Türkiye yat üretiminde dünya yıldızı olabilir

YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Vural Ak, ülkemizde otomobil ve motor sporları dendiğinde akla gelen ilk isimlerden biri. Kurucusu olduğu Intercity, Türkiye’nin açık ara en büyük araç kiralama şirketi. Kendisi aynı zamanda Formula 1 yarışlarının İstanbul’da yapılması için tek kişilik bir ordu gibi yıllardır mücadele veriyor.

Formula kısa süre önce İstanbul Park’ta gerçekleştirildi. Vural Ak, İstanbul’un bir program dahilinde kalıcı olarak yarış takviminde yer almasının ekonomiye büyük katkı sağlayacağını, birçok sektörü canlandıracağını ifade ediyor.

Vural Ak’la perşembe günü akşam yemeğinde bir araya geldik. Buluştuğumuz mekân Türkiye’de bugüne kadar üretilmiş en büyük mega yattı. O nedenle bu yazıda otomobiller ve Formula’dan değil, bu yattan bahsetmek istiyorum. 85 metre uzunluğunda, 14.2 metre genişliğinde, 2300 grostonluk Victorious (Muzaffer) isimli yat sadece Türkiye’de şimdiye kadar üretilmiş en büyük tekne değil, aynı zamanda şimdiden dünyanın sayılı mega yatları arasında. Maksimum hızı 19.5 mil. İngiliz Lloyd’s Register Class standartlarına sahip. Dış tasarım için “Michael Leach Design” ve iç mekânlar için yine dünyaca ünlü “H2 Design” firmaları ile çalışılmış.

Etiket fiyatı 150 milyon dolar olan Victorious isimli Türkiye yapımı mega yatın kısa süre içinde dünyanın sayılı zenginlerinden biri tarafından satın alınması bekleniyor.

PEKİ NELER VAR BU SÜPER YATIN İÇİNDE?

Beach club, wellness center, yüzme havuzu, fitness alanı, masaj, hamam, sauna, kuaför salonu, çocuk oyun bölümü, sinema salonu, 3 seyir terası, cigar lounge, asansör ve dünyanın en büyük sivil helikopterinin bile inebileceği pist. Kısa yolculuklar ve karaya ulaşım için ise 12.5 metrelik bir katamaran limousine ve ayrıca 12 metrelik spor tekne mevcut. 28 kişilik mürettebatın yanında 30 misafir, teknede rahatlıkla konaklama yapabiliyor. Eğer gecelemesiz bir parti verilecekse yaklaşık 300 kişi ağırlanabiliyor.

2 adet CAT marka dizel makineye sahip olan yatın en çarpıcı özelliklerinden biri, 24 bin millik menzili. 218 tonluk yakıt tankıyla İstanbul’dan Miami’ye üç kez gidip gelebiliyor! Vural Ak, pandeminin dünyadaki süper zengin kitlenin yaşama bakışını etkilediğini, hayata daha fazla bağlanmak ve keyif aldıkları şekilde yaşamak için bazı kararları öne çektiklerini vurguladı. Yatın kapasitesi ve donanımları sayesinde denizde neredeyse 2 ay kalabilme imkânı vermesi varlıklı insanlara çok cazip geliyormuş. 4 yıllık yapım aşamasında yaklaşık 160 km uzunluğunda kablo kullanılmış.

Projede dünyanın önde gelen bazı isimleri çalışmış da olsa bu dev yat Türk işçi ve mühendislerinin emeği ile ortaya çıkmış durumda. Vural Ak, Türkiye’nin bu kategoride tekne yapımında Almanya, Hollanda’dan sonra üçüncü sırada bulunduğunu, ünlü şirketleriyle bilinen İtalya’nın bile önüne geçildiğini anlattı.

Türkiye’de otomobil, inşaat, tekstil gibi sektörlere gösterilen ilginin çok küçük bir kısmı yatçılığa yönelse ülkemiz müthiş sıçrama yapabilecek kapasiteye sahip. Ancak markalaşmak ve yüksek kalitede malzeme temini ve mühendislik için çok çalışmak gerekiyor. İhraç edilecek her tekne yüzlerce genç mühendis ve binlerce personele iş imkânı demektir. Vural Ak ve ekibini böyle muhteşem bir yata imza attıkları için kutluyorum.

Yazarlarımızdan

Sıradaki haber yükleniyor...
holder