En iyi 10 zayıflama yöntemi

14 Nisan 2014, Pazartesi 07:39
AA

Bugünlerde etrafımdaki tüm kadınlar aynı şey hakkında konuşuyor: Zayıflamak! Yaz geliyor, havalar güzelleşiyor, göbek/basen saklayan kıyafetlerin yerini kısa kollular alıyor ya, işte ondan! Madem hepimizin gündemi kilo vermek o zaman bugünün de konusu o! İyi de bunun aşkla meşkle ne ilgisi var diyenlere de ufak bir açıklama: Aşk için zayıflamak lazım! Hayır, öyle başkalarına kendini beğendirmek için filan değil (Sevecek olan üç beş kiloya bakmaz seni her halinle sever çünkü), sadece ve sadece senin için. Unutma eğer o takıntılı kilolarından kurtulursan daha iyi hissedeceksin. Daha iyi hissettikçe daha çok güleceksin, daha çok güldükçe daha mutlu olacaksın ve işte o zaman sen istesen de istemesen de aşk gelip seni bulacak! İşte tam da bu yüzden aşk meşk ve ilişkiler konularının göbeğinde zayıflama. Zayıflayın ki kendinizi sevin, kendinizi sevin ki, başkaları da sevsin!

İşte bunu başarmanız için size denenmiş ve kesinlikle işe yarayan 10 zayıflama taktiği...

1-    Yemekten 30 dakika önce bir şeyler yiyin/için

Yemekten önce yarım saat önce bir avuç badem yemek, ya da bir kase çorba içmek gibi aksiyon yemekte hem daha az yemenizi hem de daha çabuk doymanızı sağlayacaktır. Unutmayın beyin, yemeğe başlandıktan yaklaşık 20 dakika sonra tokluk merkezini uyarıyor. O yüzden aslında doysanız bile hızlı yediğiniz ve kendinize yeterince zaman tanımadığınız için doyduğunuzu hissetmiyor o yüzden de yemeğe devam ediyorsunuz. Eğer yemekten 30 dakika önce bu şekilde bi şeyler yer veya içerseniz masaya yarı tok oturur ve daha az yersiniz.



2-    Yemekten sonra dişlerinizi fırçalayın
Hayır bunu sağlıklı dişlere sahip olun diye söylemiyorum, dişlerinizi fırçalayın ki yemekten sonra başka bir şey yemeyin. Düşünsenize bir kez dişinizi fırçalayınca büyük ihtimalle üstüne tatlı yemek istemeyeceksiniz. Üstelik kilo vermenin ve almamanın sırrı özellikle akşam atıştırmalarını kesmekten geçiyor. O yüzden yemek sonrası naneli diş macununuzla dişlerinizi güzelce fırçalayın, hem zayıflayın hem güzel ve sağlıklı dişlere sahip olun!



3-    Karanlık ve serin bir odada uyuyun
Uykuda zayıflamak hayal değil! İşin aslı uyurken salgılanan hormonlar kilo alıp vermenizle doğrudan ilintili. Mesela karanlıkta salgılanan melatonin hormonu gibi! Ayrıca ne zaman yemek yememiz gerektiğine karar veren gherlin hormonu, az uyku uyduğumuzda daha fazla salgılanıyor. Ne zaman yemeyi kesmemiz gerektiğini belirten leptin hormonu ise, uykusuz kalındığında daha az salgılanıyor. Hafif serin bir oda ise metabolizmanızı hızlandırıp daha çok kalori yakmanızı sağlıyor. Çünkü vücudunuz kendini ısıtmak için enerji harcıyor. Yani işin sırrı karanlık ve hafif serin bir odada iyi bir uyku çekmekte! Tabii bu arada abartıp üşütmemeye de dikkat edin!



4-    Likit kalorilerden uzak durun

Zayıflamak istiyorsanız öncelikle gazlı ve şekerli içecekleri ve alkolü kesin. Sadece bunları hayatınızdan çıkartmanız ve onların yerine su içmeniz bile kısa sürede kilo vermenize neden olacak! “Ama ben zaten diyet içecekler içiyorum” diyenleri duyar gibiyim! Unutmayın içtiğiniz içeceğin diyet olması size kilo aldırmayacağı anlamına gelmez. Ayrıca çayınıza ya da kahvenize attığınız o bir tanecik şeker var ya, işte o şekerden vazgeçerek bile zayıflamanız mümkün!



5-    Hiçbir zaman çok fazla acıkmaya izin vermeyin
Tüm diyet uzmanları aynı şeyi tavsiye eder: sık sık ama az yiyin. Bunun en temel nedeni metabolizmayı hızlandırmak. Altından yatan mesaj ise kendinizi aç bırakmayın ve çok acıkmaya izin vermeyin! Çünkü aç kaldığınızda vücut kıtlık korkusuna girer ve yediğiniz her şeyi kıtlık ihtimaline karşı depolar. Bu sürede de metabolizmanızı yavaşlatarak fazla enerji harcamamanızı sağlar. Ama eğer sık sık, az ve sağlıklı şeylerle beslenirseniz hem metabolizmanız hızlanacağı için daha çok kalori yakarsınız hem de ana yemekleri fazla kaçırmaz ve depolamazsınız!

6-    Bırakın arkanızdan ağlasın
Tabağınızda yemek bırakmak, önünüze gelen her porsiyonu bitirmemek size kaybedilmiş kilolar ve daha da önemlisi alınmayan kaloriler olarak geri dönecek. Sadece bir ısırık daha az yemek bile günde 75 kalori daha az almak demek! Biliyorum hepimizi yemezsek arkamızdan ağlar korkusuyla büyütüldük ama artık o lokmaları kendi iyiliğimiz ve sağlığımız için bırakabilecek yaştayız. O yüzden bırakın kaloriler arkanızdan ağlasın, sizse zayıflamanın keyfini çıkartın!



7-    Mavi bir tabaktan yemek yiyin
Araştırmalar gösteriyor ki mavi ve yeşil gibi soğuk renkler insanın iştahını kesiyor! Öte yandan kırmızı ve sarı ise iştah açıyor. Pek çok fast food markasının logosunda ve dekorasyonunda tahmin edin en çok hangi renkler kullanılıyor? Doğru bildiniz, iştah açıcılar!  Kendinize mavi bir tabak alın. Otomatik olarak daha az yemeye ve kilo vermeye başlayın!



8-    Daha küçük tabaklar satın alın
Küçük porsiyonlar az kalori, küçülen mide ve yakılan yağlar! Küçük ve büyük tabaklardaki eşit porsiyonlar karşılaştırıldığında küçük tabaktan yiyenlerin daha çok doyma hissine sahip olduğu görülüyor. Çünkü küçük tabaktaki porsiyon daha büyük görünüyor ve bu illüzyon beyne çok ya da yeterince yedin mesajını veriyor. Böyle insan daha çabuk doyuyor ve daha az yiyor!



9-    Tuzdan vazgeçin!
Bunu bilmeyen yok biliyorum! Ama yine de tuzdan vazgeçemeyenlere ufak bir hatırlatma tuz kilo aldırdığı yetmiyor gibi kilo vermenizi de engelliyor. Çünkü vücuttu su tutuyor. Su ise şişkinlik yapıyor! Üstelik fazla tuz her türlü hastalığı beraberinde getiriyor! O yüzden bir an önce tuzdan vazgeçin veya azaltın!



10-    Hareket edin!

Ne spor tek başına yeterli zayıflamak için ne de diyet! Zayıflamak istiyorsanız ikisini birden yapacaksınız. Bir yandan vücudunuza alıştığından daha az kalori verecek diğer yandan mevcutta olan fazla kiloları yakması için onu hareket ettireceksiniz. En sağlıklısını seçip yürümeye başlasanız, haftada en az üç gün yarımşar saat yürüseniz ve yeni bedeninizin keyfini sürseniz? Evet kesinlikle harika olur!

Hadi şimdi bu basit 10 taktikle başlayın ve bir an önce zayıflayın. Hem siz kendinizi sevin hem de başkaları sizi ve yaydığınız özgüven dolu enerjiyi sevsin!

10

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.