Ağrı ve hassasiyet görülebilir

YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Yumurta büyütmek için kullanılan ilaçlar yumurtlama kistlerine neden olduğundan kasık ağrısı ve hassasiyet yapabilir. Gebelik olmadıysa adet görünce kistler kaybolur ve kadın rahatlar. Ama kanamanız başladığı halde sorun sürüyorsa doktora başvurun.

Bulantı yapıyor

32 yaşındayım ve 3 aydır doğum kontrol hapı kullanıyorum. İlk aylarda hiçbir sorunum yoktu. Ama bu ay hapı içtikten birkaç saat sonra korkunç bir mide bulantısı olmaya başladı. Acaba neden? İlacı bıraksam olur mu?

CEVAP

Sevgili okuyucum, doğum kontrol ilaçları ilk aylarda bulantı, baş dönmesi, baş ağrısı ve sinirlilik gibi yan etkiler yapabilir. Piyasada epey düşük doz hormon içeren doğum kontrol ilaçları bulunmasına rağmen ne yazık ki bu yan etkiler tam olarak ortadan kaldırılabilmiş değildir. İlk aylarda sorununuz yoksa belki de bulantınız haptan kaynaklanmıyor olabilir. Üstelik zamanla bu tür yan etkilere karşı vücut alıştığından başta görülmesi daha sık rastladığımız bir durumdur. Diğer tüm bulantı sebebi olabilecek hastalıklar giderildikten sonra halen kaynak tespit edilemezse o zaman ilacınızı kesmenizi öneririm. Keza doğum kontrol ilaçları koruyuculuğu en yüksek yöntemlerden birisidir.

İlişkiye giremedik

30 yaşındayım, rahim filmi çekildi, kanallarım açık. Doktorum yumurta büyütmek için ilaç ve iğne verdi. Hamilelik yok ancak kasıklarımda çok ağrım var. Ağrı yüzünden ilişkiye bile giremiyorum. Bu normal bir durum mu?

CEVAP

Sevgili okuyucum, doktorunuzun yumurta büyütmek için verdiği ilaç yumurtlama kistlerine sebep olduğundan bu tür ilaçları kullandıktan sonra kasık ağrısı ve hassasiyet sık rastladığımız bir durumdur. Gebelik oluşmadıysa adetle birlikte bu kistlerin kaybolmasını, sizin de rahatlamanızı bekleriz. Şayet şikayetleriniz adet görünce de geçmezse o zaman kistlerin tamamen kaybolup kaybolmadığından emin olmak için doktorunuza başvurmanızı öneririm.

Çocuğumuz olur mu?

28 yaşındayım, 2 kere kürtaj oldum. Şimdi eşimle çocuk istiyoruz. Ama çok endişeliyim. Ne olur bana yol gösterin.

CEVAP

Sevgili okuyucum, kürtaj uygun koşullarda, rahminize çok fazla zarar vermeyecek şekilde yapıldıysa endişelenmeniz gereken bir durum yok. Nasıl kürtajdan sonra ikinci kere gebe kalabildiyseniz üçüncü de olabilecektir. Kürtajdan sonra bir komplikasyon gelişmediyse, adet kanamalarınız çok azalmadıysa ben endişenizin boşuna olduğunu düşünmekteyim. Siz çocuk kararı verdiyseniz en az bir 6 ay kendiliğinizden deneyin. Eğer bu süre içinde hamile kalamazsanız belki o zaman bir rahim filmi çektirerek geçmiş işlemlere bağlı bir sorun var mı baktırabilirsiniz.

Sıradaki haber yükleniyor...
holder