8 saat aç kalın hızlı kilo verin!

YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

6 öğün içeren diyet listeleri gün boyu yemek düşünmenize, daha fazla acıkmanıza mı yol açıyor? O halde 2 öğün planını deneyin. Son çalışmalar, 2 öğünün insan vücuduna daha uygun olduğunu gösteriyor. Diyetisyen Berrin Yiğit, 2 öğün beslenme ile ilgili merak edilenleri anlatıyor

Son yıllarda bazı çalışmalar insan metabolizmasına, biyolojik çalışma ritmine en uygun olanın 2 ana öğün tüketmek olduğuna dikkat çekiyor. Acaba çok ve sık yedikçe mi yemeğe daha bağımlı hale geliyoruz? Özellikle de yediklerimiz masum değilse...

Mesela işe giderken elinize poğaça, börek, simit alıyorsanız bu kalori bombardımanı zaten faydadan çok zarar getirir.

Gerçek gıda tüketin

Vücudumuz kalori sayarak çalışmaz. Onun bizden beklentisi, besin öğelerinden zengin, gerçek gıdalardır. Bedenimiz bu ihtiyacı karşılanmadığında açlık sinyalleri yollamaya devam eder. Tıpkı çok işlenmiş gıda tüketenlerde olduğu gibi. Bu şekilde 10 öğün yeseniz de aklınızdan yemek çıkmaz. 500 kalorilik bir dilim pasta ile 500 kalorilik ızgara eti ele alalım... 

Biri vücudumuzda yanarken diğeri depolanır ve iştah açıklığı devam eder. Kalitesiz beslenen kişilerde uzun vadede yorgunluk, depresyon, sindirim sorunları, obezite, kronik hastalık riski artar.

Yemek aklınızdan çıkmıyorsa...

Sık öğün tüketmek zor geliyor ya da ihtiyaç duymuyorsanız, gün boyu yemek düşünmek diyete bağlılığınızı kopartıyorsa, sürekli bir şeyler tüketmek sahte açlık duyularını uyarıyorsa günde 2 öğün planını deneyin. Bu programda beden sindirim için çok vakit kaybetmeyeceği için arınma, yenilenme sistemleri daha iyi işler. Bu da genel sağlığa çok katkı sağlar.

Yemekleri önceden hazırlayın

Öğün sayısı kadar kalitesi de önemlidir. Beslenmenizde kaliteli proteinlere ve iyi yağlara yer açın. Açlık atakları geldiğinde hamur yüklü, kalori bombardımanı yiyeceklerden uzak durun. Gözünüz dönmeden yemek için damak tadınıza uygun tarifler geliştirin. Yemekleri önceden hazırlamak tuzağa düşmenize engel olur.

Yemek öncesi yarım litre su!

Gün boyu düzenli su için. Su, bedenin temizlenmesinde, kilo kaybında ve genel sağlığınızda sandığınızdan daha önemlidir. Yemeklerden önce yarım litre su tüketmenin de zayıflamada fark yarattığını biliyoruz. Yeme planınızı yapın Yemek planınızı sabah kahvaltısı-akşam ya da öğle-akşam şeklinde planlayın. Bu diyet özellikle geç kahvaltı yapanlar için çok uygundur. 10.00-11.00 gibi kahvaltı yapıp 18.00-19.00 gibi akşam yemeği yiyin. Ya da 12.00 gibi öğle yemeği yiyip 19.00-20.00 gibi akşam yemeği tüketin. Yaşamınıza hangisi uygunsa ona uygun bir plan yapabilirsiniz. Kilo vermek inanç işidir. Kalben istemiyorsanız en iyi listeler bile çöptür. Kararlı olun, mola verin ama pes etmeyin. Mucize beklemeyin, hedefinize odaklanın.

2 öğün yemenin faydaları

Enflamasyonu önler. Enflamasyon vücutta mikropsuz yangı demek. Kronik hastalıklara zemin hazırlar. Kanserli hücrelere yol açan serbest radikalleri ve hücre hasarını azaltabilir. Yüksek tansiyonu düşürebilir. Total ve LDL kolesterol seviyesini düşürebilir. Tip 2 diyabeti geriletebilir, kan şekeri daha dengeli seyreder. Bağışıklık sistemi gelişebilir. Kalp hastalıklarına karşı koruyuculuk sağlayabilir. Obezitenin azalmasında hormonal ve yağ yakma süreçlerinde etki sağlayabilir. Şekere düşkünlük ve açlık krizlerini dengeleyebilir.

KAHVALTI 

 2 yumurtalı, 3 yemek kaşığı lorlu mantarlı omlet. 10 tuzsuz zeytin. 1 bardak süt veya kefir (içine chia tohumu, bulamıyorsanız keten tohumu ekleyin). 1 dilim ekşi mayalı ekmek. Sabah salatası (istediğiniz kadar ince kıyım dereotu, nane, maydanoz, kırmızı biber doğrayın. Üzerine 2 yemek kaşığı nar ve 3 tam ceviz ufalayın. 1 yemek kaşığı zeytinyağı ilave edin.) 

AKŞAM YEMEĞİ 

 Doyacak kadar et VEYA balık VEYA tavuk (ızgara veya fırında pişmiş olmalı. Bol baharat ilave edin. Fırınlanmış sebze. Salata. 1 kase ev yoğurdu veya cacık.

NOTLAR:

 1) Başlangıçta uzun açlık dönemine dayanamayabilirsiniz. Bu durumda salatalık, çeri domates, yağsız yoğurt, light ayran veya kefir tüketebilirsiniz. Ama porsiyon miktarlarını abartmayın. 2) Her gün 2litresu, 2-3 kupa bitki çayı tüketmeye gayret edin. 3) Kahve, çay tüketilebilirsiniz. 4) Bu program çocuklar, yaşlılar, hamileler, emziren anneler, ameliyat olmuş kişiler, tip 1diyabeti olanlar, kalp hastaları, kanser hastalarına önerilmez. Sürekli ilaç kullananların doktorlarına danışmadan diyet değiştirmesini de tavsiye etmem.


Yazarlarımızdan

05 Ağustos 2021, Perşembe 07:01
05 Ağustos 2021, Perşembe 07:01
05 Ağustos 2021, Perşembe 07:01
Sıradaki haber yükleniyor...
holder