Bir tedavi sırasında hastanın ölümü halinde bazı hallerde doktorun suçlandığına tanık oluyorum. Bu halde doktorlar hep tehdit altında. Böyle bir durum hukuki mi? H.P.
Yok, hep doktorlar tehdit altında değil. Üstelik her doktorun müdahale ettiği her hasta mutlaka kurtulacak gibi bir fikir de olmamalı. Zira netice hastanın durumuna bağlı. Öyle hastalıklar var ki tedavisi bugün için yok, öyle hastalar var ki uğradığı kaza sonucu yaşama ihtimali zaten bertaraf olmuş ama müdahale eden doktor yine de tıbbi yönden gerekeni yapar ama hasta kurtulmaz. Dolayısı ile her tedaviden sonra ölümde doktoru suçlamak gibi bir durum olamaz. Ancak suçlanacak haller de vardır elbet. Mesela yanlış tedavi uygulanması veya gerçekte mümkün olduğu halde tedavide ihmal nedeni ile gecikilmesi nedeni ile hastanın kaybı durumunda doktor suçlanabilir. Bu hallerde de oluşan duruma göre ya taksirli suç oluşur ya ihmal sureti ile icra oluşur. Her halde olayın oluşu değerlendirilir ve doktor buna göre suçlanabilir. Ancak ülkemizde bu durumu istisnai bir durum olarak görüyorum. Zira bazı kaynaklarla karşımıza doktor hatası diye çıkan olaylar incelendiğinde bir doktor hatası görülmemektedir ama bizler haberde olayın başını izlediğimiz için sonuçtan haberdar olmuyoruz ve aklımızda doktor hatası nedeni ile ölen hasta kalıyor. Üstelik, mesleğini ifa ederken tehdit altında diye doktorları zan altında bırakmak doğru değil. Her meslekte yapılan hata veya kasıt elbette cezalandırılır. Bu sadece doktorlar için söz konusu değildir her meslek erbabı mesleğini hukuki çerçeve içinde yapmalıdır. Aynı durum bir mühendis için de söz konusudur, bir eczacı için de söz konusudur, bizim mesleğimiz için de söz konusudur. Bunun için sadece bir meslek gurubunu tehdit altında diye görmeyelim
