Sorun çok ama kadına yer yok

YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

KA.DER, açık adıyla Kadın Adayları Destekleme Derneği, kurulduğu 1997’den bu yana, kadınların ve erkeklerin her alanda eşit olarak temsil edilmelerini savunan bir kadın örgütü... Özellikle seçim dönemlerinde gündeme taşıdığı kadın ve erkek aday oranları ile verilerle adından söz ettiren KA.DER, bu kez farklı bir alanda ve yine çok çarpıcı çalışmaya imza attı.

Dernek üyeleri, 2020 Ocak ayının son haftası boyunca, 14 farklı televizyon (TV) kanalında yayınlanan ve siyasetten eğitime, sağlıktan adalete, yerel yönetimlerden doğal afetlere kadar pek çok alanda ülke sorunlarının tartışıldığı programlarının konuklarını tek tek saydı. Sonuçları da #HepsiErkek hashtag’i ile sosyal medya hesaplarından anlık olarak paylaştı.

Ortaya alttakilere benzer paylaşımlar çıktı: #HepsiErkek tartışma programları: Dün akşam 14 kanalda yayınlanan programlarda 33 erkek konuğa karşı, sadece 2 kadın vardı! #HepsiErkek tartışma programlarını incelemeye devam: Dün akşam primetime’da 8 kanalda yayınlanan programlarda 30 erkek konuğa karşı, sadece 1 kadın vardı! Bir haftalık sayımın sonucunda ulaşılan bilançoya göre, tartışma programlarında yer alan 178 uzman konuğun 161’i erkek, sadece 17’si kadındı.

Kadına yönelik şiddet olaylarını bile kadınların yer almadığı bir ortamda tartışan TV kanallarının yöneticilerini bu konuda daha hassas davranmaya davet ediyorum. Unutmayın ki, toplumun yüzde 50’sini oluşturan kadınlardan yoksun bir çözüm arayışı asla bir sonuca varamaz.

Bu satırları okuyup KA.DER’in çabasını desteklemek isteyenleri de ekranlarda rastladıkları kadın konuğun yer almadığı programlar karşısında sosyal medya hesaplarında #DahaÇokKadın etiketiyle seslerini yükseltmeye davet ediyorum.

SORUMLU YAYINCILIK ÖRNEĞİ

Toplumun genelini ilgilendiren konularda yazılı ya da görsel medyanın öncülük yapması çok önemli ve çok etkili. Mesela İngiliz The Guardian Gazetesi, çevre alanında üst üste radikal adımlar atıyor. Bir süre önce, durumun ciddiyetinin daha hızlı idrak edilebilmesi adına ‘iklim değişikliği’ ifadesi yerine ‘iklim felaketi’ ifadesini kullanacağını duyuran gazete, bu kez de doğalgaz, petrol, kömür gibi fosil yakıtları çıkaran firmaların reklamlarını artık yayınlamayacağını duyurdu.

Gazete yönetiminden yapılan açıklamada, “Kararımız, bu endüstrideki birçok şirketin hükümetler aracılığıyla yıllardır sürdürdükleri iklim eylemlerini önlemeye yönelik çabalarından kaynaklanıyor. Biz bu çabaların parçası olmayı kabul etmiyoruz” ifadeleri kullanıldı. Ne diyelim; yazılı basının her geçen gün kan kaybettiği bir ortamda son derece cesur bir adım.

DİJİTALLEŞME ÇAĞI

Dünya genelinde internet hızı ve sosyal medya kullanım oranlarını ölçümleyen “We Are Social Digital 2020”nin son araştırmasına göre, kullanıcı başına internette geçirilen günlük süre bakımından Türkiye, 7 saat 29 dakika ile dünyada 12’nci sırada. Dünya ortalamasının 6 saat 43 dakika olduğu araştırmanın lideri 9 saat 45 dakika ile Filipinler.

Facebook kullanıcı sayısında 260 milyon kullanıcı ile Hindistan 1’inci, 37 milyon kullanıcı ile Türkiye 10’uncu... Instagram’da 120 milyon kullanıcı ile ABD ilk sırada. Türkiye, 38 milyon kullanıcı ile 6’ncı... Twitter’da da 59.3 milyon kullanıcı ile ABD lider. Türkiye 11.8 milyon hesapla burada da 6’ncı sırada. Dünyanın ortalama mobil internet hızı 32 Mbps... Güney Kore 103.2 Mbps ile 1’inci, Türkiye 34.6 Mbps ile 25’inci sırada.

Dünyanın ortalama sabit internet hızı ise 73.6 Mbps. Bu alanda Singapur 200.1 Mbps ile 1’inci, Türkiye 26 Mbps ile 41’inci basamakta. Özetle; interneti ve sosyal medyayı genel anlamda dünya ortalamasının üzerinde kullanıyoruz. Ancak konu internet hızına gelince gerilerde kalıyoruz. Bu sektörde hizmet veren firmalara reklam bütçelerini biraz kısıp altyapı yatırımlarına öncelik vermelerini tavsiye ediyorum.

Sıradaki haber yükleniyor...
holder