Geç kalmadan sorun araştırılsın

YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Gebe kalan ve çocuğu çeşitli nedenlerle alınan kadınlar, daha sonra hamile kalamadıklarından yakınıyorlar. Araya giren başka bir sorun mu var diye doktora başvurmak gerekir ki anne olmak için zaman kaybetmeyin.

Sarı renkte akıntım oluyor

28 yaşındayım. Adetlerim çok düzensiz. İki adet dönemi arasında 6-9 gün oynuyor, normal mi? Adet dönemleri arasında sürekli sarı renkte akıntım var ve birkaç gün vajinamda kaşıntı oluyor. Doktora gitmeme gerekir mi?

CEVAP

Sevgili okuyucum, sarı renkli akıntı normalde olmamalı. Büyük ihtimalle vajinal bölgede enfeksiyon söz konusu olabilir. Size önerim kadın hastalıkları ve doğum uzmanına başvurarak vajinal kültür aldırmanız. Bu sırada ultrasona girerek yumurtalıklarınızda herhangi bir kistik oluşum olup olmadığına baktırın.

Eğer ultrasonda adet gecikmelerinizi açıklayacak bir sorun tespit edilmezse o zaman doktorunuz sizden gecikmeye neden olabilecek bazı hormonlara bakılmasını isteyecektir. Böylece her iki şikayetinizden de kurtulacaksınız, tedavinize de başlanabilecektir.

Gebe kalamıyorum

26 yaşındayım 2019 Ocak’ta 8 haftalık bebeğimi kalp durması sonucu kaybettim. Kürtaj yapıldı. Bir yılı geçti, hamile kalamıyorum 3 ay önce muayene oldum. Çok az iltihap varmış. Eşimin sperm testleri normal. Tekrar doktora gitsem mi?

CEVAP

Sevgili okuyucum, normalde rahatlıkla gebe kalabilirken son 1 yıldır gebe kalamadığınıza göre acaba araya giren sorun mu var? Beklemek yerine araştırılmaya başlanmasının faydalı olacağı düşüncesindeyim. Geçirdiğiniz kürtaja bağlı olarak sıkıntı oldu mu bunu anlayabilmek adına adet bitiminizde rahim filmi çektirmenizi rahim ve tüplerinizde 1 yılda herhangi bir problem gelişip gelişmediğini araştırtmanızı öneririm.

Bir de yumurtalık rezerviniz bu alanda uzman bir hekim tarafından kontrol edilirse ve sorun saptanmazsa o zaman belki bir 6 ay daha kendi kendinize deneyebilirsiniz. Buna rağmen gebelik gelişmiyorsa o zaman belki aşılama gibi daha sonraki adımlara geçilebileceği düşüncesindeyim.

Halsiz ve yorgunum

53 yaşındayım, 5 yıldır menopoz tedavisi görüyorum. Kontrollerimi düzenli yaptırıyorum. Hiipotiroid hastasıyım ve her sabah ilaç alıyorum. 6 ayda bir TSH, T3 ve T4 hormonlarıma baktırıyorum. Aşırı halsizlik, yorgunluk ve terlemem var. Ne yapmam gerekiyor?

CEVAP

Sevgili okuyucum, bahsettiğiniz hormon ilacı olup genellikle bunu kullanan hastalarda menopoza bağlı ateş basması ve terleme pek fazla beklemeyiz. Öncelikle tiroid hormonlarınızı kontrol ettirin. Bazen bu hormonlardaki yükseklik sizdeki şikayetleri yaratabilir. Sonuç normal gelirse o zaman belki kullandığınız ilacın değiştirilmesini isteyebilirsiniz. Kişisel kanaatim, menopozda uzun süre hormon tedavisi kullanmamaktan yanadır.

Yazarlarımızdan

Sıradaki haber yükleniyor...
holder