YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News
  • ‘Z Kuşağı’nı notla değerlendirmek çok mantıklı değil…
  • Anaokulları, ilkokul birinci sınıfa dönüştürülmemeli, anaokulu anaokulu olarak kalmalı…
  • Hiçbir akademik ünvan, bilim insanlığı için yeterli değildir…
  • Eğitim hayatı, ‘Anaokulu-İlkokul- Ortaokul-Lise-Yüksek Lise’ kademeleri şeklinde devam ediyor. Üniversite nerede?
  • Üstün yetenekli çocuk sayısını bilen var mı, acaba olmadığı için mi bilemiyoruz!
  • Üniversiteler sadece üç görev üstlendi; öğrenci almak, mezun vermek ve meslek uzmanı yetiştirmek. Sahi, ‘araştırma görevi’ n’oldu?
  • Okullar dershaneye, dershaneler okula dönüştü. Şairin dediği gibi ‘Baki kalan bu kubbede bir hoş seda imiş’...
  • Devamsızlık en büyük sorun, 10 öğrenciden 3’ü okula devam etmiyor. Çocukları okula gönderemiyoruz, getirdiklerimize de sahip çıkamıyoruz...
  • Açıköğretimin çeşitli kademelerinde toplam 2 milyon 750 bin kayıtlı öğrenci bulunuyor. Öğrenci nüfusumuzun 10’da biri açık tribünden maçı seyrediyor…
  • Eğitime hep bir görev biçtik, hep bir rol belirledik. Eğitim hep bir ideolojiye hizmet etti. İdeoloji değişince eğitim değişti, ama kalitesizlik değişmedi...
  • ‘Üniversite mezunu oldum, eğitimim bitti’ diye düşünen insanların yeniden eğitilmesi gerekiyor...
  • Sağlık Bakanlığı verilerine göre 10-14 yaş grubunda erkeklerin yüzde 20’si, kız öğrencilerin ise yüzde 19’u fazla kilolu. Bedenlerimiz kilo aldı, beyinlerimiz zayıfladı...
  • Çin ve Güney Asya ülkelerindeki başarının sırrı; çok çalışmaya, disiplini eğitime, tam gün okul olmasına ve çok az televizyon izlenmesine bağlı…
  • Bizde eğitim ailelerin omzuna yüklenmiş durumda. Onlar için de tek hedef var, sınav kazanmak…
  • Bilgisayar yalnızca tuşlara basmak değil, veriyi teknolojiye dönüştürebilmektir…
  • İnsan gibi robotların yapıldığı dönemde, robot gibi insanlar yetiştirilmemeli...
  • Öğrenciye müfredata bağlı içerik nakli yerine, öğrencinin kendi kendine öğrenebileceği ortamlar sunmamız gerekiyor. Nakliyle eğitim vermeye çalışıyoruz. Vaaz veriyoruz sınıflarda. Öğrenciyi rahat bırakmak lazım. Öğrencinin kendi seçeceği alanlarda, kendi ilgilendiği problemleri çözebileceği ortamlar tasarlamamız gerekiyor…
  • Okullaşma oranının 80’den 90’a çıkması o kadar da önemli değil. Okulda çocuğa dokunamıyoruz, ciddi bir katkımız olmuyor. Çocukları, hâlâ teknoloji yoğun ortamlarda yaratıcı, tasarlayıcı olma yoluna sokamadık. Hâlâ çocuklara bir şeyler anlatmaya çalışıyoruz. Çocuğun teknolojide pasif kullanıcı olduğunu görüyoruz. Aktif kullanıcı olması için gereken değişimi sağlayamıyoruz…

Yazarlarımızdan

28 Eylül 2020, Pazartesi 14:49
28 Eylül 2020, Pazartesi 11:47
28 Eylül 2020, Pazartesi 08:18
28 Eylül 2020, Pazartesi 08:07
Sıradaki haber yükleniyor...
holder