Nasıl iyi hissederiz?

YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Rüyalarımız, arzularımız, hedeflerimiz ne olursa olsun, hepimizin cevabını bulmak istediği ortak bir dizi soru var:

Nasıl mutlu, huzurlu, sağlıklı olurum, nasıl iyi hissederim? 

Mutlu, huzurlu, sağlıklı olabilmek için birtakım alışkanlıklar edinmeye çalışıyoruz ya da bazı alışkanlıklardan vazgeçmek için uğraşıyoruz. İnsanı, insan psikolojisini, insan davranışlarının arkasında yatan gerçekleri anlayabilmemiz için güzel bir dönemde yaşıyoruz. Batı tıbbının geliştirdiği yetkin görüntüleme cihazları sayesinde insan fizyolojisini daha iyi anlayabiliyoruz. Sinirlendiğimizde, mutlu olduğumuzda, endişelendiğimizde, zevk aldığımızda bedenimizde, sinir sistemimizde, hormonel yapımızda neler olup bittiğine dair çok kıymetli araştırmalar yapıldı/yapılıyor. 

Yaşadığımız bu dönem, aynı zamanda, Batı’nın sahip olduğu tıp kaynaklarının Doğu’nun insan mutluluğuna dair sunduğu bedensel hareket (yoga pratikleri-asanalar) nefes çalışmaları (pranayama) zihinsel odaklanma (meditasyon) bilgisiyle buluşuyor. 

Oxford, Harvard Üniversiteleri’nde yoga/nefes/meditasyon üzerine yapılmakta olan araştırmalar bedensel ve zihinsel sağlık arasındaki net ilişkiyi gözler önüne seriyor. Düzenli nefes çalışmalarının, meditasyon pratiklerinin, bedene saygı duyularak yapılan bedensel egzersizlerin tüm beden sistemlerimiz üzerindeki pozitif etkileri araştırmalar tarafından kanıtlanmış halde.

Wellbeing’ (sağlık, iyi hissetmek) bu araştırmalardan ve Doğu - Batı beraberliğinden ortaya çıkan çağdaş bir kavram. Bu konuyla ilgili pek çok kaynak, pek çok etkinlik vb. artık hepimizin kolayca erişebileceği bir mesafede. Aslında hepimiz sağlıklı beslenmenin ne demek olduğunu, günde 10 bin adım atmanın, yoga, pilates yapmanın ne denli önemli olduğunu, stres ile başa çıkma yöntemlerini az çok biliyoruz. Belki zaman zaman bir hevesle hayatımıza çekidüzen vermek için çeşitli adımlar atıyoruz ama maalesef gündelik hayatın içinde bu adımlar yaşamlarımızda bir yer edinemiyor.

Sağlıklı, huzurlu ve mutlu olmaya, iyi hissetmeye giden yol bir dizi alışkanlıktan geçiyor.  

Bu alışkanlıkların bazıları hepimiz için ama pek çoğu da bize özel. Her birimizin bedeni, zihni, nefes alışveriş ritmi tüm ortak paydalarla beraber kendine özgü.

“Bedenime nasıl iyi bakabilirim, çevremle ve kendimle nasıl huzurlu, sağlıklı tatmin edici ilişkiler yaşarım, kendimi nasıl gerçekleştiririm” sorularının cevapları hem kendimizde hem de bahsettiğimiz Batı’nın ve Doğu’nun çok kıymetli sentezinde.

YogaBizz.Pro eğitmenleri olarak posta.com.tr okurlarına sunmak istediğimiz ‘İyi Hissetme” çalışmaları ilhamını iki noktadan alıyor; 

  • Bir birey olarak iyi hissetmek için neye ihtiyacım var? 
  • Kadim Doğu öğretisi ve Batı’nın çağdaş nöropsikolojik çalışmalarından nasıl faydalanırım?

İşte bu nedenle düzenli olarak; yoga pratikleri, nefes çalışmaları, odaklanma, stres azaltma üzerine konsantrasyon çalışmaları içeren videolar hazırlayıp sizlerle paylaşacağız. Yine alışkanlıkların sürdürülebilir hale gelmesini desteklemek üzere kaleme alacağımız yazılarımızla siz değerli okurlarımıza ulaşacak olmanın heyecanı içerisindeyiz.

Çağla Güngör, Mindfulness Koçu 

YogaBiz.Pro 

Yazarlarımızdan

14 Ağustos 2020, Cuma 11:12
14 Ağustos 2020, Cuma 07:17
14 Ağustos 2020, Cuma 07:14
Sıradaki haber yükleniyor...
holder