Hakan ÇelikTürkiye'nin çikolataları dünyaya mutluluk dağıtıyor

HABERİ PAYLAŞ

Türkiye'nin çikolataları dünyaya mutluluk dağıtıyor

Çikolata dünya üzerinde tutku öznesi olan yegâne yiyecek. Mutlulukla yan yana gelen bir niteliği var. Şölen Çikolata adına Sevil Wittmann’ın davetiyle Köln’deki ‘Atıştırmalık Fuarı’na (ISM) kısa bir ziyaret yaptım ve gerçekten çok şaşırdım. Şölen, bazıları 200-250 yıllık köklü Avrupalı üreticilerin karşısında kalitesi, modern AR-GE ile geliştirilmiş ürünleriyle zirveye doğru yürüyor.

Gıda sektöründe bir çikolata üreticisinin bu kadar yüksek katma değer elde etmesi ve Türkiye’den kısa süre içinde bir dünya markası haline gelmesi gerçekten alkışlanması gereken bir başarı.

Haberin Devamı

Halen Gaziantep ve İstanbul’daki tesislerinde yıllık 120 bin ton üretim gerçekleştiriyorlar. Köln’deki fuarda The European Candy Kettle Club’tan ‘Profesyonel Mükemmellik’ Ödülü’nü alan Şölen CEO’su Erdoğan Çoban ile sohbet etme imkânı buldum. Neredeyse çocukluk yaşlarında bu alana ilgi duymuş, çikolatanın tabiri caizse kitabını yazmış bir yönetici. Uluslararası gıda sektöründe çok tanınan ve saygı duyulan bir isim.

İlk günden beri geleceğe, geleceğin teknolojilerine yatırım yaptıklarını, yerel tatların izinden giderek beklentilere yanıt vermenin yanında dünyadaki yeme içme trendlerini çok yakından takip ettiklerini anlattı. Bu yılki ödül töreni dünya çapında tüm kulüp üyelerinin katılımı ile Eylül 2025’te İstanbul’da gerçekleştirilecek. Şölen bu önemli zirvede Türkiye’yi dünya devlerinin önünde temsil etmek için hummalı bir hazırlık içinde.

Türkiyenin çikolataları dünyaya mutluluk dağıtıyor

Marka yaratmak ve pazarda tutulmasını sağlamak çok zor iştir. Şölen, lezzet seviyesinden logo tasarımlarına, paketleme süreçlerine kadar birinci sınıf bir kalite çizgisinde ilerlemiş. Şölen Türkiye’de halen atıştırmalık pazarında ilk üç büyük oyuncudan biri durumunda. Ozmo ürünü ile çocuk çikolatası segmentinin lideri. Luppo kendi kategorisinde ikinci, dolgulu bisküvi pazarında üçüncü marka.

Biscolata, Milango, Ozmo, Boombastic, Luppo, Papita ve Nutymax sadece Türkiye’de değil, dünya çapında tüketicilerin sevdiği ödüllü ürünler arasında sayılıyor. Belçika’dan Maldivler’e, Kolombiya’dan Japonya’ya kadar 5 kıtada, 120’den fazla ülkede Türkiye’de üretilen 200 çeşit ürünü tüketicilerle buluşturuyorlar.

Haberin Devamı

Dünyada çikolata denince ilk akla gelen Belçika’ya Türkiye’den yapılan ihracatın yüzde 62’sini, kakao ülkesi Kolombiya’ya çikolata ihracatının yüzde 65’ini Şölen gerçekleştiriyor.

Amazon.com’da Biscolata en çok satılan ürünlerden biri olmuş.

Şölen’in Gaziantep tesisi 17 futbol sahası büyüklüğünde. Akıllı depo, yapay zekâ için hatlar ve robotların yer aldığı akıllı bir entegre tesis. Gaziantep ve Silivri yatırımlarının toplamı 1 milyar dolara yaklaşıyor.

Gıda ürünlerinin, özellikle çocuklara ulaşan gıdaların sağlık düzeyi benim de çok önemsediğim, kritik bir konu. Şölen, dünyada denetim ve belgelendirme yapan kuruluşlardan biri olan SGS tarafından habersiz yapılan BRC ve IFS denetimlerinden üst seviye olan AA ve High Level kategorisinde en yüksek puan alan nadir şirketlerden biri olmuş.

Sohbetimizde şunları da öğrendim:

* Türkler dünyadaki en büyük beş tüketiciden biri.
* En fazla çikolata tüketimi İsviçre’de. Kişi başı tüketim 10 kg civarında. İsviçre’yi; Avusturya, İrlanda ve Almanya takip ediyor. Türkiye’de tüketim 3.1 kg.
* Hem Türkiye hem de dünyada en çok sütlü çikolata tercih ediliyor. Avrupa bitter tercih ederken, Arap dünyası karamelli, sütlü seviyor.

Haberin Devamı
Sıradaki haber yükleniyor...
holder