10 yıldan fazlası zarar verebilir

YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Polikistik over sendromu varsa doğum kontrol ilacı verip şikayetleri geçiriyoruz ama bu tedavi etmiyor. Yaşı genç hastalar kilo vermeli. Çünkü hormon içeren hapların 10 yıldan uzun kullanımı meme kanseri riskini artırıyor.

Kaşıntı bitmiyor

Sekiz aylık evliyim. İlk günden beri hafif acı ve kaşıntı problemim var. Penis vajinaya ilk girdiği an acı oluyor daha sonra geçiyor, kaşıntım her ilişkide olmuyor, bazen oluyor. Ne yapayım?

CEVAP

Sevgili okuyucum, kaşıntı genellikle vajinal mantar enfeksiyonlarına bağlı ortaya çıkar. En sık nedeni bu bölgenin yeterince kuru bırakılmaması, dar kıyafetler giyilmesi ve hijyen amacıyla sabun ve şampuan benzeri o bölgenin asidik ph’sını değiştiren yapılar kullanılmasıdır. İlişkinin ilk anında yaşadığınız acı ya psikolojik olarak kendinizi kasmanızdan ya da vajina yeterince ıslanmadan ilişkiye başlamanızdan kaynaklanıyor olabilir. Önerim ön sevişmeyi bir miktar uzatıp vajina yeterince ıslandıktan sonra penil penetrasyona izin vermeniz. Bunlarla acınız geçmezse bir kadın doğum uzmanına başvurarak enfeksiyon var mı araştırılmasını sağlayın.

Hapı bıraktım

22 yaşındayım. Adetlerim 2 ayda bir oluyor ve çok sancılı geçiyor. Ağrı kesici kullanıyorum. Adetim kesiliyor. Doktor doğum kontrol hapı verdi. Küçük bir kist varmış. Hap bana çok kilo aldırdığı için bıraktım. Ne yapmalıyım?

CEVAP

Sevgili okuyucum, adet düzensizliği, küçük kistler, kilo artışı polikistik over sendromu bulguları gibi duruyor. Doktorunuzun doğum kontrol ilacı başlamasının da bu bulguları kontrol altına almak amacıyla olduğunu düşünüyorum. Kiloyu haplar değil, mevcut metabolik bozukluğunuz aldırır. Düzenli ilişkiniz yoksa sırf adet düzensizliğini kontrol altına almak için doğum kontrol ilacına bu kadar erken başlanmasına karşıyım. Önerim kilo verip spor yapmanız. Devamlı doğum kontrol ilaçları almak adetlerinizi düzene sokar ama 10 yıldan uzun hormon kullanımında bu ilaçların meme kanseri riskini artırdığı kanıtlanmıştır.

Gebe miyim?

Evliyim, 1 aydır adet görmüyorum. Doğum kontrol ilacı da kullanıyorum. Üç hafta sonra test yaptım, hiçbir şey çıkmadı. Hamile olup olmadığımı kesin olarak nasıl öğrenebilirim?

CEVAP

Sevgili okuyucum, doğum kontrol ilacını kullanırken adet olmamanız mümkün değil. Muhtemelen ilacınızı düzenli kullanmıyorsunuz ya da yeni başladınız. İdrarda yapılan testler bazen yanlış negatif sonuç verebilir. Öncelikle kanda gebelik hormonu baktırmanızı sonrasında adet söktürücü kullanarak adet gördükten sonra doğum kontrol ilacına başlamanızı öneririm. Tüm bunları başvuracağınız kadın hastalıkları ve doğum uzmanı bir meslektaşım size planlayacaktır.

Yazarlarımızdan

Sıradaki haber yükleniyor...
holder