Lekelenme bir işaret

YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Tüp bebek tedavisinden önce yumurtalıklarında kist olan kadınlara doktor doğum kontrol hapı verebilir. Bunun nedeni bir sonraki adette tedaviye başlamaktır. Hapın sonlarına doğru lekelenme başladıysa bu sizin ilacın saatini geçirdiğinizi ya da hiç içmediğinizi gösterir.

Aynı ilacı içeyim mi?

Bir doğum kontrol hapı kullanıyordum. Birkaç ay ara verdim. Şimdi tekrar başlamak istiyorum. Aynı ilacı alsam olur mu? Yoksa daha etkili başka bir ilaç mı almam gerekiyor?

CEVAP

Sevgili okuyucum, daha önce kullandığınız ilaçtan memnunsanız doktorunuzun verdiği zamandan bu yana önemli bir hastalık yada ameliyat geçirmemişseniz ilk adetinizin iki ya da en geç üçüncü günü aynı ilaca başlayarak korunabilirsiniz.

Smear testi yaptırdım

39 yaşında, evli, 1 çocuk annesiyim. Her yıl smear yaptırıyorum. Son testte Ascus çıktı. Acaba bu nedir? Ne yapmam gerekiyor?

CEVAP

Sevgili okuyucum, ASCUS patoloji uzmanının smear de gördüğü hücreler arasında birtakım hücresel değişiklikler gözlemlendiğini ifade eder. Bu kesinlikle kanser demek değildir. Sadece bunun üzerinde durulmalı, 3 ayda bir smearinizi tekrar ettirmelisiniz.

Eğer tekrar aynı sonuç gelirse o zaman kolposkopi denilen aletle rahim ağzınıza 400 kez büyütülerek bakılabilir. Belki varsa şüpheli görünen alanlardan biyopsi alınabilir. İkinci smear sonucunuz normal çıkarsa yine de 1 yıl boyunca 3 ayda bir smear tekrarı yaptırmanız, ASCUS veya diğer patolojiler çıkacak mı atlanmaması açısından önem taşır.

Neden lekelenme oluyor?

Kimyasal gebelik ile sonuçlanan tüp bebek denemesinden sonra ikinci kez tedaviye başladık. Doktorum ilk denemeden önceki ay doğum kontrol hapı vermişti. Bu sefer daha birkaç tane hap içtim, kahverengi lekelenme oluyor. Birincisi doğum kontrol hapı neden veriliyor? İkincisi de bu lekelenmeler normal mi, transfer ertelenir mi?

CEVAP

Sevgili okuyucum, tüp bebek tedavisinden önce bazen doğum kontrol ilacı verilmesinin nedeni şu: Yumurtalıklarınızda kistiniz olması ve geçirilmesi ya da kist oluşmadan bir sonraki adette tedaviye başlayabilmek. Hapın sonlarına doğru görülen lekelenemelerin en sık rastlanılan nedeni hastanın ilacın saatini geçirmesi veya kullanmayı atlamış olmasıdır. Bu nedenle ilaç saatinizde çok oynamalar olmadan kullanmaya özen gösterin ve ilacı kutu bitinceye kadar asla bırakmayın lütfen.

Akıntısı var

Kızımın, çok fazla akıntısı var; renkli ve kokulu. Bu akıntıdan dolayı koyu renkli iç çamaşırlarının rengi çamaşır suyu değmiş gibi açılıyor. Ne tavsiye edersiniz?

CEVAP

Sevgili okuyucum, kız çocukları bazen okulda ortak tuvaletleri kullandıkları, bazen de genital bölgeyi önden arkaya temizlemek yerine yanlışlıkla arkadan öne temizledikleri için vajinada enfeksiyon gelişebilir.

Size önerim kızınızı bir kadın hastalıkları ve doğum uzmanına götürmenizdir. Gerekirse kızlık zarına zarar vermeden kızınızdan vajinal kültür de alınarak etkene yönelik tedavi yapılabilir.

Yazarlarımızdan

06 Ağustos 2020, Perşembe 07:50
06 Ağustos 2020, Perşembe 07:38
06 Ağustos 2020, Perşembe 07:19
06 Ağustos 2020, Perşembe 07:13
Sıradaki haber yükleniyor...
holder