Serviste mağdur olmayın

19 Aralık 2018, Çarşamba 08:30
AA

Orta segment bir telefon fiyatı 3 bin lirayı, üst segment de 10 bin lirayı geçince, satış sonrası servislerin önemi daha da arttı. Ancak pek çok arızanın ‘kullanıcı hatası’ olarak gösterilmesi vatandaşı da canından bezdirdi. Peki ne yapmalı?...

Elektronik cihazların garanti kapsamında olsun ya da olmasın satış sonrası servis hizmeti vatandaşı memnun etmiyor. Şikayetlerin başında pek çok şeyin ‘kullanıcı hatası’ olarak görülmesi ve parça fiyatlarının çok yüksek olması geliyor. Araştırmalara göre, halihazırda garantisi bitmiş telefon sahiplerinin sadece yüzde 20’si yetkili servislere gidiyor.

ESKİLER ÇIKARILDI

Tüketici, dışarıda yan sanayi olsun ya da olmasın o teknolojiyi en az yüzde 100 daha uygun fiyata yaptırmanın yollarını arıyor. Bunda en büyük neden telefon fiyatlarının çok yükselmesi. Vatandaş şu an eski telefonlarını çekmeceden çıkarıp, tamir ettirerek kullanmaya başladı. Türkiye genelinde 4 bine yakın yetkisiz servis var ve hepsi çok yoğun çalışıyor.

RAPOR ZORUNLU...

Teknik servise yolu düşenlerin en çok karşılaştığı durum, ‘kullanıcı hatasından kaynaklanıyor’ cevabı oluyor. Tüketici, bu durumda ücretsiz onarım, bedel isteme, yenisi ile değiştirme gibi haklarının hiçbirini kullanamıyor. Kullanım hatasının bulunup bulunmadığının, servis tarafından düzenlenen raporla belirlenmesi zorunlu. Tüketiciler, bu rapora ilişkin ‘hakem heyetine’ de başvurabiliyor.

EN KÜÇÜK ÇİZİKTE BİLE...

POSTA’ya konuşan cepkask Genel Müdürü Tayfun Gülgeç, “en ufak bir düşme ya da çizilmeyi kullanıcı hatası olarak görerek 2 yıllık garantiyi bitiriyorlar, bu insafsızlık. teknik servis konusunda vatandaş bilinçsiz. Yetkili olsun ya da olmasın telefon camının başına bir şey geldiğinde pek çok servis ‘komple ekran değiştirilmeli’ diyerek vatandaştan 2500 TL’ye varan ücretler istiyor. Vatandaş da bilmeden bunu vermek zorunda kalıyor. Halbuki ekrandaki her alanın örneğin dokunmatiğin de bir parçası ve teknolojisi, ona göre bir fiyatı var” dedi.

BUNLARA DİKKAT!

Taklit telefonların işletim sistemi de sahte olduğu için tamiri mümkün değil. Servisin de yapacağı bir şey yok.

Telefonu birden fazla servise göstermek her zaman fayda var. en makul ve en kaliteli hizmeti böylelikle anlayabilirsiniz.

Cep telefonu, bilgisayar, televizyon ve beyaz eşya başta olmak üzere elektronik ürünler yasal olarak 2 yıllık garanti kapsamında. Bozulursa, bu süre içinde ücretsiz onarım hakkınız var.

Aldığınız ürünün faturasını veya garanti belgesini mutlaka saklayın.

Yetkili teknik servisler kendilerine verilen malın tamirini azami tamir süresinde tamamlamak zorunda. Bu süre de kanunda 20 iş günü.

Tamir konusunda üretici ve ithalatçı, ürünün kullanım ömrü boyunca yedek parça bulundurmak zorunda. Bu süre cep telefonları için 5 yıl.

20 iş günü içinde tamir edilemeyen cihazlar için tüketici, malın bedelinin iadesini ya da yenisiyle değiştirilmesini talep edebiliyor.

Garantiyi ve yetkili servisin ‘yetkili’ olup olmadığını e-Devlet (turkiye.gov.tr) üzerinden sorgulayabilirsiniz.

Sıradaki haber yükleniyor...