Hormon tedavisi görürken...

YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
Erken menopoza giren kadınlara yaşanan sıkıntıların azalması için hormon replasman tedavisi uygulanıyor. Ama bu tedavi sırasında düzenli olarak doktora gitmeli, hiç aksatmadan meme muayenenizi yaptırmalısınız. 

2 yıl önce menopoza girdim

43 yaşındayım, 2 yıl önce menopoza girdim. O dönemden sonra cinsel ilgi ve isteğim azalmaya başladı. Vajinal kuruluk nedeniyle ilişkiye girmekte de zorlanıyorum. Doktorumun tavsiyesi üzerine hormon tedavisi görmeye başladım. Zor günler geçiriyorum. Bana ne önerirsiniz?

CEVAP

Sevgili okuyucum, menopozun en belirgin şikayeti olan vajinal kuruluk ve buna bağlı gelişen acı nedeniyle cinsel istekte azalma yaşamaktasınız. Doktorunuz yapılması gereken en doğru tedaviyi yani hormon replasman tedavisini başlatmış.

Bu tedavi kısa bir süre içinde sıkıntılarınızın azalmasına yardımcı olacaktır. Ancak bilmenizi isterim ki hormon replasman tedavisinin meme kanseri riskini arttırdığı artık tüm dünyada bilimsel olarak kanıtlanmıştır. Bu tedavi süresince size önerim mutlaka doktor kontrolünde kalmanız ve düzenli olarak meme muayeneninizi ve mamografi kontrollerinizi yaptırmanızdır.

Kanallardan biri kapalıymış

Eşim 37 yaşında. Çocuğumuz olmuyor. Eşimin rahim filmi çekildi ve kanallarından biri kapalı. Eşim hamile kaldı ama bebek gelişmedi. Ne yapmamız gerekiyor?

CEVAP

Sevgili okuyucum, tek tüp kapalı olsa bile kadın hamile kalabilir. Nitekim eşiniz de gebe kalabilmiş. Eşinizin yaşı 37, yumurtalık rezervini görmek gerekiyor. Bir de tüplerden birinin kapalı olmasına neden olan etken bulunmalıdır.

Aksi taktirde aynı üzücü olayı tekrar yaşayabilirsiniz. Size önerim bir daha hamile kalmadan önce üreme tıbbı alanında uzman ve tecrübeli bir kadın hastalıkları ve doğum uzmanına başvurarak fikir almanızdır.

Hangi hapı kullanmalıyım?

İlişkiye girdiğimde hamile kalmamak için hangi doğum kontrol hapını kullanmalıyım? Gittiğim doktor, bana yumurtalıklarımdaki myomlardan dolayı bir hap verdi. İlişkiye girerkenağrı hissediyorum. Ne yapmalıyım?

CEVAP

Sevgili okuyucum, sanırım yanlış anlamış olmalısınız. Yumurtalıklarınızda ya kist vardır o sebeple doktorunuz doğum kontrol ilacı vermiştir ya da rahminizde myom vardır, korunmanız için size bu ilacı önermiştir.

Şunu bilmelisiniz ki doğum kontrol ilaçlarının myomlar üzerine olumsuz etkisi vardır. Yani bu ilacı kullanırken myomunuz varsa büyüme ihtimali yüksektir. Yakın takibi gerekir. İlişki sırasındaki ağrının sebebi ilaç olamaz muhtemelen ya bir enfeksiyon var ya da myom bulunduğu konum itibarıyla ağrıya neden oluyor. Daha detaylı yorumu ancak sizi muayene ettikten sonra yapabiliriz.

Sıradaki haber yükleniyor...
holder