İlaçlar etkili olabilir

07 Ocak 2014, Salı 05:00
AA

Yaşla birlikte görülen sertleşme problemlerine hormonal değişiklikler, sinirsel nedenler, kişinin mevcut hastalıkları ve kullandığı ilaçlar neden olabiliyor. Bu yüzden mutlaka bir üroloji uzmanına başvurup tedaviye başlayın ki sorunlarınız çözülsün

SORU: Varikosel ameliyatı oldum Bir üroloğa başvurdum. Muayene sonucu sol grade varikosel olduğu ultrasonla tespit edildi. Ameliyat olmam gerektiğini öğrendim. Mikrocerrahi yöntemle ameliyat oldum. Doktorum ameliyatımın çok başarılı geçtiğini ve sorun kalmadığını söyledi. Ancak ameliyatın üzerinde 12 gün geçmesine rağmen sol testisime dokununca, tuvalete girince ya da yürüyünce ağrı vardı. Doktora gittim, “3-4 hafta bekleyeceğiz” dedi. 30 yaşındayım, evliyim. Cinsel hayatım ağrı yüzünden bitti. Ne yapacağım?

CEVAP: Yazınızdan cinsellikle ilgili sorununuzun ameliyat sonrası ağrılar olduğunu anlıyorum. Ameliyat sonrası bu denli bir ağrı sık rastlanan bir durum olmamakla birlikte eğer üroloğunuz muayene sonucu uygun görmüşse bir süre beklemenizde fayda var. Eğer arzu ederseniz bir başka üroloji uzmanına başvurarak bir ek görüş alabilirsiniz.

[[HAFTAYA]]

SORU: Kıvamı jöle gibi 30 yaşındayım, 3 ya da 4 gün boşalamadığımda meminin kıvamı jölemsi geliyor. Şu ana kadar herhangi bir problem yaşamadım ama bu konu benim beynimi tırmalıyor. Ne yapmalıyım?

CEVAP: Meninin kıvamı başka bir belirti olmadığı taktirde tek başına bir hastalık belirtisi değildir.

SORU: Eskisi gibi değil 52 yaşındayım. 2- 3 yıla kadar eşimle rahatça ilişkiye giriyorduk. Şimdi pek sertleşme yok. Erken boşalma oluyor. Hemen hemen her gün mastürbasyon yapıyorum. Beni bilgilendirirseniz memnun olurum.

CEVAP: Yetersiz sertleşme ilerleyen yaş ile birlikte hormonal, damarsal, sinirsel nedenlerden veya mevcut rahatsızlık ve kullandığınız ilaçlardan kaynaklanıyor olabilir. Bir üroloji uzmanına başvurup tetkik ve tedavinizi yaptırmanızı öneririm. Sizin gibi hastaları değişik tedavi yöntemlerinden kişiye en uygun olanını seçerek tedavi edebilmekteyiz.

SORU: Prostata etkisi var mı? Bir erkeğin idrarını ayakta yapması normal mi? Ayakta idrar yapmak prostatı tetikler mi? Bu konuyu çok merak ediyorum.

CEVAP: Ayakta idrar yapmanın prostat açısından zararı olduğuna dair genel kabul gören bir tıbbi bilgi mevcut değildir. Oturarak idrar yapmanın idrar kesesinin daha tama yakın boşalmasını sağlayacağı bilinse de ayakta veya oturarak idrar yapma halinde mesanede bakiye kalan idrar miktarında kayda değer bir fark olmamaktadır. Bu durum prostat üzerine herhangi bir zararlı etkide bulunmamaktadır. Size tavsiyem nasıl rahat ediyorsanız idrarınızı o şekilde yapmanızdır.

Sıradaki haber yükleniyor...