Yayılmadan sorun cözülmeli

YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Vajina çevresinde çıkan siğillerin tedavi edilmesi gerekiyor. Çünkü geç kalındığında bütün organa yayılabilir, akıntı ve kaşıntıya neden olarak kadını rahatsız edebilir. Ya pomat sürülerek ya da elektrokoterle yakılarak sorun çözülüyor

İlişkide canım yanıyor

22 yaşında kızım. Vajinamın gerisinde et benine benzer bir şeyler çıktı. Bazen kaşıntı yapıyor. İlişkiye girerken de canım acıyor. Ne yapmalıyım? CEVAP: Sevgili okuyucumuz, dış genital organlarda et beni gibi (Aslında siğil tarzında başlayıp tedavi olmazsa büyüyebilen bu oluşumlar ) HPV’nin yani Papilloma virüsünün yaptığı lezyonlardır. HPV’nin 100’den fazla tipi var. Bunlardan bir kısmı bu siğil tarzındaki şeyleri yapıyor. Bir kısmı da rahim ağzı kanserine neden olabiliyor. Condilom adı verilen bu oluşumlar eğer tedavi edilmezse bütün dış genital organları tutabilir. Şiddetli kaşıntı ve akıntılarla hastayı ciddi olarak rahatsız edebilir. İşi bu hale getirmeden, daha her şeyin başında hastaya ya lokal pomatlar uygulanarak veya elektrokoter ile condilom denen oluşumları yok ederek tedavi sağlanabilir. Bunun için de doktora gitmeniz şart. Bence daha fazla gecikmeseniz iyi olur.

[[HAFTAYA]]

Akıntım hiç bitmiyor

Yaklaşık 10 senedir akıntı şikayetim var. Beyaz renkli bir akıntım oluyor. Doktorların uyguladıkları antibiyotik tedavileri kısa bir sürede keser gibi olsa da akıntı hiç bitmiyor. Ne yapmam lazım? CEVAP: Sevgili okuyucumuz, ne yapmanız gerektiğini söyleyebilmek için sizde ne araştırmalar yapıldığını bilmek lazım. Mesela smear test, ultrason muayenesi belki kültür sonucu alındı mı? Ayrıca tedavi eşinize de uygulandı mı? Sadece kadını tedavi ederek çoğu kere sorunlar halledilemiyor. Eşler beraberce tedavi görmeli. Bence zaman kaybetmeden doktorunuzla tekrar görüşün, sevgiler.


Kullandığım ilaçtan mı kaynaklanıyor?

11 aylık evli kadınım. 4 aydır doğum kontrol hapı kullanıyorum. Bu ay adetim 1 ay gecikti. 2 defa hamilelik testi yaptım ama sonuç negatif çıktı. Ayrıca sol kasığımda ağrı var. Acaba adetimin gecikmesi kullandığım doğum kontrol hapından kaynaklanabilir mi? CEVAP: Sevgili okuyucumuz, doğum kontrol haplarını kullanırken gebe kalmanız çok düşük bir olasılık. Adet gecikmenizin muhtemelen başka bir nedeni olabilir. Adet gecikmesi ile beraber kasıkta sancıdan da bahsediyorsunuz. Bence bir kadın doğum uzmanına başvurun ve şikayetlerinizin nedenini size meslektaşım söylesin.

Sıradaki haber yükleniyor...
holder