İstekte azalma olabilir

AA

Beyindeki hipofiz bezinden salgılanan prolaktin hormonu, erkeklik hormonu olan testosteronun salgılanmasını da engellediğinde erkekte cinsel istekte azalma ve diğer fonksiyonlarda sorunlara yol açabilir. Tedavi çekilen filmlerin sonucuna göre planlanır...

SORU: Hormon yükselir mi?

33 yaşındayım. Yapılan testler sonucunda prolaktin yüksekliği saptandı. Ayrıca testosteron seviyem normal sınırlarda olmasına rağmen düşük değere çok daha yakında. Yakında dopamin tedavisine başlayacağım. Bu tedavi testosteron seviyemi yükseltir mi? CEVAP Prolaktin hormonu yüksekliği hipofiz dokusundaki bir fonksiyon bozukluğundan kaynaklanabilir, çekilen filmler neticesi ameliyat veya ilaç tedavisi yapılır. Prolaktinin yükselmesi erkeklik hormonu olan testosteronun salgılanmasını bozduğundan başta libido, yani cinsel istek olmak üzere erkeklik hormonuna bağlı fonksiyon ve vücut özelliklerini olumsuz etkileyecektir. Tedavi sonucu her şey normale dönecektir. Endişe etmeyiniz ve doktorların tavsiyelerine uyunuz.

[[HAFTAYA]]

SORU: Testislerim sarkıyor

43 yaşında, evli, 2 çocuk babasıyım. Testislerim çok büyük. Yürürken, oturup kalkarken rahatsız oluyorum. Acaba ameliyat ile küçültülebilir mi? Çünkü testislerim sarkıyor. Ne yapabilirim? CEVAP Testisleriniz normalden yapı olarak büyük ise bütünlüğe sahip ve bir kılıf içinde yer alan dokudan ibaret olduklarından ameliyat ile küçültülmeleri mümkün değildir. Eğer testisleriniz ergenlik döneminden sonra yavaş yavaş büyüdülerse bu testisleri çevreleyen zarlar arasında toplanan sıvının artışına bağlı olabilir. Hidrosel adı verilen bu durumda ameliyat ile testisler daha küçük hale gelir ve kişinin hareketini kısıtlamaz.

SORU: İlaç kullanmaktan bıktım


1.5 yıl önce idrar yolları enfeksiyonu geçirdim. Doktor antibiyotik verdi. Bir süre sonra ağrılar başladı. İdrar ve meni kültürü testlerinde hiçbir şey çıkmadı. Prostat sıvısı testi yaptılar, sonuçları yolluyorum. Antibiyotikler yazıldı, kullanıyorum, ağrı bir süre kesiliyor, yeniden başlıyor. Bu artık benim psikolojimi bozdu. İlaç kullanmaktan bıktım. Kendimi çok kötü hissediyorum. Ne olur bana yardımcı olun. CEVAP Prostat iltihabı zaman zaman alevlenmeler ile seyreden kronik bir iltihap halini alabilir ve antibiyotiklerle tedavisi her zaman hastalığı tamamen ortadan kaldıramayabilir. Bir üroloji uzmanı ile yakın ilişkide olmanız hastalığı daha iyi anlamanızı ve gereken zamanlarda geç kalmadan müdahale edilmesini sağlayabilir.

Sıradaki haber yükleniyor...