XC serisi ile zirvede

AA

Volvo, Türkiye’de SUV pazarındaki en güçlü markalardan biri haline geldi. İsveçli marka, 2020’de bu konumunu güçlendirerek sürdürmeyi hedefliyor. Bundan sonra üretilecek tüm yeni Volvo otomobillerinde mutlaka elektrikli bir motor (mild hybrid, plug-in hybrid, tamamen elektrikli) olacak.

Türkiye pazarında SUV araçların popülaritesi giderek artarken, 2019 yılını Volvo XC90, 1.034 adet ve segmentinde yüzde 36 pazar payı alarak lider kapattı.

XC40 yüzde 128’lik artışla, yılı 933 satış adetle tamamladı. XC40, C SUV premium segmentte pazarın en çok satılan ikinci otomobili oldu. Yine 2019 verilerine göre; Volvo Car Turkey E Premium segmentte, S90 ve V90 Cross Country ile pazar payını geçen yıla göre yüzde 3.3 artırdı.

D SUV Premium segmentte ise XC60, yüzde 20’lik pazar payıyla segmentinin en çok satan ikinci otomobili oldu.

ÜÇ MODELDE BÜYÜME

Volvo, Türkiye’de 2019 yılında toplam 4 bin 155 satış adedine ulaşırken, 2020’de satış adedini koruyarak, özellikle SUV segmentindeki üç modelinde de büyümeyi hedefliyor. Volvo Car Turkey, yine 2020’de şu ana kadar bir yılda yapılmış en büyük premium plug-in hybrid satışını kendi satışları içinde yüzde 7 pay ve 300 adet ile gerçekleştirmeyi planlıyor.

Bunun 150 adedi XC40 T5 Plug-in Hybrid modelinden, 100 adedi ise XC90 T8 Plugin Hybrid modelinden gelecek. Bütün ana model otomobil ailesinde plugin hybrid versiyonu Türkiye’de satışa sunulacak. Dünya genelinde satışlarını önemli oranda artıran Volvo’nun en popüler modeli XC60, ikinci sıradaki model ise kompakt segmentteki XC40.

ELEKTRİKLİ TEŞVİĞİ

Türkiye’de tamamen elektrikli otomobiller için çok çekici bir vergi sistemi bulunduğundan bahseden Volvo Car Turkey Genel Müdürü Sabri Sözen, “Tam elektrikli otomobillerin tam manası ile hayatımıza girmelerine henüz zamanımız olduğunu düşünüyorum. Şarj istasyonu ağı ve regülasyonları henüz beklentileri karşılamadığından, vergi avantajına rağmen, insanların bu otomobillere yönelmesi henüz istenen seviyede değil.

Bu açığın en kısa sürede kapanacağı inancındayım. Bu süre zarfında beklentimiz, plug-in-hybrid yani şarj edilebilir elektrikli motorunun yanında, aynı zamanda içten yanmaları motoru da olan ama elektrikli motoru sayesinde 50 km’ye kadar sadece elektrikle gitme imkânı veren otomobillere de teşvikler sunulması.

Bu sayede örneğin Norveç’te olduğu gibi tüketicilerin satın alma eğilimlerini hızla bu yöne doğru değiştireceğini görebiliriz” diye konuştu. Sözen, 2019 yılında toplam pazarın yüzde 1.3’ünün hibrit ve elektrikli otomobillerden oluştuğunu da söyledi.

FIAT’TAN 120’NCİ YILA ÖZEL

Fiat, Tüketici Elektroniği Fuarı - CES 2020’de, yenilikçi ve modern elektrikli konsepti Fiat Concept Centoventi’yi sergiledi. Las Vegas’ta gerçekleştirilen dünyanın en büyük tüketici elektroniği fuarı CES 2020’de büyük ilgi gören konsept otomobil ‘Centoventi’ elektrikli mobilite ihtiyaçlarına benzersiz bir çözüm sunmaya hazırlanıyor. Fiat’ın 120’nci yaşına özel olarak geliştirilen Concept Centoventi, tamponundan tavanına kadar birçok yönüyle kişiselleştirilebiliyor. Otomobil, bu yönüyle tasarım açısından eskime riskini de minimuma indiriyor.

MITSUBISHI L200 SATIŞ ŞAMPİYONU

Japon Mitsubishi Motors’un en iddialı 4x4 modeli olan lider L200, ODD verilerine göre 2019 yılında pick- up segmentinin açık ara lideri oldu. Son 2 yıldır üst üste segmentinde zirvede olan Mitsubishi L200, 2020 yılında da yüksek satış adetlerine ulaşmayı hedefliyor. 2018 yılında yüzde 23 pazar payıyla Türkiye’nin en çok tercih edilen pick up’ı olan Mitsubishi L200, ODD verilerine göre 2019 yılında pazar payını yüzde 27’ye çıkararak liderliğe yükseldi.

En yakın rakibinden yüzde 72 daha fazla satış yapan ve Türkiye pazarında son 2 yıldır en çok satılan pick-up unvanına sahip Mitsubishi L200, 2020 yılı için de çok iddialı. Temsa Motorlu Araçlar Genel Müdürü Levent Akpulat, Mitsubishi Motors Corporation’ın en önemli pick-up pazarları arasında bulunan Türkiye’nin, dünyanın en büyük 20 pick up pazarından birisi olarak kilit bir rol üstlendiğinin altını çizdi.

FORD’UN ROBOTU GÖREVE HAZIR

Ford ile birlikte otonom araçlara yönelik Ar-Ge çalışmaları yürüten Agility Robotics tarafından geliştirilen insan gibi hareket eden ilk robot Digit, ticari satışa sunuldu. Üretim hattından çıkan ilk iki robotu bünyesine katan Ford, ticari araç kullanıcıları için otonom araç kullanımı, depo yönetimi ve teslimatta daha etkili ve düşük maliyetli çözümler üretme konularındaki araştırmalarını sürdürüyor.

Dik bir şekilde yürüyerek boşa enerji harcamayacak şekilde tasarlanan Digit bu sayede insanların her gün geçtiği yerlerden geçme konusunda sıkıntı yaşamıyor. Digit aynı zamanda harekete geçmesi istenene kadar aracın arkasında kolaylıkla taşınabilmesini sağlayacak şekilde kendisini katlayabildiği benzersiz bir tasarıma sahip. Araç gitmesi gereken noktaya ulaştığında Digit paketi araçtan alarak teslimat sürecinin son aşamasını gerçekleştirebiliyor. Beklenmedik bir engelle karşılaşması durumunda fotoğrafını çekerek araca gönderebiliyor ve yardım isteyebiliyor.

Sıradaki haber yükleniyor...