Öğretmenler de sınavdan geçemedi!

YAZI BOYUTU
Abone Ol Google News

Onbinlerce öğretmen adayı, KPSS’de kendi alanlarında girdikleri soruların çoğunu yanıtlayamıyor. Öğretmen Alan Bilgisi Testi’nde tüm alanlarda net sayıları kaygı verici ölçüde düşük. Öğretmen adayları, bazı testlerde yüzde 50, bazı testlerde de ancak yüzde 30’luk başarı gösteriyor. 75 soruluk fen bilimleri ve matematik testlerinde yapılan 22 netlik ortalama, durumun ciddiyetini ortaya çıkarıyor.

★ ★ ★

9 bin 357 ilköğretim matematik öğretmen adayı kendilerine sorulan 75 sorudan yalnızca 30’unu doğru yanıtladı. Fen bilimleri ile fen ve teknoloji alanında başarı ortalaması 24, kimyada 26, biyolojide ise 27 oldu. En yüksek başarı ise rehber öğretmenlik alanında oldu.

Bu alanda sınava giren 21 bin 217 aday soruların 53’ünü doğru yanıtladı. Öğretmen Alan Bilgisi Testi’ne Türk dili ve edebiyatı alanından 41 bin 360 aday katıldı. Ancak bu alanda da öğretmen adayları kendilerine sorulan 75 sorudan ancak 33’ünü doğru yanıtlayabildi. Genel Yetenek ve Genel Kültür testleri net ortalamaları 60 soruda 19, Eğitim Bilimleri testi ortalaması ise 80 soruda 37 net oldu. Bu üç testin sonuçları, öğretmen adaylarının net ortalamalarının son derece düşük olduğunu gösteriyor.

★ ★ ★

Sınavlardaki başarısızlığı sadece öğretmen adaylarına indirgemek çok doğru olmaz. Sınavda netlerin düşük olmasının birçok nedeni var; bu nedenlerin en başında atamalarda sözlü mülakatların dikkate alınması gösterilebilir. Sınav sonuçlarının sadece mülakatlara katılmada ölçüt alındığını düşünen birçok öğretmen adayı, sınavlara yeteri kadar hazırlanmıyor. Sonucu belirlemede mülakatların sınavdan daha belirleyici olduğunu düşünen öğretmen adayları, sınavlara, gereken önemi vermiyor. Bu durum, az da olsa adayların gözünde sınavı önemsiz kılıyor.

★ ★ ★

Sınava katılan adayların büyük çoğunluğunu, formasyon sertifikası alan fen-edebiyat fakültesi mezunları oluşturuyor. Oysa sınav sorularını eğitim fakültelerinden seçilen akademisyenler hazırlıyor. Diğer fakülte mezunları sınav sorularının mantığını kavramada zorlanıyor. Yapılan incelemeler, eğitim fakültesi mezunlarının diğer fakülte mezunu adaylardan daha başarılı sonuçlar aldığını gösteriyor.

Sınav süresi bakımından branşlar arasında dengesizlik var. Sınavda edebiyat testi ile matematik testinin çözümüne aynı süre veriliyor, oysa matematik soruları, edebiyat sorularından daha uğraştırıcı ve bu soruların çözümü için daha fazla süreye ihtiyaç duyuluyor. Sınava giren adayların bir kısmı, henüz mezun olmamış öğrencilerden oluşuyor, sırf soruları görmek için hazırlanmadan gelen öğrencilerin sayısı bir hayli fazla. Bu da ortalamaların düşük çıkmasına neden oluyor.

Yazarlarımızdan

Sıradaki haber yükleniyor...
holder