Hızlı satışın püf noktaları

29 Kasım 2019, Cuma 08:01
AA

Taleplerin çok hızlı değiştiği bu dönemde şirketlerin yüzde 73’ü müşteri ihtiyaçlarını karşılayamamaktan endişe duymaya başladı. Ancak uzmanlara göre paniğe gerek yok. Tek şart dijital dönüşüme ayak uydurmak ve uluslararası çapta etkili olacak yeni pazarlama trendleri keşfetmek. Dijitalleşme, bir şirkete ortalama yüzde 80 tasarruf sağlıyor.

Otomotivden gıdaya, tekstilden sağlığa kadar tüm sektörlerin artık dijital dönüşümün nimetlerinden yararlanmaya başlaması aynı zamanda akılalmaz bir rekabeti de beraberinde getirdi. Bu öyle bir yarışa dönüştü ki çevreye duyarlılık ve sürdürülebilir ekonomi de büyük önem kazandı. Bu dönüşüme ayak uydurabilen şirketler, sermaye ve işletme girdilerinde yüzde 80 tasarrufu yakaladı.

REKOR BÜTÇE AYRILDI

Avrupalı sanayi şirketlerinin dijital dönüşüme önümüzdeki yıl yaklaşık 140 milyar Euro harcama yapması bekleniyor. Tüm dünyada ise dijital dönüşüm pazarının gelecek 10 yılda 100 trilyon dolara ulaşması hedefleniyor. Dijital ekonomi dönüşümüne girilirken, Türk şirketlerinin yüksek teknoloji üretme hamleleri yapması kritik önem taşıyor. Dönüşüme ayak uyduramayan firmaların ise yok olma riski büyük.

YENİ İŞ MODELİ...

Bugün şirketlerin yüzde 88’i müşteri bağlılığına odaklanmış durumda. Yüzde 73’ü müşteri ihtiyaçlarını karşılayamamaktan endişe duyuyor ve yüzde 79’u iş modellerinin rekabet için yeteri kadar güncel olmadığını düşünüyor. Hızla değişen müşteri taleplerine ayak uydurabilmek için dijital dönüşümü modern pazarlama faaliyetlerinin merkezine almak gerekiyor. Gartner raporuna göre, dijitalleşen kurumlar yüzde 12 daha fazla pazar değerine ulaşıyor ve rakiplerinden yüzde 26 daha fazla kâr elde ediyor.

A’DAN Z’YE HİZMET

Türkiye’nin en büyük sanayi kuruluşları dijital dönüşüm evresine girse de bu konuda küçük ve orta ölçekli işletmelerin büyük kısmı henüz ciddiyetin pek farkına varamamış. Ancak bu noktada her işletmeye göre A’dan Z’ye kusursuz dijital dönüşüm çözümleri geliştiren şirketler var. Burada ‘Maksimum maliyet tasarrufu sağlayarak müşteri talepleri karşılayabiliyor muyum?’ sorusunu sormanız kritik önem taşıyor.

BU TRENDLERİ KAÇIRMAYIN

CHATBOT

Bu, internet sayfanız üzerinden müşterilerle her an diyalogda olduğunuz yapay zeka donanımlı bir sohpet robotudur. 2022 itibarı ile chatbot kullanan işletmelerin yıllık 8 milyar dolar tasarruf etmesi öngörülüyor. Bu becerikli asistanlar, anında müşteri hizmeti veriyor, müşterilerin beklentilerini karşılıyor ve tekrarlayan görevleri otomatik olarak yapıyor. Bu da sizin çok daha önemli işlere odaklanabileceğiniz anlamına geliyor.

KİŞİYE ÖZEL ÜRÜN

Başarılı olmanın en önemli şartlarından biri müşteriyi tanımaktan ve ihtiyaçlarını bilmekten geçiyor. Müşterinin satın alma geçmişi, tıkladığı linkler, alışveriş davranışları gibi veriler sayesinde müşteriye özel içerikler geliştirebilirsiniz.

ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK

Tüketiciye izlediği anın içinde olma hissiyatı veren, ürüne duygular ve duyular yoluyla bağlamasını sağlayan etkili bir yöntem olan artırılmış gerçeklik çağın en etkili pazarlama yöntemlerinden biri.

VİDEO

İşletmelerin yüzde 70’i videoların müşteri ile sohbet oranını artırdığını belirtiyor. Tüketicilerin yüzde 52’si izledikleri videoların, online satın alma kararlarını daha güvenle almalarını sağladığını söylüyor. Üst düzey yöneticilerin yüzde 65’i pazarlamacının web sitesini ziyaret ediyor ve yüzde 39’u videoyu izledikten sonra satıcıyı arıyor.

HİKAYELER

Instagram ve facebook’ta paylaşılan hikayeler popülerliğini hızla artırınca işletmeler tarafından da pazarlama stratejisi olarak kullanılmaya başlandı. Pazarlamacılar, canlı videoyu katılım ve marka farkındalığını artırmak için kullanıyorlar.

INFLUENCER

Influencer pazarlaması, bir tür ağızdan ağıza pazarlamadır ve markanızın mesajını daha büyük pazarlara iletmek için toplumun tanıdığı kişileri kullanır. Bu kişiler işiniz ya da ürününüz hakkında sosyal kanallardan sizin mesajınızı ileteceklerdir.

Sıradaki haber yükleniyor...