Murat Gülderen14 Şubat için KOBİ'lere özel 6 dijital taktik

HABERİ PAYLAŞ

14 Şubat için KOBİ'lere özel 6 dijital taktik

14 Şubat Sevgililer Günü, özellikle küçük ve orta ölçekli işletmelerin (KOBİ) müşteri ilişkilerini güçlendirme ve işlerini büyütme açısından ciddi bir fırsatı da beraberinde getiriyor. Ancak bu fırsatı en iyi şekilde değerlendirmek için bazı kritik noktalara odaklanmak gerekiyor. Bunların başında müşterilerinizin beklentilerini ve tercihlerini anlayarak kişiye özel deneyimler sunmak ve kampanyalarınızı doğru konumlandırmak geliyor. Burada ise imdada yeni nesil dijital pazarlama teknikleri koşuyor. Nasıl mı? işte taktikler...

Haberin Devamı

14 Şubat için KOBİlere özel 6 dijital taktik

MİKRO-INFLUENCER İŞBİRLİĞİ

Takipçi sayısı ortalama 10 bin olan mikro-influencer’lar, sadece belirli bir niş alana, örneğin giyime, ayakkabıya, saate, kozmetiğe, takıya, hediyelik eşyaya, butik kafelere, restoranlara, çikolatacılara, tiyatro ve konserlere odaklandıkları için samimi bir kitleye sahiptirler. Bu bakımdan hedef kitlenize ulaşmak için takipçisi az olsa da etkileşim oranları yüksek ve çok daha uygun bütçeli olan mikroinfluencer’lar ile işbirliği yapmak hedefinize ulaştıracaktır.

14 Şubat için KOBİlere özel 6 dijital taktik

VERİ ODAKLI KAMPANYA

Müşteri verileri, internet sitenizdeki formlar, sosyal medya etkileşimleri ve satın alma geçmişi gibi kaynaklardan toplanır. Bu konuda en önemli yardımcı müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) yazılımlarıdır. Bu veriler analiz edilerek müşteri davranışları, tercihleri ve ilgi alanları belirlenir. Elde edilen bilgiler doğrultusunda müşterilere özel ürün önerileri veya indirimler sunulabilir.

14 Şubat için KOBİlere özel 6 dijital taktik

ANLIK BİLDİRİM

Buna push bildirimleri de denir. Yani mobil uygulamaların, kullanıcıya anlık mesaj göndermesi... Bu bildirimler sayesinde kullanıcılara özel ve kişiselleştirilmiş teklifler sunabilirsiniz. Ancak, push bildirimlerinin etkili olabilmesi için mesajların doğru zamanda ve doğru içerikle gönderilmesi gerekir. İşte bu noktada yapay zeka testleri devreye giriyor. Yapay zeka, doğal dil işleme ve derin öğrenme kabiliyetiyle kullanıcı davranışlarını analiz ederek her bir kullanıcı için kişiselleştirilmiş bildirimler oluşturmanıza yardımcı olur.

14 Şubat için KOBİlere özel 6 dijital taktik

OYUNLAŞTIRMA

Oyunlaştırma, web sitenizde veya mobil uygulamanızda oyun öğeleri kullanarak müşterilerinizi alışveriş yapmaya teşvik etmek anlamına gelir. Örneğin müşterilerinize her alışveriş yaptıklarında veya belirli görevleri tamamladıklarında puanlar veya rozetler kazandırabilirsiniz. Bu puanları daha sonra indirimli ürünler almak için kullanabilirler. Ayrıca ‘En romantik sevgili fotoğrafı’ gibi Sevgililer Günü temalı eğlenceli yarışmalar da düzenleyebilirsiniz.

Haberin Devamı

14 Şubat için KOBİlere özel 6 dijital taktik

SESLİ PAZARLAMA

Sesli pazarlama, sesli asistanlar (örneğin, Siri, Alexa, Google Assistant) veya podcast’ler aracılığıyla markanızı tanıtmak anlamına gelir. Markanızın hedef kitlesine hitap eden popüler podcast’leri bulup, onun üzerinden ilerleyebilirsiniz. Örneğin, gençlere yönelik bir ürün satıyorsanız, gençlerin dinlediği podcast’lere sponsor olabilirsiniz. Sesli pazarlama, özellikle görme engelli veya okuma güçlüğü çeken kişiler için de çok daha erişilebilir bir pazarlama yöntemidir.

14 Şubat için KOBİlere özel 6 dijital taktik

ÇEVRECİ ÜRÜN

Toplum bilincinin artması ve sağlık endişeleri nedeniyle insanlar artık çevreye duyarlı ürünleri tercih ediyor. Sürdürülebilir pazarlama, KOBİ’lerin uzun vadeli başarıları için önemli bir stratejidir. Örneğin, geri dönüştürülmüş malzemelerden ürünler üreten bir KOBİ, bu ürünleri çevreye duyarlı müşterilere pazarlayarak hem satışlarını artırabilir hem de marka imajını güçlendirebilir. O nedenle markanızın sürdürülebilirlik çalışmalarını her platformda vurgulayın.

Haberin Devamı
Sıradaki haber yükleniyor...
holder