakta. Bunun yanı sıra bayram, özel günler, fuarlar gibi hareketli dönemlerde günlük araç kiralama talebi artmakta. Sektörde ağırlıklı olarak fiyat odaklı bir araç tercihi hakim. Bugünkü şartlarda dizel, manuel, orta segment araçlar daha çok talep görüyor.

Yurtdışına açılacak

Kiralama sektöründe çok fazla oyuncu var. Garenta olarak nasıl ayrışacaksınız, markanızı nasıl konumlandırıyosunuz?

Garenta her şeyden önce Anadolu Grubu’nun güvencesiyle kaliteli hizmet sunuyor. Rakiplerden ayrışan en önemli özelliklerinden biri yüzde 100 Türk sermayeli olması ve teknolojik altyapısı. 2 binin üzerinde araç parkına ulaşarak, kısa sürede pazarın önemli oyuncularından biri olduk. Türkiye genelinde 20 noktada şubemiz var. 3 yıl içinde sektörde lider olup, yurtdışına açılmayı hedefliyoruz. Müşterilerimize yeni nesil ‘rent a car’ deneyimi yaşatıyoruz. Tamamı 10 bin kilometrenin altında 14 marka, 39 modelden oluşan, diğer markalarda bulunmayan araçları da kapsayan genç araç filomuzun bizi avantajlı kıldığına inanıyoruz. ¦

Standart otomobiller ve premium markalarda fiyat aralıklarını nasıl belirlediniz?

Örneğin Temmuz ayı boyunca 20 gün ve üzeri kiralamalarda 59 TL’den başlayan fiyatlarla araç kiralama imkanı, üstelik günlük 99 TL’ye Audi A1, aylık 1399 TL + KDV’ye Ford Focus kiralama avantajı sunuyoruz. Web sitesi üzerinden yapılan erken ödemeli rezervasyonlarda yüzde 15 indirim uyguluyoruz.

Sıradaki haber yükleniyor...
holder