Tamer Heper Araç ayıplı
HABERİ PAYLAŞ

Araç ayıplı

2017’nin ortalarında sıfır bir araç aldım. Sonradan bilirkişi incelemesinde anlaşıldı ki bu araca iki defa bakım yapılmış. Şimdi bu araç nedeni ile satıcı firmaya karşı haklarım nelerdir? ● T.H.

Okuyucumun sorusu biraz daha uzun, ben özetledim. Ancak anlatılanlarda bazı çözemediğim hususlar var, onları eleyip ben bu sonucu çıkardım. Çözemediğim hususlardan biri şu: 2017 yılında bu araç firmadan, muhtemelen bayiden alınıyor ama daha önceki tarihlerde iki defa bakıma giriyor? İlginç. Sıfır araba iki defa bakıma niye girer?

Haberin Devamı

Her ne ise ben genel olarak olabilecekleri anlatayım. Satın alınan bir malda alımdan sonra bir ayıp ortaya çıkarsa buna gizli ayıp diyoruz. Gizli ayıp ortaya çıktığında alıcının bazı hakları var. Ya sözleşmenin iptalini ister malı geri verir, parasını alır, ya bir benzeri ile değiştirilmesini ister, yapılabiliyor ise eski hale getirilmesi için gereken bedeli ister veya değerindeki düşme nedeni ile tazminat ister. Bazı satın alınan ürünlerde bu tercihlerden seçilen birini talep mümkündür de araçlarda bu biraz zordur.

★ ★ ★ ★ ★

Örneğin aynı ürünle değiştirilmesi mümkün olmayabilir. Çünkü araçlarda model değişikliği yapılmıştır, aynı ürün modeli bulunmayabilir. Ama neticede geçen yılın modelidir, halen bulunabilir deniliyorsa yukarıda saydığım hususlardan biri tercih edilebilir. Fakat yine konu araç olduğunda iki defa bakım neden yapılmış? Bu her halde periyodik bakım değil, bir hasar giderilmiş. Bu durumda alıcı örneğin darbeli bir aracı kullanmak istemez. Darbe değil de imalat hatası varsa bunu hiç kimse istemez. Zira araçla dağ başında veya trafiğin ortasında yolda kalmak var. Bu durumda da ya sözleşme fesholunacak veya mümkünse yenisi ile değiştirilecek. Bunun için sulhen anlaşılamıyor ise tüketici mahkemesinde dava açılacak.

Sıradaki haber yükleniyor...
holder