Kullanım şeklini doktor belirler

06 Kasım 2018, Salı 05:00
AA

Doğum kontrol hapları hastalıkların tedavisinde ya da gebelikten korunmak için kullanılıyor. Doktorunuz ilacı hangi amaca yönelik verdiyse ve kullanım şeklini nasıl belirlediyse ona uyun.

2 yıldır gebe kalamıyorum

26 yaşındayım, 2 yıl önce üzüm gebeliği yaşadım. İkiz bebeklere 12’nci haftada kürtaj yapıldı. Çocuk istiyoruz, olmuyor. Rahim filmim temizı. 4 ay yumurtlama ilaçları kullandım, çatlatma iğnesi oldum. Doktorlar “Hiçbir sorun yok” diyor. 35-40 günde bir adet görüyorum. Ne yapmam gerekiyor?

CEVAP

Sevgili okuyucum, mol yani üzüm gebeliği sonrası genellikle hastanın 1 yıl tekrar gebe kalmasını önermeyiz. 12 hafta kürtaj için ileri bir hafta, eşinizin spermleri iyiyse ve sizin yumurtalık rezervinizde sorun yoksa 1 yıl içinde yine gebe kalmanız beklenirdi. Bu durumda tüplerinizde kürtaja bağlı sorun gelişmiş olabileceğinden rahim filminizi görmeden yorum yapabilmem mümkün değil.

Kanama azaldı, neden?

24 yaşındayım. 1 yıldır doğum kontrol hapı kullanıyorum. Bir yazınızda kullandıktan 1 hafta sonra ara verilmesi gerektiğini okudum. Ben kullanırken ara vermedim. Kullanmaya başladıktan sonra kanama azaldı, bazen de hiç gelmiyor. Bununla ilgisi olabilir mi?

CEVAP

Sevgili okuyucum, doğum kontrol ilaçlarının bir kısmı 3 haftalık olup 1 hafta ara verilerek kullanılır. Bir kısmı da 4 haftalık olup hiç ara verilmeden içilir. Bahsettiğiniz ilaç 21 günlük olup ilaç bitiminden sonra 1 hafta ilaca ara verilerek içilir. Bu gebelikten korunma amacıyla verdiğimiz şartlar için geçerlidir. Nadiren hastanın çikolata kistleri dediğimiz endometriozis hastalığı varsa, bu hastalık ilerlemesin diye doğum kontrol ilaçlarını 1 hafta vermeden de kullanabiliriz. Bu taktirde hasta adet görmeyecek ya da lekelenme şeklinde çok az kanaması olacaktır. İlacı sizin gibi kesintisiz kullananlarda bu doğaldır. Doktorunuza hangi nedenle bu ilacı başladığını sorun. Sadece korunma amaçlıysa doğru kullanım şekli kutu bittikten sonra 1 hafta ara vermektir.

Ağrım var, neden?

20 gün önce hamile kalmamak için ertesi gün hapı içtim. Hapı aldıktan 1 hafta sonra kanamam oldu. Aradan 10 gün geçti. Şimdi yine kanamam oldu. Adet görmeme birkaç gün var. Her zamankinden fazla ağrım var. Acaba bunun nedeni ne olabilir?

CEVAP

Sevgili okuyucum, ertesi gün haplarıyla ilgili en sık rastladığımız şikayetler arasında kullanımları sonrasında adet kanamalarında meydana gelen düzensizliklerdir. Yaşadığınız ve halen devam etmekte olan kanama ve ağrı, tamamen hapın yan etkisi sonucu ortaya çıkmıştır. Kanda hormon düzeyleriniz eskiye dönünceye kadar bu kanamanız devam edebilir. Biz genellikle ertesi gün haplarını çok zorunda kalmadıkça tercih etmeyiz. Size önerim, bu ilaçları kullanmak yerine doğum kontrol haplarına veya spiral kullanımına geçmenizdir.

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.