Fazla kilolara 5 adımda veda edin

YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Yaz boyunca tatiller, bayramlar derken yemekte aşırıya kaçıp kilo aldıysanız Dr. Ayça Kaya’nın önerilerine kulak verin...

GÜNE KAHVALTIYLA BAŞLAYIN

 Güne ev kahvaltısı yaparak başlayın. Pastaneden aldığınız simit, poğaça, açma, börek gibi yiyeceklerden vazgeçin. Kahvaltıda mutlaka haşlanmış 1 yumurta yiyin. Yumurta, anne sütünden sonra en kaliteli proteindir. Gün içinde daha tok hissetmenizi, daha az kalori almanızı sağlar. Ayrıca kahvaltınızda maydonoz, roka, dereotu, roka ve tere gibi yeşillikleri bulundurun. Bu sayede lif alımınızı artırarak hem tokluk sürenizi uzatmış olursunuz hem de bağırsaklarınızın sağlıklı çalışmasına katkı sağlarsınız. Unutmayın ki sağlıklı çalışan bağırsaklar, sağlıklı çalışan metabolizma demektir. 

ÖĞLE VE AKŞAM MUTLAKA YOĞURT

 Öğünlerinizde mutlaka salata ve yoğurt bulundurun. Bu iki gıdayı ana yemekten önce tüketirseniz daha az yediğinizi fark edeceksiniz. 

SOFRAYA AÇ OTURMAYIN 

Öğünlerinize çok aç oturmamayı alışkanlık haline getirin. Çok aç sofraya oturduğunuzda, çok daha fazla miktarda yersiniz. Ögününüzden bir süre önce 1 fincan sütlü kahve veya 1 bardak ayran içerseniz daha az yersiniz.  

BİR SÜRELİĞİNE HAMUR İŞİNİ BIRAKIN 

Karbonhidratlar vücudumuzun en önemli yakıtıdır. Karbonhidratsız bir hayat düşünülemez. Beynin kullandığı tek yakıt karbonhidrattır. Ne yazık ki günlük yaşamımızda gereğinden fazla karbonhidrat tüketiyoruz ve fazla karbonhidratlar yağ olarak vücudumuza depo ediliyor. Yemeklerimizin yanında yardımcı yemek olarak kullandığımız patates, pilav, ekmek, makarna, börek, erişte gibi yiyecekleri hep en sonda ve hep en az olarak tüketmeye çalışın. Yeterince hızlı kilo vermek istiyorsanız pilav, makarna, börek, tatlı, kek, kurabiye gibi hamurişlerini bir süreliğine hayatınızdan çıkarın. Bunların yerine yemeğinizin yanında doymak için 1-2 dilim esmer ekmek yiyin. 

HER ÖĞÜNDE 2 BARDAK SU 

Her öğün sırasında ve öncesinde 2 bardak su içmeyi alışkanlık haline getirin. Böylece yeme hızınız yavaşlar. Su midenizde hacim kapladığı için daha az yemek yersiniz.

DİYETİNİZDE YER AÇIN

LIMON: Yiyeceklerin glisemik indeksini düşürerek kan şekeri dalgalanmalarının önüne geçer, daha tok hissetmenizi sağlar.

CEVIZ: Ara öğünlerde veya salatalarınıza ekleyeceğiniz 2 adet ceviz içerdiği iyi yağ asitleri sayesinde mide boşalma zamanınızı uzatır, daha çabuk acıkmanızı önler. 

ACI KIRMIZI BIBER: İçerdiği kapsaisin maddesi nedeniyle metabolizmayı hızlandırır ve yağ yakımını arttırır. TURŞU: Ee yapımı turşunun içindeki probiyotikler bağırsakdaki iyi bakterilerin sayısını artırarak boşaltımı hızlandırır; bağışıklığı güçlendirir; metabolizmayı dengeler. Ödem yapmaması için turşuyu mutlaka suda bekleterek tüketin. 

YOĞURT: içerdiği konjuge linoleik asitler sayesinde göbek çevresindeki yağlara savaş açar. İçerdiği protein sayesinde daha tok hissetmeyi sağlar. Yüksek kalsiyum içeriği yağ yakımını hızlandırır. 

ÖRNEK DİYET LİSTESİ

Fazla kilolarınızdan kurtulmak için haftada en az 2 gün aşağıdaki listeyi uygulayın. Bu beslenme aslında kısmi vejeteryan bir diyettir. Bu diyette et, tavuk, balık, yumurta yok; protein kaynağı olarak süt, yoğurt kullanılıyor. Bununla birlikte temel karbonhidrat kaynağı olarak ekmek, sebze ve meyve kullanılıyor. Haftanın diğer günlerinde kontrollü olarak et, tavuk, balık yerseniz yetertince hızlı kilo verebilirsiniz.

1. GÜN

SABAH: 1 bardak süt, 2 yemek kaşığı yulaf ezmesi, 2 tane kuru erik. 

ÖĞLE: 1 dilim tam buğday ekmeği, 4-5 yemek kaşığı zeytinyağlı pırasa, 1 kase cacık. 

İKİNDİ: 1 kase yoğurt, 1 galeta, 1 yeşil elma. 

AKŞAM: 1 kase çorba, haşlanmış sebze (kabak, patlıcan, kuşkonmaz gibi), 1 kase yoğurt ve çoban salata. 

2. GÜN

SABAH: 1 dilim ekmek, 1 haşlanmış yumurta, 1 yemek kaşığı lor peyniri, bol yeşillik, domates, salatalık. 

ÖĞLE: 1 dilim ekmek, 4-5 yemek kaşığı zeytinyağlı kabak yemeği, 1 bardak ayran. 

İKİNDİ: 1 bardak kefir, 2 bütün ceviz. 

AKŞAM: 1 dilim ekmek, 4-5 yemek kaşığı kıymalı ıspanak yemeği, 1 kase yoğurtlu roka salatası. 

3.GÜN

SABAH: 1 bardak süt, 2 yemek kaşığı yulaf ezmesi, 1 dilim ananas. 

ÖĞLE: 1 bardak ayran, ızgara tavuklu salata. 

İKİNDİ: 2 adet mandalina, 10 çiğ badem. AKŞAM: 1 dilim ekmek, 1 tane enginar, karışık salata, közlenmiş kırmızı biber, 1 kase cacık.

4.GÜN

KAHVALTI: 1 bardak süt, 2 yemek kaşığı yulaf, 1 porsiyon meyve, 2 tam ceviz. 

ÖĞLE: 5-6 kaşık etsiz sebze yemeği, 1 kase yoğurt, bol yeşillikli salata, 1-2 dilim esmer ekmek. 

ARA: 1 fincan sütlü kahve, 2 adet kuru kayısı. 

AKŞAM: 1 kase çorba, 5-6 kaşık etsiz sebze yemeği, bol yeşillikli salata, 1 kase yoğurt.

Yazarlarımızdan

Sıradaki haber yükleniyor...
holder