Murat Gülderen Mutfakta cepten kontrol
HABERİ PAYLAŞ

Mutfakta cepten kontrol

Yaşamın büyük kısmını evlerde geçirdiğimiz pandemi sürecinde ‘yoğun hijyen’ ve direnç artırıcı ‘sağlıklı beslenme’, vatandaşın hayat felsefesi haline geldi. Mutfakta, kişisel bakımda ve ev temizliğinde köklü değişimler yaşandı. Örneğin mutfakta fazla zaman kaybettirmeyen pratik yemek aletleri ve berbere ya da kuaföre gitmemek için alınan kişisel bakım setleri öncelikli cihazların başında yer aldı.

Mutfakta cepten kontrol

Ekmek makineleri

Pazarın hızla büyüyen ve bütün dünyaya ihracat yapan yerli oyuncusu Arzum’un Yönetim Kurulu Başkanı Murat Kolbaşı, bu dönemde evlerde yaşanan değişim süreçlerini, üzerinde çalıştıkları uzaktan kontrol edilebilen yeni ürünleri ve hedeflerini POSTA’ya anlattı. Kolbaşı, "Bu süreçte en büyük talebi ‘Panetti’ ekmek yapma makinemizde, Shake’n Take Kişisel Blender’ımızda, Türk kahvesi markamız OKKA’da, saç, sakal ve kadın bakım ürünlerinde gördük” dedi.

Haberin Devamı

Akıllı sefer tası

Bu süreçte ayrıca Türkiye’de bir ilk olan elektrikli modern sefer tası Foodie’ye de ciddi taleplerin olduğuna dikkat çeken Kolbaşı, şöyle devam etti: “e-ticaret öncelikli satış kanalı haline geldi. Mart ayının ilk yarısından mayıs sonuna kadar olan dönemde 2019’a göre yüzde 144’lük artış gözlemledik. Arzum olarak her sene sattığımız 4 milyon adet ürünü 40 farklı ülkeyle buluşturuyoruz. 3 yıl garanti veren ilk firmayız. Arzum App’i de kullanıma açtık.”

Kablosuz aletler

Araştırma ve geliştirmeye (Ar- Ge) büyük bütçeler ayırdıklarını da ifade eden Kolbaşı, kısa süre sonra pazara sunacakları uzaktan yani cep telefonundan kontrol edilebilen bazı cihazlarla ilgili de şu bilgileri verdi: “Temmuz ayının başında tüketicilerimizle buluşturacağımız Olimpia Smart Cyclone Filtreli Elektrikli Süpürge, toz torbasız kategorisinde dünyada bir ilk. IOT (nesnelerin interneti) teknolojili süpürge, performans verilerinizi takip edebilmenizi de sağlıyor.”

Hedef Philips

Philips’in küçük ev aletleri birimini satın alma planlarından da bahseden Murat Kolbaşı, şu açıklamayı yaptı: “Bizim sektörümüzde 10 bin 300 marka bulunuyor ve sektörün 110 milyar dolarlık bir cirosu var. Pazar payı en büyük olan marka ise Philips. Markanın küçük ev aletleri birimi satılık olduğu için ben de bunun bir konsorsiyumla alınma fikrini ortaya attım. Bu sürecin Philips tarafından hedeflenen bitiş dönemi Haziran 2021. Asıl konu Türkiye’deki firmaların birlikte hareket edip ortak bazı markaları satın alarak sektörde dünya markalarının sahibi olması.”

Haberin Devamı

35 yeni ürün

Murat Kolbaşı, 2021’de farklı kategorilerde 35 yeni ürün hedeflerinin olduğunu da söyleyerek, “Gıda hazırlama, pişirme ve kızartma kategorilerinde yılda 20-25 arası yeni ürün çıkarıyoruz. Kişisel bakım kategorimizde yılda ortalama 10 adet ürün geliştirirken, içecek hazırlama, OKKA, ütü kategorimizde 15 ve süpürge kategorimizde 2-3 adet ürün çıkarıyoruz. Her kategorimiz özelinde sürekli yeni ürün geliştiriyoruz” dedi.

Borsaya açılacağız

Arzum olarak da Türkiye’de ve dünyada daha da büyümek için her daim planlarının olduğunu vurgulayan Murat Kolbaşı, “Yurtdışında uygun bir marka veya uygun firma alma durumumuz her zaman var. İleride borsaya açılmaktan tutun da farklı farklı işbirlikleri yapmaya açığız. Bellissima ve Ducati marka işbirliklerimiz bu konudaki en güzel örneklerimizden. Erkek bakım setleri ve tıraş makineleri, kişisel bakım kategorisi pazarında yüzde 20’lik bir paya sahip. Ducati by Arzum’la bu büyüyen segmentte önemli bir yere geleceğimizden hiç şüphemiz yok” diye konuştu.

Haberin Devamı
Sıradaki haber yükleniyor...
holder