Rükzan Sağır Mesajları yanıtlamayıp sosyal medyada paylaşım yapmak ayıp değil
HABERİ PAYLAŞ

Mesajları yanıtlamayıp sosyal medyada paylaşım yapmak ayıp değil

“Aradım, açmadın” mesajı modern zamanlarda bir korku filmi sahnesi gibi ürpertici olabiliyor. Ne diyeceğini bilemiyor insan. Ve zaten bilmesi de gerekmiyor(muş). Çağımızın ortak dertlerinden biri de bu oldu: Her an ulaşılabilir olmak. Yüce Zerey ‘İstila’ adlı kitabında “İnsanın bir cep telefonu sahibi olması, ulaşılmak istenmesiyle alakalıdır. Başkaları bana ulaşsın, ben de başkalarına ulaşayım” diyor.

Bu imkan aynı zamanda bir sorumluluk doğuruyor. Mesajlara, bildirimlere geri dönme baskısı yaratıyor. Oysa ulaşılabilir olmak, beklentileri durmaksızın karşılamakla ilgili olmamalıydı. Olmuyor, nitekim. Pandemi öncesinde özel mesajlaşmaları en az 20 dakika bekletmek ayıp karşılanırken bugün günler sürmesi veya yanıtlanmaması kabalık sayılmıyor.

Haberin Devamı

BİR DİRENİŞ BELİRTİSİ

Mesajları yanıtsız bırakıp sosyal medyada aktif olmak eskiden tabuyken, artık saygı duyulması gereken bir mesele olup olmadığı konuşuluyor. Mashable’da denk geldiğim makalede “Bir kişiye ‘Şu bölümü izledin mi?’ diye sormak ile ‘Ne var ne yok?’ diye sormak aynı şey değil. İlk soruya anında yanıt vermek çok kolay olabilirken diğerini bekletmeyi tercih edebiliyoruz.

İnsanlar için sosyal medyada şuursuzca dolaşmak veya birkaç paylaşım yapmak, hayatları hakkında konuşmaktan daha kolay/rahatlatıcı olabilir. Mesajlaşmadaki beklentiler, konu başlığına göre ve kişilerin duygusal ve zihinsel durumlarına göre değişebilir. Bazen yanıtlamak unutulabilir.

Her zaman ulaşılabilir olmamak özsaygıdır” diyor. Yüce Zerey de “İrtibat kurmak başka, birlikte olmak başka bir şeydir. Birlikte olmak; telefon, internet gibi araçlara ihtiyaç duymaz. Görünmezliğe, bilinmezliğe, keşfedilmeye ihtiyaç duyar” diyerek insanın derinlik ihtiyacının, ulaşılabilirliğe karşı verdiği direnişi özetliyor.

YENİ MESLEK: AVATAR STİLİSTİ

İngiliz ünlülerin stil danışmanı Gemma Sheppard, metaverse dünyasının ilk stilisti oldu. Avatarları giydirecek. İlk olarak oyun platformu Roblox’taki kullanıcıların avatarları için çalışacak. Robux isimli kripto para karşılığında hizmet verecek.

Haberin Devamı

Burberry, Stella McCartney, Gucci, Nike, Ralph Lauren, Balenciaga gibi dünyaca ünlü markaların metaverse yani sanal gerçeklik dünyasında mağazaları var. Sheppard, kullanıcıların avatarlarına bu mağazalardan kombin yapacak. Kişiye özel deneme turları sunacak. Geçen yıl Roblox’ta Gucci marka sanal bir çanta 350 bin Robux’a yani gerçek hayattaki ederinden bile fazlaya, 4 bin dolara satılmıştı…

COVID-19’UN DEĞİŞTİRDİĞİ BEŞ ŞEY

İkinci yılı geride bıraktığımız pandeminin dünyamıza etkisini World Economic Forum şöyle sıralıyor:

1- Anksiyete vakaları tüm zamanların en yükseğini gördü. En orantısız etkilenenler de kadınlar oldu. Artık dünyanın yüzde 79’u ruh sağlığının da bedeni kadar önemli olduğuna inanıyor.

2- Ülkeler büyük değişikliklere uyum sağlayabilir. Mart 2020’de 100’den fazla ülke karantinadaydı. İki yıl geçti, eskisine göre değişse de hayat devam ediyor.

3- Eşitsizlikler genişledi. En zengin 10 erkeğin serveti iki katına çıktı. 160 milyon insan sefalete sürüklendi. Kadınların çocuk bakımı yükü ağırlaştı. Dijital dünyada ise yaş farkı azaldı. Yaşlıların teknoloji kullanımı arttı.

Haberin Devamı

4- Ülkeler tecriti yaşadı. İnsanların yüzde

5- 6’sı halen sınırların kapalı kalmasını destekliyor. 5İnsanların yüzde 83’ü alışkanlıklarımızı kökten değiştirmezsek çevresel felaketlere sürükleneceğimize inanıyor. Pandemide gösterilen kararlılığın sürmesini istiyor.

Sıradaki haber yükleniyor...
holder