Hayatınızı zorlaştırıyorsa...

AA

Adet dönemi yaklaştıkça kadında duygusallık ve hassasiyet artar. Bu durum hayatınızı zorlaştırıyorsa, sürekli ağlıyorsanız, gergin ve hep mutsuzsanız bir uzmana başvurun. İlaç ve psikoterapiyle işler yoluna girecektir.

Koyu renkli akıntım var

1 haftadır koyu renkli kan gibi akıntım var. Ayrıca adetim gecikti. Cildim için hap kullanıyorum, onunla ilgili olabilir mi?

CEVAP

Sevgili okuyucum, ilaçların bazı yan etkilerine bağlı olarak adet düzensizliği görülebilir. Ancak ilaçtan demeden önce jinekolojik muayene olun, rahim ve yumurtalıklarınıza baktırın. Görüntülemeyle burada bir sorun saptanmazsa o zaman da hormonlarınıza bakılmalı. Hormonal bir sorun saptanmadığı taktirde cildiye uzmanıyla görüşerek başka bir ilaca geçilmeli ya da ilaca bir süre ara verilmeli.

Tüp bebek denedik

Eşimin sperm testinde sadece 1-2 adet hareketli sperm bulundu. Tüp bebek denedik, hamile kaldım ama kalp atışını alınamadığı için alındı. Ne yapmalıyız?

CEVAP

Sevgili okuyucum, eşinizdeki sperm azlığı nedeniyle ne yazık ki normal yollarla gebe kalma şansınız hemen hiç yoktur. Tekrar tüp bebek uygulanması gerekecektir. İkinci bir deneme yapılmadan önce bebeğinizi niçin kaybettiğiniz mutlaka detaylı olarak araştırılmalı. Ayrıca kürtaj yaşadıysanız rahim ve tüplerinizde bir hasar oluşmuş mu bakılmasını, bu sebeple bir de rahim filmi çekilmesini öneririm.

Çok sinirli oluyorum

32 yaşındayım, 2 yıllık evliyim. Adetim yaklaştıkça çok hassas ve sinirli oluyorum. Bunun sebebi hormonal midir ne yapmalıyım?

CEVAP

Sevgili okuyucum, adet yaklaştıkça ortaya çıkan duygu durum değişikliklerine premenstrüal sendrom denir. Kadınların bu dönemde normalden fazla hassaslaşması veya duygusal ve durgun olmaları normal kabul edilir. Ancak hayatınızı zorlaştıracak kadar gerginlik, mutsuzluk, ümitsizlik ve ağlama nöbetleri eşlik ediyorsa o zaman bir uzmana gidin. Yaşam şeklinizde bazı değişikliklerle, bazı ilaç ve gerekirse psikoterapiyle bu durum kontrol altına alınabilecektir.

Gebelik gerçekleşmedi

30 yaşındayım, 5 senelik evliyim. 6 ay öncesine kadar doğum kontrol hapıyla korunduk, 6 aydır korunmuyoruz. Ama hâlâ gebelik gerçekleşmedi. Yumurtlamayı artırmak için ilaçtan bahsediliyor, onu kullanmak istiyorum. Zararı olur mu? Bir de bu ilacın kullanımı ne şekilde olmalı?

CEVAP

Sevgili okuyucum, 4.5 yıl boyunca çok ciddi bir korunma yöntemini kullandığınız için gebe kalmamanız son derece normaldir. Hapı bıraktıktan sonra yumurtlamalar genellikle 2-3 ay içinde tam olarak geri gelir. Esasında sizin aktif denemeniz henüz 3 ay sayılır. Yaşınız genç, eşiniz sadece sperm örneği versin. Normalse bence 6-9 ay daha kendiliğinizden denemeye devam edin. Yumurtlatıcı hapları kullanmanızı gerektiren bir durum görmüyorum. Keza sperm ve tüplerinizin durumunu bilmeden böyle haplar kullanmak çok yanlış bir uygulamadır.

Sıradaki haber yükleniyor...