O kürekle kovalanmak...

YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Ve Ramazan ayının gelip çattığına tamamen eminiz artık. Reklam kuşaklarında iftar sofraları rüzgarı esmeye başladı. Hayırlı uğurlu olsun...

O değil de ünlü bir içecek firması her Ramazan’da yürekleri kabartan duygusal reklamları yerine bu yıl aksiyonlu bir reklam filmini tercih etmiş...

Ama filmin bir yerinde gördüğümüz sahne hem komik hem de aşırı derecede tuhaf. Önden bir kalabalık koşuyor, arka plana baktığımızda elinde uzun kürekleriyle fırıncılar o kalabalığı kovalıyor hissi yaratıyor...

[[HAFTAYA]]

Neden sonra o küreklerin vatandaşa pide taşıdığını görüyoruz. Ama bunu anlayana kadar önden koşanları fırından pide yürütmüş zatı muhteremler olarak havsalaya kazıyoruz. Bir şekilde rastlarsanız çok eğleneceğinize eminim!

TV’DE AKSİYON ÇAĞI!

Gezi olaylarından sonra yıldızı parlayan kanallar arasına giren Halk TV, olaylar sırasında Taksim Meydanı’na sabitlediği kamerasını iki gündür Mısır’ın ünlü Tahrir Meydanı’na da yerleştirdi...

Mısır’da yaşanan iktidar değişikliği sonrası meydanı dolduran halkın gösterilerini gerçek zamanlı olarak ekrana taşıyan Halk TV arka fonda Gezi eylemleri sırasında üretilmiş olan şarkıları da yayınlıyor...

Anlaşıldı ki Halk TV hareket neredeyse orada olmaya kararlı. Kısacası “aksiyon televizyonculuğu” diye bir şey bulundu!

O ŞEY DAMAT ADAYIDIR!

İzdivaç ablamız Esra Erol elinde kurumuş bir kütük parçasıyla kadına yaklaşıp soruyor; “Bil bakalım bu elimdeki ne?”...

Bir reklam senaryosu içinde bulunan bu ilginç resim insanın aklına zaman içinde birçok yanıt getiriyor...

Mesela bir süre düşündükten sonra ben Esra’nın elindeki kurumuş şeyin, “Evlen Benimle” (atv) programının tribününde uygun eş ararken kuruyup giden damat ya da gelin adayı olduğunu düşündüm...

Neyse ki Esra fazla uzatmadan kütüğün bir ginseng kökü olduğunu söyledi de içim biraz rahatladı. Fazla mı fantastik oldu; ne dersiniz?

Efsanenin son durumu ne?

Okan Bayülgen’in yayına sokmaya hazırlandığı ama bir şekilde hayata geçiremediği “on8” isimli kanalın ekran akıbetini merak ediyordum...

Frekansı da hazır olan kanalın bir pazarlama kanalına döndüğünü önceki gün gördüm. “MNG Shop” ismini alan kanalda çeşitli tüketim maddeleri satılıyor...

O değil de; bana göre aslen fikirsel üretim ve tüketim açısından ışıklar saçan hatta yepyeni bir sözü olan bir girişimin unutulup gitmesine gönüller nasıl razı olabiliyor; onu bir türlü kestiremiyorum...

Belgesele nur yağdı!

Her ne kadar bir kesim için alay konusu olmuşsa da tematik kanallar içinde ciddi bir yabancı belgesel yayınlama rekabeti yaşanıyor...

Dünyanın en ünlü TV ekranlarından ya da belgesel yapımcılarından yayın hakkı alınarak ekrana sürülen belgeseller arasında en can alıcıları şimdilik CNN Türk ve NTV’nin elinde...

Ama belli ki belgesel akımında Skyturk360 da dışarıda kalmak niyetinde değil. Bugün itibarıyla hafta sonu boyunca “Belgesel Kuşakları” ile yarışa giriyor!

Seksenler 2013 yola çıktı!

“Seksenler” (TRT 1), “Doksanlar” (atv) derken bahsettiğim dizilerin yapımcısı Birol Güven’e hangi kuşak aralığını daha çok sevdiğini sordum...

Açıkçası seksenleri iyi hatırladığını ama doksanlar konusunda eksikleri olduğunu söyledi. Onları da bir şekilde bahsi geçen yılları “derinlemesine” yaşayan dostlarıyla konuşuyor, bilgi topluyormuş...

“Peki, ‘Doksanlar’, ‘Seksenler’i döver mi?” sorusuna gülerek yanıt verdi: “‘Seksenler’ çok daha hızlı nüfuz eden bir dizi oldu. ‘Doksanlar’ sevilse de ‘Seksenler’in gölgesinde kalacağını düşünüyorum...

Yeni dönemde ‘Seksenler’ tayfasının bugününü resmedeceğiz ki, sanırım bütün onluk yıl dilimleri gölgede kalacak”...

Bu arada şimdiye kadar binlerce bölümün yayınlandığı onlarca dizisi arasında Birol Güven için istisnai yere sahip olan dizinin de “Ayrılsak da Beraberiz” olduğunu not düşelim...

Sıradaki haber yükleniyor...
holder