1995 yılından beri korunuyorsunuz

05 Mayıs 2018, Cumartesi 05:00
AA
Daire aldığımız için sevinemiyoruz. 12 daireli bir apartman. Müteahhit tüm sattığı dairelerin ücretlerini almış. Ama binaya asansör takmıyor. ‘Param yok’ diyecek kadar pişkin. Eksiklikleri tamamlamadığı için, iskan alınmıyor. Bu işin şikayet süresi nedir? Nereye şikayet edeceğiz? Daire alanların arkasında duracak yasa yok mu? ● O.Y.

Olmaz olur mu. 1995’ten beri var. Bizim yıllardır ‘Tüketici Hakları’ diye yazıp çizdiğimiz nedir? Tam sizin olay için biçilmiş kaftan.

Bir müteahhitin satış sözleşmesine uygun olarak daireyi teslim etmesi şarttır. Eksik, ayıplı teslim ederse veya teslimde gecikirse bunun müeyyideleri vardır. Bunun için müteahhide bir ihtarname gönderin, belli bir sürede eksikliklerin giderilmemesi halinde yasal haklarınızı kullanacağınızı söyleyin.

Binada ayıp veya eksik işler varsa giderilmesi için bedellerin müteahhiten tazminat olarak talep edilmesi mümkün. Satış bedelinden indirim talep etmek de mümkündür. Satış bedelinden indirim talebi halinde Yargıtay’ın öngördüğü nisbi sistem denilen bir sistem uygulanarak dairedeki değer kaybı bulunur ve bu rakam müteahhitten tazminat olarak alınır.

Ancak binanızı alırken yaptığınız bir sözleşme varsa bunun incelenerek dava açılmasında yarar var. Zira müteahhitten daire alınırken yaygın olan, bir gayrimenkul satış vaadi sözleşmesi ile alınmasıdır.

Bu sözleşmenin ekinde bir de teknik şartname olmalıdır. Dolayısı ile yapılan iş hem sözleşmeye hem de teknik şartnameye uygun olmalıdır. Yani arkanızda duracak bir yasa var ki adı zaten Tüketicinin Korunması Hakkında Kanundur.

Kişisel verilere ilişkin aydınlatma politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için Kişisel verilere ilişkin aydınlatma metnimizi inceleyebilirsiniz.