Teknolojik ve dinamik

YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Yedi nesil boyunca, 36 milyonu aşkın satış rakamına ulaşmayı başaran Avrupa’nın çok tercih edilen otomobili unvanına sahip Golf ile uzun bir sürüş gerçekleştirdim. Geleneksel tasarım felsefesini koruyan otomobil yeni versiyonunda dinamizm ve teknolojik özellikler öne çıkıyor.

DAHA CESUR OLMALI

Fotoğraflarda ilk kez yeni Golf’ü gördüğümde bana çok çekici gelmemişti. Hatta bu kadar muhafazakar davrandığı için Volkswagen’i eleştirdim. Çok iyi otomobil üretebilen ve büyük deneyimi olan bir markanın biraz daha cesur davranmasını bekledim. Hatta bu görüşümü uluslararası toplantılarda bir araya geldiğim Volkswagen yöneticilerine de ilettim.

PANDEMİ GECİKTİRDİ

Golf farklı kesimler tarafından çok beğenilen ve uzun süredir üretilen bir otomobil. Klasik genlerine bağlı kalarak geliştirmek ve daima sevilen bir otomobil olmasını arzu ediyoruz... İki farklı dönemde Volkswagen Golf sahibi olmuş, eski bir VW kullanıcısı olarak yeni Golf’ü çok merak ediyordum. Türkiye’ye maalesef geç geldi. Pandemi de bu süreçte etkili oldu.

Fıstık yeşilini andıran bu çarpıcı renkteki yeni Volkswagen Golf ile İstanbul-Bursa arasında bir yolculuk yaptım. Yol boyunca gençlerin büyük ilgi gösterdiği otomobil her bakımdan konforlu ve güvenli bir his veriyor.

223 BİN LİRADAN BAŞLIYOR

Volkswagens Golf’ün lansmanı için mart ayında Şile’deki Suma Sanjati otelde buluşmuştuk. Oradaki sohbetimizde Binek Araç Genel Müdürü Gino Bottaro bugüne kadar 210 bin adet Golf satışı gerçekleştirdiklerini yeni otomobilin sektör lideri olmaya devam edeceğini ifade etti. Yeni Golf’ün Türkiye satış fiyatı 223 bin 500’den başlıyor. Benim kullandığım zengin donanımlı R Line pakete sahip otomobilin fiyatı 418 bin TL’ye ulaşıyor.

BEKLENTİLERE YANIT VERİYOR

Yeni VW Golf ile uzun bir sürüş yaptım. Kullandığım model 1.5 litre benzinli, R Line pakete sahip Golf idi. Genel olarak izlenimlerim çok olumlu. Gerçekten Golf’ün iyice olgunlaştığını düşünüyorum. Potansiyel müşteri kitlesinin beklentilerine yanıt veriyor ve her seferinde kendisini geliştiriyor.

Otomobilin burnu, kesinlikle fotoğraflardakilerden daha iyi görünüyor. Profil ve arkadan bakıldığında önceki modele çok benziyor. Sürtünme katsayısı 0.275’e indirilmiş. Bu kez gelişim, teknoloji desteği ve sürüş zevkinde kendisini gösteriyor. 150 beygirlik motorun şanzımanla uyumu çok başarılı. Vites kolunun yeni tasarımını çok beğendim. Hem sportif bir görünüm kazandırmış hem de orta konsoldaki kalabalığın azalmasını sağlamış.

Ön panel şık, koltuklar ergonomik, oturma pozisyonu sportif konumlanmış. 480W çıkış gücüne sahip Harman Kardon ses sistemi ise yeni Golf’te sunulan opsiyonel yeni özelliklerden biri olarak dikkat çekiyor.

DİJİTAL YENİLİKLER

Motor ve yol gürültüsü gibi kriterlerde oldukça sessiz bir kabin çıktı karşıma. Ön, arka koltuk ve bagajda hacim kompakt sınıf ortalamalarında. Otomobil birçok alanda dijitalleşmiş. Bu durum kullanım alışkanlıklarımız bakımından bazı zorluklar da getiriyor.

Mesela orta konsoldaki bazı ayarları yaparken zorlandığımı itiraf etmeliyim. Sunroof ve farlar dahil birçok fonksiyon, dokunmatik özellikle çalışıyor. Orta konsoldaki ekranı da biraz küçük buldum. Ön bölümdeki malzeme kalitesi iyi fakat arka kısımda bazı yerlerde plastik kalitesi beklediğim kadar iyi değildi. Otomobilin yol tutuşu çok başarılı. Genel sürüş izlenimi olarak, bir üst sınıftaki Premium otomobillere yakın bir his aldım.

KONFORLU MOBİL OFİS

Mercedes Benz V-Serisi, 2.0 litrelik turbo beslemeli 4 silindirli dizel motor, 237 beygir güç seçeneği, 9G-TRONIC otomatik şanzıman ve 4MATIC kombinasyonuyla Türkiye’de satışa sunuldu. Mercedes-Benz Otomotiv Hafif Ticari Araçlar Ürün Grubu İcra Kurulu Üyesi Tufan Akdeniz; “Yeni V-Serisi, özellikle bireysel kullanımda standartların bir üst seviyeye nasıl taşınabileceğini işaret ediyor” dedi.

Mercedes Benz yeni V Serisi 2 metrenin altında kalan yüksekliğiyle katlı otoparklara rahatlıkla girebiliyor.

ELEKTRİKLENEREK GELDİ

Borusan Otomotiv’in Türkiye distribütörü olduğu BMW’nin yeni iX3 modeli, 950 bin TL’den başlayan fiyatıyla Türkiye’de satışa sunuldu. Yeni model WLTP kriterlerine göre 459 kilometrelik menzile sahip. Hızlı şarj istasyonlarında 10 dakikada yaklaşık 100 kilometrelik bir menzile kavuşurken yalnızca 34 dakikada pillerini yüzde 80 oranında şarj ediyor. Borusan Otomotiv İcra Kurulu Başkanı Hakan Tiftik; “iX3’ü Türkiye’deki yeni vergi düzenlemelerine rağmen pazara en uygun fiyatlarla ulaştırıyor olmanın mutluluğunu yaşıyoruz” dedi.

Yazarlarımızdan

13 Mayıs 2021, Perşembe 10:20
13 Mayıs 2021, Perşembe 07:01
13 Mayıs 2021, Perşembe 07:01
Sıradaki haber yükleniyor...
holder