2026 yılı için asgari ücret 28 bin 75 TL olarak açıklandı. Şimdi bu rakam işçinin bir aylık çalışması ile eline geçecek para mı, yoksa bu brüt olup, bundan kesinti yapılıp, net bir ücret mi ödenecek?
Yeni yıla giderken aklımızı en çok meşgul eden yeni yılın getireceği değişikliklerin hesap kitabı. Öyle değil mi? Yadırgamıyorum, elbette geçim derdi en büyük problemlerden biri. Ancak okuyucuma hemen şunu söyleyeyim ki bu 28 bin 75 lira net ücret. Yani aylık olarak eline geçecek rakam. Düşünebiliyor musunuz, bu brüt olsa bir de bundan vergi kesintisi yapılsaydı rakam ne olurdu? Yani özetle bu rakam net olup bunun brütü 33 bin 30 TL. Yani bu da patronun cebinden çıkacak para. Ancak bu rakam bir yerde işçiyi de ilgilendiriyor mesela kıdem tazminatının hesaplanmasında göz önüne alınacak rakam bu brüt rakam.
Bildiğiniz gibi kıdem tazminatı hesaplanırken net ücret üzerinden hesaplanmıyor. Brüt ücret üzerinden hesaplanıyor. Dolayısıyla brüt ücretin de ne olduğunun bilinmesinde yarar vardır. Yani brüt ücreti de patron düşünsün demek yetmiyor, işçinin de düşünmesi gerekiyor. Çünkü emeklilik hakkını kazandığında veya kıdem tazminatını hak ederek işten ayrıldığında, kıdem tazminatı hesabı brüt rakam üzerinden yapılacak. Bu durum da neticeyi etkileyecek. Kıdem tazminatı hesabına katılacak sair hususlar bulunduğu hallerde de yine brüt rakam gündeme gelecek. Peki çıkacak rakam işçiyi çok mu memnun edecek? O ayrı bir konu, bugün okuyucumun sorusu üzerine 2026 rakamlarına bakalım istedim.
