Hakan Çelik Volkswagen Şahenk'i bırakırsa hata eder
HABERİ PAYLAŞ

Volkswagen Şahenk'i bırakırsa hata eder

Haberin Devamı

Geçen gün Vatan Gazetesi’nde yayınlanan Mete Tansu imzalı haber çok tartışıldı. Haberde, Alman şirketi Volkswagen AG’nin Türkiye’de yatırım yapmak için, halen Doğuş Otomotiv tarafından temsil edilen markalarını geri istediği yazılmıştı. Bunun ne anlama geldiğini biraz açıklayayım: Volkswagen, dünyadaki ülkelerin çoğunda bizzat kendi ekibi ve yöneticileriyle faaliyet gösteriyor.

Bütün stratejik kararlarını Almanya’nın Wolfsburg şehrindeki merkezi üzerinden alıyor. Bazı ülkelerde ise distribütörler kanalıyla temsil ediliyor; Türkiye’de olduğu gibi. Doğuş Holding bünyesindeki Doğuş Otomotiv, Volkswagen ile birlikte bu grubun diğer markaları Audi, Porsche, Bentley, Lamborghini, Bugatti ve Skoda’nın da temsilcisi.

[[HAFTAYA]]

Ferit Şahenk’in büyük önem verdiği bu operasyonun başında Doğuş Otomotiv Yönetim Kurulu Başkanı Aclan Acar var. CEO koltuğunda ise uzun süredir Ali Bilaloğlu oturuyor. Acar, finans ve maliye konularında uzman bir yönetici. Bilaloğlu, Almanya ve Körfez ülkeleri gibi pazarlarda otomotiv sektöründe önemli pozisyonlarda bulunmuş başarılı bir isim.

Grup markalarının başında da ayrı müdürler var. Örneğin Vedat Uygun, Volkswagen Binek Araç Birimi’nin yöneticisi. Volkswagen başta olmak üzere grup markalarının Türkiye’deki performansında bu ekibin rolü büyük. Şirketin patronu Ferit Şahenk, onlarca sektörde faaliyette bulunmasına karşın otomotive ayrı bir önem gösteriyor. Her yıl mutlaka ekibini toplayıp Cenevre, Paris ve Frankfurt gibi otomobil fuarlarına bizzat katılıyor, yenilikleri yerinde inceliyor.

Şahenk’in, ekibini yüksek oranda motive etmesi sayesinde bu başarı sağlanıyor. Volkswagen AG, Şahenk ve Doğuş gibi bir ortakla çalışıyor olmasaydı bu pazar payına kolay ulaşamazdı. Üretim yapmadan bu kadar pazar payı alabilmesinde ithal edilen otomobillerin kalitesinin yanında, distribütörün kapasite ve imkânlarının etkisini unutmamak gerekir.

Volkswagen AG, gerçekten üretim yapacaksa bunu Türkiye ekonomisini çok iyi bilen Ferit Şahenk ile gerçekleştirmeli. Ben, Almanların burada yatırım karşılığında Doğuş’tan markalarını geri isteyeceğini sanmıyorum. Öyle olsaydı Irak gibi çok büyük bir pazarda Volkswagen satmak için Doğuş Grubu’nun devreye girmesini isterler miydi?

Üstelik sadece Ortadoğu’da değil, çok spesifik bir pazar olan İsviçre’nin Lozan şehrinde Porsche bayilikleri var. İnsanın böyle bir ortaktan vazgeçmesi için deli olması gerekir, ki Almanlar deli değildir. Bu arada Volkswagen’in tepe yöneticilerinden Cristian Klinger, Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan ile görüşmek ve kararlarını açıklamak üzere çok yakında Türkiye’ye gelecek.

Sıradaki haber yükleniyor...
holder