Göbek yağlarını eriten diyet listesi

YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Karın çevresinde yoğunlaşan yağlar yalnızca estetik bir sorun değil sağlık için de tehlikeli. Karın çevresinde yağlanma fazlalaştıkça kalp, diyabet gibi hastalıkların ortaya çıkma riski artıyor. Diyetisyen Şengül Sangu Talak, karın yağlarını eritecek, 1 ayda 4 kilo verebileceğiniz bir liste hazırladı

PAZARTESİ

UYANINCA Aç karna 1 bardak ılık su 

KAHVALTI 1 su bardağı badem sütü veya laktozsuz süt 4 yemek kaşığı sade yulaf ezmesi 1 yemek kaşığı yaban mersini 10 adet dövülmüş fındık Tarçın 

ÖĞLE Yeşil salata (1-2 tatlı kaşığı zeytinyağı eklenmiş) 120-150 gr kadar ızgara somon + sebze ızgara 1 dilim tam buğday ekmeği 

ARA 1 kase kaymaksız evde mayalanmış yoğurt 1 dilim ananas 6 adet çiğ badem

AKŞAM 1 kase kremasız çorba 1 porsiyon zeytinyağlı taze fasulye 1 kase kaymaksız yoğurt 1 dilim tam buğday ekmeği 

ARA 1 su bardağı kefir 2 adet ceviz

SALI

UYANINCA Aç karna 1 bardak ılık su 

KAHVALTI 1 fincan yeşil çay Tam buğday ekmeği, 45 gr taze kaşar, domates ve biberle yapılmış tost 5 adet sele zeytin Mevsime uygun taze çiğ sebze 

ÖĞLE 1 kase sebzeli mercimek çorbası 2 adet kabak dolması 1 kase kaymaksız yoğurt 

ARA 1 sade probiyotik yoğurt 1 yemek kaşığı chia tohumu (veya keten tohumu), 3 adet doğranmış kuru kayısı Tarçın 

AKŞAM 4-5 yemek kaşığı yeşil mercimekli bulgur pilavı 1 büyük çanak yoğurtlu semizotu salatası

ÇARŞAMBA

UYANINCA Aç karna 1 bardak ılık su 

KAHVALTI 1 dilim tam buğday ekmeği 1 yumurtalı lor peynirli dereotu ve maydanoz ile lezzetlendirilmiş omlet 1 orta boy şeftali Mevsime uygun çiğ sebze 

ÖĞLE 150 gr balık (bol sebzeyle pişirin) Çeri domatesli roka salatası (1-2 tatlı kaşığı zeytinyağı eklenmiş) 1 dilim tam buğday ekmeği 

ARA Çeyrek avokado püresi (1 tatlı kaşığı zeytinyağı ve limon ile hazırlanmış) 1 dilim tam buğday ekmeği 1 büyük fincan yeşil çay

AKŞAM Buharda pişirilmiş kuşkonmaz, kabak, patlıcan (üzerine 1 yemek kaşığı zeytinyağı, bol limon ve baharat ekleyin) 1 kase kaymaksız yoğurt ile yapılmış naneli cacık 1 dilim tam buğday ekmeği 

ARA 1 su bardağı kefir 15 adet üzüm

PERŞEMBE

UYANINCA Aç karna 1 bardak ılık su 

KAHVALTI 2 dilim tam buğday ekmeği 4-5 yemek kaşığı lor peyniri (üzerine 1 tatlı kaşığı çörek otu ekleyin) 1 dilim ananas 5 adet zeytin Mevsime uygun çiğ sebze 

ÖĞLE 3-4 yemek kaşığı haşlanmış nohut eklenmiş göbek salata (2 tatlı kaşığı zeytinyağı ile) 120 gr kadar ızgara biftek (sebze garnitürlü) 1 bardak ayran 

ARA 1 yemek kaşığı kadar şekersiz fıstık ezmesi, 2 adet kurma hurma (fıstık ezmesini çekirdekleri çıkarılmış hurma içine koyabilirsiniz) Yeşil çay AKŞAM 1 kase kırmızı mercimekli semizotu yemeği 1 kase yoğurt 

ARA 1 bardak kefir 1 orta boy incir

CUMA

UYANINCA Aç karna 1 bardak ılık su 

KAHVALTI 1 su bardağı badem sütü (veya laktozsuz süt) 1 yemek kaşığı chia tohumu (veya keten tohumu) 3 yemek kaşığı sade yulaf ezmesi 1 dilim ananas 10 adet çiğ fındık Tarçın 

ÖĞLE 

 120 gr ızgara tavuk göğsü Kurutulmuş domates eklenmiş rokalı yeşil salata (içine 3-4 kaşık haşlanmış buğday veya yarma ya da bulgur ekleyin) 1 kase cacık 

ARA 1 adet muffin (1 olgun muz, 6 yemek kaşığı yulaf, yarım çay bardağı Hindistan cevizi, 1 yumurta, yarım çay bardağı zeytinyağı, vanilya, kabartma tozu, 4 adet dövülmüş ceviz ve yarım çay bardağı sütü rondodan geçirin. 6 muffin kabına eşit paylaştırın. Fırında 180 derecede 15 dakika pişirin) Yeşil çay 

AKŞAM 1 kase sebze çorbası Fırında tam buğday unuyla yapılmış 1 dilim kabak mücver 1 kase yoğurt 

ARA 1 su bardağı kefir 5-6 malta eriği

CUMARTESİ

UYANINCA Aç karna 1 bardak ılık su

KAHVALTI 1 su bardağı badem sütü (veya laktozsuz süt) 1 yemek kaşığı chia tohumu (veya keten tohumu) 3 yemek kaşığı sade yulaf ezmesi 1 dilim ananas 10 adet çiğ fındık Tarçın 

ÖĞLE 

120 gr ızgara tavuk göğsü Kurutulmuş domates eklenmiş rokalı yeşil salata (içine 3-4 kaşık haşlanmış buğday veya yarma ya da bulgur ekleyin) 1 kase cacık 

ARA 1 adet muffin (1 olgun muz, 6 yemek kaşığı yulaf, yarım çay bardağı Hindistan cevizi, 1 yumurta, yarım çay bardağı zeytinyağı, vanilya, kabartma tozu, 4 adet dövülmüş ceviz ve yarım çay bardağı sütü rondodan geçirin. 6 muffin kabına eşit paylaştırın. Fırında 180 derecede 15 dakika pişirin) Yeşil çay 

AKŞAM 1 kase sebze çorbası Fırında tam buğday unuyla yapılmış 1 dilim kabak mücver 1 kase yoğurt 

ARA 1 su bardağı kefir 5-6 malta eriği

PAZAR

UYANINCA Aç karna 1 bardak ılık su 

KAHVALTI 2 dilim tam buğday ekmeği 1 yumurtalı bol sebzeli menemen 5 adet zeytin Mevsime uygun çiğ sebze m Büyük bir fincan yeşil çay 

ÖĞLE 4 yemek kaşığı fasulye eklenmiş göbek salata (2 tatlı kaşığı zeytinyağı eklenmiş) 150 gr kadar ızgara balık Sebze ızgara

ARA 1 fincan badem sütü veya laktozsuz süt 2 yemek kaşığı chia tohumu veya keten tohumu Tarçın 1 elma 10 adet kavrulmamış fındık 

AKŞAM 3-4 yemek kaşığı haşlanmış kinoa ile lezzetlendirilmiş yeşil salata (1 tatlı kaşığı zeytinyağı eklenmiş) 6 kaşık sebze yemeği 1 kase kaymaksız yoğurt 

ARA 1 su bardağı kefir 1 küçük boy elma

Yazarlarımızdan

Sıradaki haber yükleniyor...
holder