Puma geliyor

YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Ford bütün dünyada yükselen kompakt SUV talebine, tasarımı, teknolojisi ve kullanım özellikleriyle çok iddialı avantajlar sunan Puma ile yanıt verecek. Ford Almanya’da kapılarını ziyaretçilere açacak olan 2019 Frankfurt Otomobil Fuarı’nda ilk kez kamuoyunun beğenisine sunulacak olan yeni Ford Puma Titanium X modelini tanıttı.

Yeni Puma Titanium X, Yeni Puma’nın SUV’dan ilhamla geliştirilen crossover özelliklerini konfor ve rahatlık teknolojileriyle daha da üst seviyeye taşıyor.

Ford Puma’daki yaya Algılama özelliğine sahip ‘çarpışma önleme’ sistemi yola yakın, yol üzerinde veya yoldan karşıya geçmek üzere olan insanları algılıyor ve olası çarpışmayı önlemek veya etkisini azaltmak üzere sürücüye yardımcı oluyor.

Sökülebilen koltuk kılıflarına sahip ilk Ford araç olan Puma Titanium X’te bu sınıfta bir ilk olan bel masajı özelliğine sahip koltuklar gibi konfora yönelik yenilikçi özellikler sunuluyor. Araç aynı zamanda akıllı telefonlar için kablosuz şarj, bu sınıfta bir ilk olan eller serbest açılan bagaj kapağı ve premium B&O ses sistemi gibi üst seviye konfor özellikleri içerirken, karakterini tamamlayan çok özel dış ve iç detaylarla dikkat çekiyor.

Yeni Ford Puma, Avrupalı müşterilere benzersiz ve dikkat çekici bir dış tasarımı, ödün vermeyi gerektirmeyen sınıfının en iyi bagaj hacmini ve son derece gelişmiş yarı hibrit güç ve aktarma teknolojisini bir arada sunuyor.

LEXUS’TAN TÜKETİM REKORU

Japonların ünlü premium otomobil üreticisi Lexus, bağımsız test kuruluşu ve 20 milyon üyesiyle Avrupa’daki en büyük otomobil kulübü olan ADAC’ın gerçekleştirdiği Ecotest sürüşünde sıra dışı bir başarıya imza attı. Her bir aracın aynı yöntemle, düşük tüketiminin ve verimliliğinin sınandığı ADAC Ecotest’te Lexus’un ES 300h lüks sedan modeli, segmentindeki en iyi sonucu elde etti.

2019 yılında satışa sunulan Lexus ES 300h, yüksek verimliliğe sahip 2.5 litrelik benzinli ve elektrikli motoruyla birlikte düşük tüketiminin yanı sıra 218 beygirlik gücüyle yüksek performans da sunuyor

2019 ADAC Ecotest sonuçlarına göre 5 üzerinden 4 yıldız alan ES 300h’ın dışında bu dereceye erişen başka bir otomobil olmadı. ES, ADAC’ın test bandında ve yolda elde ettiği derecelerle 5.5 lt/100 km gibi düşük bir yakıt tüketimi elde etti. Bununla birlikte şehiriçi sürüşlerde ise, kendi kendini şarj eden hibrit güç ünitesinin getirdiği avantajla yalnızca 4.3 lt/100 km tüketim ortalamasıyla son derece başarılı bir dereceye imza attı.

İŞTE YENİ HYUNDAI İ10

Hyundai, Frankfurt Otomobil Fuarı’nda görücüye çıkaracağı yeni modeli i10’un resmi fotoğraflarını paylaştı. Hyundai i10, çevik ve aktif yapısını vurgulayan yeni bir dinamik tasarıma sahip.

A segmentine daha fazla konfor ve teknolojik özellik getiren Hyundai, özellikle i10 ile daha üst segmentlere kafa tutmaya hazırlanıyor.

Şehiriçinde olduğu kadar şehirdışındaki yollarda da rahatlıkla kullanılabilen Yeni i10, kapsamlı bağlantı ve SmartSense aktif güvenlik paketini sunuyor.

Yeni i10’un dinamik ve zarif tasarımı, yumuşak yüzeyleri ve keskin çizgileri arasında bir kontrast sunuyor. Selefi ile karşılaştırıldığında Yeni i10 daha gelişmiş oranlara ve teknik özelliklere sahip. Yeni i10, geniş ızgarası ve yeni tip ön tamponu ile tamamen sportif bir karakterde.

252 litrelik bagaj hacmiyle çok yönlü kullanıma olanak sağlayan yeni i10, segmentindeki en iyiler arasında. i10, bir dizi yeni Connected Car ve güvenlik özelliğine de sahip olacak.

Yeni i10, iki motorla satışa sunulacak. Üç silindirli 1.0 litrelik MPi motor, 67 beygir güç ve 96 Nm tork değeri sunarken, 84 beygir ve 118 Nm torklu bir diğer ünite olan 1.2 litre MPi ise daha fazla performans isteyenlere hitap edecek. Her iki motorda beş ileri manuel ve otomatik (AMT) şanzıman seçeneği bulunuyor.

KÜRESEL MARKALARI TARTIŞMAYA ÇEKMEYİN

Kamu adına yapılan her türlü gereksiz harcama ve israfın sonuna kadar takip edilmesi çok önemli bir konu. Diğer taraftan özellikle sosyal medyada yapılan yayınlar ve verilen bazı hatalı bilgiler dikkatimi çekiyor.

Son birkaç gündür İstanbul Büyük Şehir Belediyesi (İBB) tarafından kullanıma tahsis edilen bazı araçların filolara katılımıyla ilgili yanlış şeyler yazılıyor.

Sosyal medya, çok önemli bir mecra olmakla birlikte bilgi kirliliği ve manipülasyona son derece açık bir yerdir.

Oyak Renault yaklaşık 7 bin kişinin çalıştığı tesisten dünyanın dört bir yanına araçlar ihraç ediyor.

İBB araçlarının sahipliği konusunda bunu görüyorum. Örneğin Renault Grubu’na ait Clio ve Dacia gibi modellerin Renault şirketi tarafından İBB’ye hibe edildiğine dair iddialar okudum. 30 yıldır otomotiv dünyasını takip eden bir gazeteci olarak net söyleyebilirim, bu iddianın gerçek olması imkansız. Küresel bir marka olan Renault asla böyle bir şey yapmaz.

HATALI BİLGİ

Türkiye’deki dağıtım, satış kanalı olan Renault Mais böyle birşeyin içine girmeyeceği gibi bir kolu Türk Silahlı Kuvvetleri’ne uzanan üretim ortağı Oyak da böyle bir ilişkinin parçası olamaz. Renault Mais Genel Müdürü Dr. Berk Çağdaş ve Oyak Genel Müdürü Savaş Erdem konularının sorumluluklarını çok iyi bilen, son derece ciddi insanlar.

Uluslararası nitelikteki bütün markalar gibi Renault’da da kendi içinde çok sıkı bir denetim ve kontrol sistemi işler. Buradaki durum bana göre şudur, Renault’nun satmış olduğu araçları filosuna alan kiralama şirketleri İBB ile bir tahsis ilişkisine girmiş olabilir. Bu durumla otomobilleri üreten ve satan Renault markasının hiçbir ilişkisi olacağını düşünmüyorum.

Yazarlarımızdan

Sıradaki haber yükleniyor...
holder