İlacı unutursanız koruyuculuğu azalır

YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Doğum kontrol haplarının düzenli ve aynı saatte alınması gerekiyor. Bir ayda 2 ya da daha fazla kere hapı unuttuysanız partnerinizin korunmasını isteyin. Çünkü o ay hapın koruyuculuğu azalır, gebelik ihtimaliniz artar.

Koruyuculuğu ne zaman başlar?

28 yaşındayım. Doğum kontrol ilacı kullanıyorum. Bir tane almayı unuttum ne yapmalıyım? Normalde doğum kontrol ilaçlarının koruyuculuğu ne zaman başlar?

CEVAP

Sevgili okuyucum, sadece 1 tane almayı unuttuysanız sonraki gün iki ilacı için (1 gün önce unuttuğunuzu). Bulantı yapıyorsa iki hap arasına 1 saat ara verin. Ya da yemekle birlikte alın. Kutunun sonlarına doğru ilacı unuttuysanız lekelenme olabilir. Bu durumda ilacı kesmeden bitene kadar kullanı. Bir daha ki sefere ilacı saatinde almaya özen gösterin.

Olur da iki veya daha fazla günde ilacı almayı unutursanız o ayda ilacın koruyuculuğu azalıp yumurtlamanızın gerçekleşme riski var. Partnerinizin de korunmasını öneririm. Doğum kontrol ilaçlarının koruyuculuğu düzenli kullanıldığında ve adetin 1. günü alınmaya başlandığında 7 gün içinde başlar. Bu dönemde eşinizin korunması gerekir. Sonrasında siz hapı almayı unutmadığınız sürece koruyuculuğu en yüksek yöntemdir.

Adet söktürücü verdi

Geçen ay yumurta çatlatma iğnesi yapıldı. En son 23 Mayıs’ta adet gördüm. Temmuz geldi, bir şey yok. Adetimin üstünden 10 gün geçti, adet görmedim. Ultrasona gittim “Bebek yok” dedi ve adet söktürücü verdi. Kullanmak istemiyorum. Üstelik kan tahlili istemedi. Neden adet görmediğimi söylemedi. Bana bilgi verir misiniz?

CEVAP

Sevgili okuyucum, üremeye yardımcı ilaçları kullandıktan sonra adet gecikmesi yaşandığında en doğru yaklaşım olası bir gebeliği ekarte etmek adına kanda b-hcg denilen gebelik testi yapılmasıdır. Muhtemelen meslektaşım 10 gün gecikmede gebelik ultrasonda görülür diye düşünmüş olabilir. Ancak nadir de olsa geç döllenme olabileceğinden sizden ricam kan testini yaptırmanız. Gebelik yoksa o zaman adet söktürücü ilacı kullanabilirsiniz.

Akıntım oluyor

26 yaşındayım, adetlerim düzenli. Benim sorunum kanlı akıntım olması. Uzun zamandır böyle, ayda bir defa oluyor ve 3 gün kadar sürüyor. Çeşitli doktorlara gittim, önemli bir şey olmadığını söylediler. Ultrason çektirdim, bir şey çıkmadı. Akıntım olduğu zaman adet ağrısı gibi bel ağrım oluyor. Bu durumda ne yapmalıyım?

CEVAP

Sevgili okuyucum, kanlı akıntı olduğunda mutlaka nedeni araştırılmalı. Bunun altında enfeksiyondan rahim içi daha ciddi patolojilere kadar birçok şey yatabilir. Öncelikle zaman kaybetmeden bir vajinal smear aldırın ve rahim ağzı kanser riskini ekarte ettirin. Bu normalse enfeksiyon olma ihtimali çok yüksek olduğundan basit bir antibiyotik tedavisiyle iyileşeceğini düşünmekteyim.

Yazarlarımızdan

06 Ağustos 2020, Perşembe 07:50
06 Ağustos 2020, Perşembe 07:38
06 Ağustos 2020, Perşembe 07:19
06 Ağustos 2020, Perşembe 07:13
Sıradaki haber yükleniyor...
holder