YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

II. Meşrutiyet döneminde iki defa Maarif Nezareti (Milli Eğitim Bakanlığı) görevine getirilen Emrullah Efendi, yakın geçmiş Türk eğitim hayatının önemli şahsiyetlerinden biridir. Şaka amacıyla söylediği “Şu mektepler olmasaydı maarifi ne güzel idare ederdim” sözü hafızalara kazınmıştır…

***

Milli Eğitim Bakanlığı, pandemi sürecini son derece başarısız yönetti. Türkiye, pandemi sürecinde Kosta Rika, Kolombiya, Slovakya ile birlikte okullarını en çok kapatan dört ülkeden biri oldu. Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, işi “Şu okullar olmasaydı pandemi sürecini ne güzel idare ederdim” demeye getirdi. "EBA salgın döneminde dünyada en çok ziyaret edilen birinci eğitim sitesi oldu, bu sayı 23.5 milyara ulaştı" diyen MEB, süreci yönetmeyi YouTuber gibi ‘tık’lama sayısı olarak algıladı. Baktı olmadı, ‘Telafide ben de varım’ dedi, yaptığı eksiğin farkına vardı!

***

Oysa olay ‘tık’lanmanın ötesinde, çok daha vahim boyutta. Gençleri anlamak, gençleri dinlemek lazım; olay sadece televizyona ve internete ders yüklemekle çözülecek gibi gözükmüyor! Pandemi dünyada olduğu gibi ülkemizde de büyük değişimlere yol açtı. Bu değişimden tüm yaş grupları etkilendi. Pandemi, gençleri umutsuzlaştırdı ve yalnızlaştırdı. Aileleriyle daha fazla bir arada olmalarına rağmen aralarındaki iletişimsizlik arttı. Sosyal hayattan uzaklaşmak hayat tarzlarından meslek seçimlerine kadar pek çok alanda büyük etki yarattı.

***

Z kuşağı bu değişimden en çok etkilenen kuşak oldu. Ülkemizdeki Z kuşağı mensupları üzerinde yapılan araştırma, gençlerin psikolojik ve sosyal değişimleri ile gelecek planlarındaki farklılaşmayı gözler önüne seriyor. Neu-Pol araştırma şirketi ve Maya Fikir Kulübü’nün ortaklaşa yürüttüğü çalışma, pandeminin gençlerin umutsuzluk ve çaresizlik hislerini artırdığını ve bu hislerin gençlerin tüm hayatlarına etki ettiğini gösteriyor. Gençlere gelecekle ilgili endişeleri sorulduğunda, en büyük endişe duydukları konuların eğitim ve iş olduğu ortaya çıktı. Gençlerin yüzde 76’sı iş, yüzde 55’i eğitim konusunda derin endişelere sahip.

***

Araştırma, gençlerin aynı evde aileleriyle daha fazla vakit geçirmesine rağmen iletişimsizliklerinin arttığını ortaya koyuyor. Gençlerin yüzde 67’si buldukları ilk fırsatta ailelerinin yanından ayrılıp, kısıtlı imkanlarla da olsa kendi kuracakları bir düzende yaşamak istiyorlar. Katılımcıların yüzde 71’i aileleriyle daha az iletişim kurduklarını ve artık fikirlerini paylaşmak istemediklerini belirtiyor.

***

Üniversite 3. ve 4. sınıf öğrencileri üzerinde yapılan araştırmada bu grubun yüzde 67’sinin okudukları bölümün iyi bir gelecek sağlayacağına inanmadıklarını bu nedenle üniversite sonrası eğitimlere yöneldiklerini ortaya koydu. Üniversiteyi zaman kaybı olarak gören ve üniversitelere olan güveni azalan öğrenciler, herhangi bir üniversiteye devam ederken bunun yanında farklı alanlarda kendilerine avantaj sağlayacak eğitimler almak istiyor. Öğrenciler üniversite eğitimlerinin ardından yan meslek dallarında kod yazma, yapay zeka, yazılım gibi eğitimlere online olarak katılarak geleceklerini şekillendirmek istediklerini belirtiyor, çünkü öğrenciler bu alanların kendilerine iyi iş olanakları sağlayacağını düşünüyor.

Yazarlarımızdan

04 Ağustos 2021, Çarşamba 07:00
04 Ağustos 2021, Çarşamba 07:00
04 Ağustos 2021, Çarşamba 07:00
04 Ağustos 2021, Çarşamba 07:00
Sıradaki haber yükleniyor...
holder