Hakan Çelik Yerel yönetimde marka olmak
HABERİ PAYLAŞ

Yerel yönetimde marka olmak

Fırsat buldukça Anadolu’ya gidiyorum, vatandaşları dinliyorum, yerel yönetimlerle bir araya geliyorum, üniversiteli gençlerle buluşuyorum. Geçenlerde Ordu’ya gitmiştim. İlk kez ziyaret ettiğim Fatsa’dan çok olumlu izlenimlerle döndüm. Fatsa Belediye Başkanı Muharrem Aktepe’ye tekrar gelme sözü verdim.

Önceki sabah İstanbul’dan 06.00’da kalkan THY uçağıyla Erzurum’a uçtum. Havalimanında beni karşılayan Şeref Doğan’la birlikte Erzurum Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Sekmen’le yapacağımız kahvaltı için belediyenin restore ettirdiği Müceldili Konağı’na geçtik. Erzurum’un zengin kahvaltısı rahatlıkla Van ve Kars’la yarışır. Erzurum Büyükşehir Belediyesi Özel Kalem Müdürü Hasan Şahin’le beraber gün içinde Hacıbaba’da döner, Gelgör’de cağ kebabı yedik. İkisi de muhteşemdi. Yöresel tatlar mutlaka denenmeli.

Sekmen’le kahvaltı sonrasında kısa bir tur gerçekleştirdik. Bir süre önce başlatılan restorasyon çalışmalarının oldukça iyi bir seviyeye geldiğini gördüm. Ancak hâlâ yapılması gerekenler var. Güzel camiler ve tarihî eserler, çevredeki kötü yapılaşmanın etkisinden kurtarılmalı. Mehmet Sekmen, kentsel dönüşüme büyük önem verdiklerini anlattı. Tarihî dokunun nasıl korunacağını demolarla gösterdi. Ardından Şehit Yunus Arda Bilgi Evi’nin açılışına katıldık. Öğleden sonra Erzurum Diplomasi Akademisi’nde öğrenmeye araştırmaya istekli pırıl pırıl gençlerle bir araya geldim. Sorularını yanıtladım...

“Türkiye” markasını tamamlayacak bölgelerimizi uluslararası vitrine çıkarmak Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Ersoy’un temel stratejileri arasında.

Erzurum, Erzincan, Van, Diyarbakır, Malatya, Mardin, Şanlıurfa, Hatay gibi kültür mirasıyla öne çıkan diğer şehirlerimize gidince Türkiye’nin bu alandaki olağanüstü potansiyelini görüyorum.

İstanbul’a döner dönmez dün Üsküdar Belediye Başkanı Hilmi Türkmen’le Nevmekân Sahil’de bir araya gelip yemek yedik. Türkmen ve arkadaşları özellikle gençlerin zamanlarını değerlendirebilecekleri, bir şeyler yiyip sakin ve sessiz bir ortamda çalışabilecekleri harika bir ortam oluşturmuş. Modern yapısı ve mimari özellikleriyle çok güzel bir eser ortaya çıkmış.

Üsküdar, İstanbul’un kültür mirasının kalbinin attığı tarihî bir ilçe. Nevmekân’a giderken yol boyunca çok güzel yapılar ve aslına uygun restore edilen tarihî camiler gördüm. Vatandaşların Boğaz’ın güzelliklerini görebilmesi için Valide Sultan adında bir de gemi yapılmış.

“Üsküdar Bilim Merkezi” ve “Üsküdar Engelsiz Yaşam Merkezi” beni en fazla etkileyen mekânlar oldu. Her ikisi de Türkiye’de türünün ilk örneği olan tesislerin resmî açılışı yakında Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından yapılacak.