Mesut Yar En fazla reklam yüzü Kanal D'de!
HABERİ PAYLAŞ

En fazla reklam yüzü Kanal D'de!

Haberin Devamı

Ekran karşısında geçen ömrümüzün beşte birinde reklamları izliyoruz. Peki, hiç merak ettiniz mi hangi kanal, program ya da dizi reklam sektörüne oyuncu taşıyor? Bu konuda basit bir zaping turu yaparsanız ortaya çıkan sonuçlar şöyle. Reklamlarda en sık rastladığımız yüzlerin çoğunluğu Kanal D dizi ve programlarından çıkıyor. Bu konuda rekor ise “Yalan Dünya” dizisine ait. Dizideki hemen her karakter bir ya da birden fazla reklamda rol alıyor... Aynı zamanda kanalın yüzlerinden İlker Ayrık, Beyazıt Öztürk, Tolga Çevik ve Seda Sayan düzenli olarak reklam kuşaklarında yer alan karakterler... İkinci sırada kendisi bitmesine rağmen rüzgarı devam eden “İşler Güçler” dizisi var. Dizinin karakterlerinden Boomcu Onur bile reklamlarda artık. Star TV yüzlerinden Burcu Esmersoy, Acun Ilıcalı, Eser Yenenler de sıklıkla reklam kuşaklarında varlar... “Muhteşem Yüzyıl” (Star TV) ender de olsa reklam kuşaklarına yüzlerini veriyor. “Karadayı” (atv) ya da “Çocuklar Duymasın” gibi butik dizilerin oyuncuları da reklam kuşaklarından göz kırpıyor... Ama toplayacak olursak reklamlarda en çok yer alan karakterlerin ortak özelliği önce mizah kökenli olmaları sonra da pozitif enerji yaymaları olarak iki maddede öne çıkıyor. “Peki ya güvenilirlik?” derseniz, onu da reklam sosyologları açıklasın artık!

* [[HAFTAYA]]

Biri gitse bini gelecek...


Endemol Türkiye; severek izlediğimiz “Var mısın Yok musun”, “Bir Milyon Canlı Para”, “Wipe Out”, “Eyvah Düşüyorum” gibi formatlarla ciddi bir kitleyi ekran başına toplayan önemli bir içerik üreticisi olarak biliniyor... Bugüne kadar daha çok TV formatları üreten ve dünyanın en büyük yapım şirketlerinden biri olan Endemol, Türkiye’de dizi pazarına girme kararı aldı... Bu anlamda öncelikle mutfak ekibini kuran şirketin önümüzdeki sezon en az beş yeni diziyle pazarın önemli oyuncularından biri haline gelmesi hedefleniyor... Önceki gün iki ünlü senaristi (Sema Ergenekon ve Eylem Canpolat) dört yıllığına kadrosuna bağlayan Endemol’de drama bölümünün başında daha önce onay verdiği her projeyle reyting çıtasını yükseltmiş Hülya Vural bulunuyor... Şirketin yeni genel müdürü Gökhan Tatarer, Endemol’ün dünya drama piyasasındaki yerinin önemini vurgulayarak ekliyor; “Dizi sektöründe yaratıcı rekabeti hızlandıracağız”! Görünen o ki önümüzdeki sezonlarda da göz bebeğimiz yine dizilerimiz olacak. Biri gitse bini gelecek anlayacağınız. Hayırlısı artık...

*

Futbolun havası değişir mi?

Kadınların futbol konuştuğu bir spor/tartışma programı mümkün mü? Bunun yanıtı neden olmasın. Hatta mevcut programlardan çok daha fazla izleneceğine eminim... Bu anlamda ilk girişim geçtiğimiz yıl Demet Akbağ ve Berna Laçin ikilisinden gelmiş aslında... Son anda direkten dönen projede biri fanatik Fenerbahçeli, diğeri ise ağır Galatasaraylı olan iki oyuncu enfes bir tartışma içeriğiyle giderek yavanlaşan futbol dünyasına farklı bir hat açacaklarmış. Proje olmamış ama olmayacak anlamına gelmiyor... Bu anlamda Beşiktaşlı Itır Esen, Fenerbahçeli Ayça Tekindor gibi tribün performanslarıyla öne çıkan isimleri de kadrolarına katarlarsa futbol programları kahve ağzı cenderesinden kurtularak seyredilir olur; benden önermesi...

*

Star ayrıntıda gizli!

Star’da yayınlanacak olan “Kardeş Payı” dizisi start aldı. Bilmeyenler için dizinin kadrosunun yarısından fazlasının “İşler Güçler” dizisinden taşındığını söyleyebiliriz... Ama içlerinden iki oyuncu adayı var ki, sıhhi tesisatçı ve aynı zamanda mucit olan iki kardeşin öyküsünde fena halde sivrileceklermiş gibi geliyor bana... Biri “Kelime Oyunu” isimli yarışmadan tanıdığımız Ali İhsan Varol, diğeri ise halk müziğiyle ve protest tavırla arası iyi olanların çok yakından bildiği ozan Sadık Gürbüz ağabeyimiz... “Kardeş Payı”, beyazperdede rekor kıran bir ekibin elinden çıktığı için bir sürü şaşırtıcı ayrıntıyla dolu. Ama ayrıntıda gizli olan bu iki isme gerçekten şaşıracağımız çok net. Söylemişti dersiniz artık...

*

Sitelerden salvolar başladı...

TV dünyasında çok orijinal şeyler yaşanıyor. TRT 1 mesela, “Leyla ile Mecnun” oyuncularını transfer ederek yeni bir dizi çektiren ve o diziyi 13’üncü bölümde sona erdiren Star TV’ye sosyal medya üzerinden salvo yapıyor... “Bıraksaydınız, ‘Leyla ile Mecnun’ algısı dağılmasaydı” mesajına geliyor laf. Bilmiyorum Star TV bu göndermeye; “Eh o zaman sen de yol vermeseydin diziye” diye karşı bir smaç yapar mı, onu zaman gösterecek... Ama iş bu noktaya gelince birbirinden dizi transfer eden kanalların böyle söz düellosuna girme ihtimali de ortaya çıkacak diye düşünüyorum... Mesela FOX, “Fatih Harbiye” dizisini transfer eden Show TV’ye “Fatih’i de Harbiye’yi de bozdunuz üstadım” diye laf çakabilir... Ya da Star TV, “Benim Hâlâ Umudum Var”ı transfer eden FOX’a; “Ne oldu, umudu şak diye tükettiniz” diye sarmada bulunabilir. Ooooo, son dönemde kanallar arası transferleri düşünürsek bu iş uzar gider. İyisi mi kimsenin aklına böyle bir pinpon maçını getirmeyelim de biz dahil herkes işini yapsın!

Sıradaki haber yükleniyor...
holder