Kampanya stratejisinin detayları

09 Şubat 2019, Cumartesi 08:31
AA

AK Parti’nin 31 Mart kampanyasını, Tanıtım ve Medya Başkanı Mahir Ünal ile konuştuk. Başlık başlık aktarayım...

● “Önce millet, önce memleket” ile başladık... “Tevazu, samimiyet, gayret” dedik...

● Gayet yumuşak bir şekilde, “Her şehir kendi sesiyle güzel” dedik...

● Çevreye duyarlı kampanya anlayışını ortaya koyduk...

● Sonra, ‘gönül’ konsepti başladı; “Memleket işi gönül işi”ne geçtik...

● ‘Gönül’ bize özel bir sözcük... Başka dillerde yok.

Yabancı dillerde ‘kalp’ var, ‘aşk’ var ama ‘gönül’ sözcüğü sadece Türkçede var.

● “Bir işi gönülden yaparsan gönüller kazanırsın”... Bunu söylüyoruz.

● 18 Şubat’tan itibaren kampanya yerelleşecek.

“Belediye işi, gönül işi” sloganıyla, her il kendi çalışmalarını açıklayacak. Türkiye geneli kampanya devam edecek, iller de genelle uyumlu yürüyecek.

● ‘Dijital’e 1 Mart itibariyle geçeceğiz. İnternet ve sosyal medya mecralarına yani.

O REKLAM FİLMİ VE TEMEL MESAJ

AK Parti’nin reklam filmi çok konuşuluyor bugünlerde...

Zeytinburnu Belediyesi’nin, aralarında madde bağımlılarının da bulunduğu gençlerden kurduğu buz hokeyi takımını konu alan reklam filmi...

Mahir Ünal, benzer birkaç filmin daha önümüzdeki günlerde yayınlanmaya başlayacağını söyledi:

“Buz hokeyi dışında birkaç tane daha gönül hikâyesi var.

İşinin delisi olmuş insanların imza attığı başarı ve gönül hikâyeleri...”

Ünal, AK Parti’nin seçim kampanyasındaki ‘temel strateji’yi şu şekilde özetliyor:

- Mesela Adana’da iki kardeşin tatlı arabası devrildi...

İnsanlar yardım etti, tatlılarını satın aldılar...

Belki küçük bir örnek ama bu toplumda güzel şeyler de oluyor.

- Evet, sıkıntılarımız var. Ama bu Türkiye’ye özel değil. Dünyayla beraber yaşıyoruz biz de…

Nüfus artışı, kaynakların tükenmesi, genel aşınma, yozlaşma vb sorunlardan payımıza düşeni alıyoruz.

- Biz insanlarımıza şu mesajı veriyoruz: “Kendinize ve ülkenize güvenin.”

KADIKÖY’DE ÜMİT KOCASAKAL SÖYLENTİSİ

İstanbul’dan kulağıma gelen önemli söylentiler var. Demokratik Sol Parti (DSP) kulislerinden, dikkate değer iki ismin adaylık söylentisi…

Şişli, Kadıköy ve Beşiktaş adayları üzerinden Cumhuriyet Halk Partisi’nde (CHP) yaşanan tartışmalar malum…

Bu ortamda, Mustafa Sarıgül’ün, DSP’den Şişli adayı olmakla kalmayıp İstanbul’un başka bazı ilçeleri için de devrede olduğu konuşuluyor.

Sarıgül’ün DSP’ye ‘dengeleri değiştirme potansiyeli olan adaylar’ kazandırmaya çalıştığından bahsediliyor. Bu durum şaşırtıcı da değil.

Ve kulislerde konuşulan o iki isim… Beşiktaş’ta; CHP’nin aday göstermediği Avukat Şafak Mahmutyazıcıoğlu’nun yarışa DSP’den girmesi için temaslar olduğu söyleniyor.

Asıl ‘bomba rivayet’ ise Kadıköy’den… DSP, Kadıköy’de İstanbul Barosu eski Başkanı Ümit Kocasakal’ı aday gösterirse ne olur? Dengeler nasıl değişir?

İşte bu soru fısıldanıyor Kadıköy’de kulaktan kulağa...

Altını çizmekte fayda var; sadece kulislerde dolaşan söylentiler bunlar.

GEÇEN SENE BUGÜN

9 Şubat 2018 Cuma günü gazetelerin birinci sayfalarında, “e-devlet sisteminin yoğunluktan kilitlendiği” haberleri yer alıyordu.

E-devlet’i kilitleyen yoğunluğun sebebi, Nüfus Genel Müdürlüğü’nün sisteme yüklediği ‘soyağacı sorgulama’ hizmetiydi.

NE GÜZEL LAF

Mide boş sağlık düzgün, kese boş ahlâk düzgün. (Arap atasözü)

Sıradaki haber yükleniyor...

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.