İstekte azalma olabilir

28 Mart 2017, Salı 05:00
AA
Beyindeki hipofiz bezinden salgılanan prolaktin hormonu yükselip erkeklik hormonu olan testosteronun salgılanmasını engellediğinde kişide cinsel istekte azalma ve diğer fonksiyonlarda sorunlara yol açabilir. Tedaviye çekilen filmlere bakılarak karar verilir. İlaç ya da ameliyat önerilir.

SORU: Yapılacak dopamin tedavisi işe yarar mı?

23 yaşındayım. Yapılan testler sonucunda hiperprolaktinemi saptandı. Ayrıca testosteron seviyem normal sınırlarda olmasına rağmen düşük değere çok daha yakında. Teoman Hocam, yakında dopamin tedavisine başlayacağım. Bu testosteron seviyemi yükseltir mi? Bir de sakalım az çıkar mı?

CEVAP

Prolaktin hormonu yüksekliği hipofiz dokusundaki bir fonksiyon bozukluğundan kaynaklanabilir, çekilen filmler neticesi ameliyat veya ilaç tedavisi yapılır. Prolaktinin yükselmesi erkeklik hormonu olan testosteronun salgılanmasını bozduğundan başta libido, yani cinsel istek olmak üzere erkeklik hormonuna bağlı fonksiyon ve vücut özelliklerini olumsuz etkileyecektir. Tedavi sonucu her şey normale dönecektir. Endişe etmeyiniz ve doktorların tavsiyelerine uyunuz.

SORU: Taş yüzünden mi sertleşme olmuyor?

44 yaşındayım. Geçen yıl sağ yumurtamda şiddetli ağrı ile hastaneye gittim. İlaçlı film çekildi. Böbreğimde 1.5 santim çapında taş belirlendi. Üç ay önce de idrarımdan kan gelmişti.

Doktor taştan olduğunu, prostatımın da yaşıma göre biraz büyük olduğunu söyledi. 2 ay ilaç kullandım. Ağrım yok. Ama son dönemde sertleşme problemi yaşıyorum, bel ağrısı çekiyorum.

CEVAP

Yaşadığınız sorun direk olarak böbrek taşından kaynaklanmaz. Ama böbrek taşı nedeniyle çektiğiniz ağrıların yaşam kalitenizi düşürmesi, bu konuya odaklanmış ve huzursuz olmanız nedenleriyle performansınızda düşme olması mümkündür. Öncelikle bir üroloji uzmanı ile görüşerek 1 santimi çapını aşmış olduğu için kendiliğinden düşemeyecek olan böbrek taşınıza gerekli müdahaleyi yaptrmanızı öneririm.

SORU: Eşim neden idrarını tutamıyor ?

Eşim 27 yaşında ve idrarını tutamıyor ve altına kaçırıyor. Geçmişte doktor idrar kesesinde kayma olduğu söylemiş. Bunun bir tedavisi ya da ilacı var mı? Hangi bölüme başvurmamız gerekir?

CEVAP

Sürekli olarak idrar kaçırma durumu, yani üriner inkontinans, sosyal yaşam ile bağdaşmayan ve çok sıkıntılı bir durumdur. Bu durum çok değişik nedenlerden kaynaklanabilir ve sebeplerine göre ilaçlar veya değişik ameliyat yöntemleri ile tedavi edilebilir. Bir üniversite hastanesinin üroloji bölümüne başvurmanızı öneririm.

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.